lichte en zware veren?

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Dennis en Nancy

lichte en zware veren?

Bericht door Dennis en Nancy »

Ik raak in de war.

Er zijn 508's die lichte verenpaketten hebben? welke voertuigen zijn dat dan?

Een 508 die medio 2000 is ingevoerd in NL heeft die verplicht een veren wissel moeten ondergaan?

Die betreffende 508 weegt nu 3400kg leeg (maximaal 3500, laadvermogen 100kg volgens RWD) op grijskenteken aangeduid als kampeerauto.

Groeten Dennis
A_A

Bericht door A_A »

Veren pakket weet ik zo niet. Maar je hebt in een vorig bericht gemeld hoe zwaar je bent en als ik dat lees en door reken kom je als jij alleen in de auto zit al op 3520 kilo. Lijkt mij vrij onwerkbaar.

Ik begreep dat er onder een 508 in dit geval wel een licht pakket opmoet.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Dennis en Nancy

Ik ben op de hoogte nu. Heb even met Den Boer gebeld in Sleeuwijk.

DIt zijn allemaal van die dingen waar je tegenaanloopt en nooit mee te maken hebt gehad voor je een camper zoekt.

Ben benieuwd als er eenmaal een beestje op de oprit staat. Wat er dan allemaal op me af komt.

Groeten Dennis
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 19 aug 2007, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
GerardM
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Ben schreef:
ps: koop een oude ambulance, weinig gelopen en na 20 jaar nog zo goed als nieuw
Amen :D :D :D
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Dennis en Nancy

Mijn zwager zit in de lasapparaten dus begon zich meteen in zijn handen te wrijven toen ik het het woord oldtimer liet vallen. En ik ben niet bang voor zwarte handen en niet vies van wat sleutelwerk

Komt wel goed. Misschien een las-cursusje of cursus plaatwerken zodat het er ook nog uitziet als ik klaar ben. Ik heb 0 ervaring met roest.

Mijn huidige Golf 4 word zelfs aan geschroefd als hij niet stuk is,... gewoon om maar wat te sleutelen te hebben. Is ook niet goed. Laats heb ik de EGR klep willen modificeren wat mis is gegaan met uitboren en draad tappen. Dat was een duurdere middag geworden dan voorzien.

Ik denk dat we voor een complete camper gaan die af is. Mijn kennis en Know how over campers en de opbouw is denk ik nog te minimaal om zelf iets op te bouwen. Wellicht dat dat later nog eens gaat gebeuren. Dan weet je ook precies hoe en wat je waar wilt hebben.

Groeten Dennis
Plaats reactie