Al sinds ik mijn busje heb (508/om314/1978) zit er altijd wel een klein beetje majo (olie + water) in mijn olietoevoer pijp. Maakte ik me nooit echt zorgen over. De olie op de stok was mooi en ik rijd veel korte stukken. Maar ik keek net weer even, en het is stukken erger geworden. Ook even een aansteker bij de olie op de stok gehouden en t knetterde (das niet goed, das vocht). Nu ga ik de olie vervangen ed, en bedacht dat wanneer het terug komt en als ik tijd heb de kop natrekken om te kijken of het de pakking of een scheurtje is, maar voor ik dat doe heb ik een vraag over het volgende wat ik tegen kwam in dit topic
daar staat:
Dat lijkt me voor mij echter ook een mogelijkheid, ik moet de thermostaat nog steeds een keer nakijken, aangezien de motor nooit echt warmloopt (ongeveer 60 graden op de teller, en nauwelijks warme lucht of stralingswarmte) en ik me nog niet in de thermostaat verdiept heb- water (witte drab) in je olievul dop en andere plekken. dit treed inderdaad ook op als je alleen korte ritjes maakt en de motor niet warm wordt. kan ook optreden bij lange ritten met een defecte thermostaatklep!!!!
nu de vragen, wat moet ik verstaan onder korte ritjes? Waaraan kan ik evt nog meer merken dat de thermostaat kapot is cq medeverantwoordelijk voor bovenstaand probleem?