welke krik?
- Jurg & Marleen
welke krik?
Hallo mede-dubbelluchters, kan iemand mij vertellen wat voor krik ik moet aanschaffen voor onze verlengde en verhoogde 508D. Moet dat nieuw of zijn er geschikte krikken tweede-hands te vinden?
Gegroet Jurg. :mrgreen:
Gegroet Jurg. :mrgreen:
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
- Jurg & Marleen
- Rene
- winand
Potkrikken zijn er in vele soorten en maten te vinden.
Kijk hier maar eens:
http://www.soer.nl/shop/rubriek.asp?rubriek=7&offset=77
startpagina van Soer:
http://www.soer.nl
Soer is wel hel goedkoop volgens mij, maar een 5 of een 8 ton potkrik (zou ik voor gaan) is wel voor 20 euro te vinden bij veel automaterialenzaken.
Kijk hier maar eens:
http://www.soer.nl/shop/rubriek.asp?rubriek=7&offset=77
startpagina van Soer:
http://www.soer.nl
Soer is wel hel goedkoop volgens mij, maar een 5 of een 8 ton potkrik (zou ik voor gaan) is wel voor 20 euro te vinden bij veel automaterialenzaken.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- Jurg & Marleen
- Arnold Smeets
Welke krik?
Mag ik ongevraagd een bijpassend advies geven: koop gelijk even een (of beter: twee stuks) goede assteun van voldoende sterkte. Ik vind 1 krik nooit zo heel fijn en gebruik bij reparaties of onderhoud altijd een extra steun.
Bij wielen wisselen, helaas heb ik incidenteel ook wel eens een lekke band, leg ik het wiel dat ik niet nodig heb half onder de auto, zou onverhoopt de krik het begeven of er onderuit schieten dat ligt de auto op de velg en niet op mijn velletje.
Groet,
Arnold
Bij wielen wisselen, helaas heb ik incidenteel ook wel eens een lekke band, leg ik het wiel dat ik niet nodig heb half onder de auto, zou onverhoopt de krik het begeven of er onderuit schieten dat ligt de auto op de velg en niet op mijn velletje.
Groet,
Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
- Roger 1100
- Contacteer:
-
Inderdaad goede veilige tip Arnold. Ik had dat ook tijdens het vervangen van de bladveer rubbers. Een wiel onder het diffentieel. Mocht de bus zakken of zoals bij mij gebeurde dat het houten blok tussen de krik en het chassis in stukken brak/spatte. Dan hou je tenminste nog net 20 cm oid meer hoogte over.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
406/8 D '69
WoW,A_A schreef:Inderdaad goede veilige tip Arnold. ........ of zoals bij mij gebeurde dat het houten blok tussen de krik en het chassis in stukken brak/spatte.
Ik moet er niet aan denken. Voor ik mij aan het klussen zet moet ik me nog maar eens flink bedenken. Zo'n wankele potkrik met dat kleine ronde voetje en daar dan die zware 508 op??? Naast de tips van Arnold, een paar blokken voor de wielen lijkt mij ook geen slecht idee voor wie toch aan het klussen slaat. Groetend, Cees
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
- winand
Laten we wel stellen dat stukken biels meeslepen omdat je onderweg misschien eens een wiel moet verwisselen een beetje overkill is
Voor onderweg voldoet een normale potkrik (evt. met een paar houten blokken) prima denk ik.
Ga je thuis meer werk verrichten, dan zou ik wat meer veiligere maatregelen treffen zoals hierboven aangegeven, omdat je dat waarschijnlijk onder je bus ligt te werken 8)

Voor onderweg voldoet een normale potkrik (evt. met een paar houten blokken) prima denk ik.
Ga je thuis meer werk verrichten, dan zou ik wat meer veiligere maatregelen treffen zoals hierboven aangegeven, omdat je dat waarschijnlijk onder je bus ligt te werken 8)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- De Rooie Reus
Gebruikt materiaal
Vaak is er materiaal genoeg te vinden langs de weg en is het niet nodig van alles mee te slepen. Als voorbeeld post ik de foto die aantoont dat wij veel van onze inventiviteit verloren zijn ten opzichte van andere landen.

Let ook op die handige kei die het wegrollen voorkomt en zo optimale veiligheid verschaft.
Succes met reizen,
Martin

Let ook op die handige kei die het wegrollen voorkomt en zo optimale veiligheid verschaft.
Succes met reizen,
Martin
- Roger 1100
- Contacteer:
- Leo
- Site Admin
- Jurg & Marleen
- Leo
- Site Admin