Zijdeur nog te redden of een andere zoeken?

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Dennis en Nancy

Zijdeur nog te redden of een andere zoeken?

Bericht door Dennis en Nancy »

Dit is mijn huidige zijdeur. Het is doorgeroest! Is het te repareren of moet ik op zoek naar een andere?

Afbeelding

Ik dacht aan het wegslijpen van het aangetaste plaatwerk en daar een nieuw stuk oplassen eventueel aan het scharnier zelf vastlassen.

Het rubbertje is keihard en doorgebroken.

Er zit een zijraam in waar aan de onderkant ook wat roest zit. daar is eventueel een nieuw stukje in t zetten of een groter raam.

Groeten Dennis
Anton

Bericht door Anton »

Hoi Dennis,

Als je de binnen bekleding weghaalt zul je een versteviging zien daar waar het scharnier zit.
Als dat nog intact is kun je verder werken aan stukken inlassen en zo!
Misschien overbodig: er zijn doorlijpschijven van 1 mm dik/dun ik gebruik die zelf ook voor 1 mm plaat.
Ik haal ze bij Brezan.

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Dennis en Nancy

Vandaag even een flex gekocht bij een gereedschappenzaak in de buurt hier. Ook hij advisserde voor plaatwerk de dunne schijven. Die had hij niet. Ga ik deze week even bij de Brezan binnen. Bedant voor de tip.

Die binnenbekleding is ook metaal. Zal eens kijken hoe ik die los krijg. Ik meen daar ook puntlassen op te hebben gezien.

Groeten Dennis
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Brezan

Houd je er rekening mee dat je ledenkorting kunt krijgen? Niet veel, maar alle beetjes helpen... Zie de brief die bij je lidmaatschapskaart zat.
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Ernst, wat de korting betreft ik gebruik mijn kaartje meestal niet dan krijg ik meer korting.
Doe ik ook bij anderen!

Succes!

groet Anton

Afbeelding
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hi Anton,

Dat is misschien nòg beter.

Ik heb er een gewoonte van gemaakt, als ze ergens een prijs noemen, te vragen: "Dat is zeker bruto...?" Meestal goed voor tussen de 15 en 30% :lol:
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Zelfde golflengte Grinn...

Groet Anton

Afbeelding
Dennis en Nancy

Ik heb een inschrijving van de kamer van koophandel gehad als webshop van automaterialen. Korting krijg ik nog steeds bij de lasaulec VW dealers (werkplaatstarief) etc.
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 19 aug 2007, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis en Nancy

De webshop is Offline nu.

Ik was gefrustreerd omdat ik bepaalde artikelen in het buitenland moest bestellen of via wazige marktplaatshandel moest kopen omdat ze gewoonweg niet leverbaar waren bij de automaterialen.

Gelet op de kosten voor het hebben van een eigen zaak heb ik besloten dit in 2007 niet door te zetten. Mijn zaak was te kleinschalig om rendabel te zijn. Je werkt voor niets. 300 euro aan vaste kosten per jaar. verplichte lidmaatschappen , zakelijke bankrekingen etc.

Maar ook veel geleerd afgelopen jaar. Ik weet nu mijn tekortkomingen en zal bij een volgend idee er weer vol inspringen.

Dennis
Dennis en Nancy

De carrosserie aan de onderkant van het raam is in een slechtere staat dan het scharnier. Stak er vadaag met een plamuurmes doorheen. :evil: .

Groter raam of plaatje lassen is een eventuele optie. Eerst wachten op het lasapparaat. En dan nog leren lassen :D .

Dennis
Plaats reactie