Al jaren ben ik gek van de mercedes bussen en eindelijk is het er van gekomen. Een aantal jaar geleden heb ik ook een Fiat Ducato gehad en geheel verbouwd tot camper, in 3 maanden tijd heel zuid-europa mee doorgereden.
Maar goed, nu dus de enige echte camper, de timing is perfect, nu de kleine er aan komt + dat wij over 1 a 1.5 jaar graag op wereldreis willen, dus met de camper. Tijd genoeg dus om deze naar onze zin te maken.
Verder zijn wij beide fanatieke watersporters (windsurfen en zeilen) en rij ik vaak op het circuit met de motor en in het bos met de mountainbike.
Maandag a.s word al de eerste stap genomen, dan ga ik naar Hanomag specialst de Boer in Sleeuwijk. Samen gaan we de gehele motor nalopen (jawel de OM 314) en alles wat we tegen komen wordt aangepakt. Tevens nieuwe APK.
Over de Camper :
Hij komt uit Bergen op Zoom, bij een familie vandaan, die em al 15 jaar in bezit had. Zij gingen iederjaar naar zuid-frankrijk.
Er staat bijna 300.000 op de teller.
Hij is volledig ingericht als camper, al is alles wel oud. Gelukkig kan ik aardig klussen en zijn er al genoeg plannen om dit aan te gaan pakken.
Optisch kan die ook wel wat werk gebruiken en ook daar zijn er grootse plannen voor (strak maken en schilderen). Genoeg te doen dus.
Verder hebben ze de achterdeuren (helaas) dichtgemaakt, met plamuur en kit en wellicht wel gelast. moet ik nog achterkomen. Er hangt een LPG tank onder, en een schoonwater tank.
Een aantal punten die me nu al opvallen :
De koppeling komt niet goed omhoog, waarschijnlijk cilinder vervangen
Geluidsisolatie is echt hard nodig ! (noisekillers ?)
En er komt een geweldige resonatie naar binnen bij het gasloslaten en stationair draaien, lijkt wel via de stuurstang. Hier moet ik zeker ook naar kijken wat dat kan zijn.
Nou goed, ik ga dit forum eens doorspitten en kijken wat ik aan info (en onderdelen!) tegen kom.
Tot sprekens !
PS. Foto's volgen !
Bij deze :