Nieuw lid met HH F65 '74

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
ahameter

Nieuw lid met HH F65 '74

Bericht door ahameter »

Beste Dubbelluchters !

Al jaren ben ik gek van de mercedes bussen en eindelijk is het er van gekomen. Een aantal jaar geleden heb ik ook een Fiat Ducato gehad en geheel verbouwd tot camper, in 3 maanden tijd heel zuid-europa mee doorgereden.
Maar goed, nu dus de enige echte camper, de timing is perfect, nu de kleine er aan komt + dat wij over 1 a 1.5 jaar graag op wereldreis willen, dus met de camper. Tijd genoeg dus om deze naar onze zin te maken.
Verder zijn wij beide fanatieke watersporters (windsurfen en zeilen) en rij ik vaak op het circuit met de motor en in het bos met de mountainbike.

Maandag a.s word al de eerste stap genomen, dan ga ik naar Hanomag specialst de Boer in Sleeuwijk. Samen gaan we de gehele motor nalopen (jawel de OM 314) en alles wat we tegen komen wordt aangepakt. Tevens nieuwe APK.

Over de Camper :

Hij komt uit Bergen op Zoom, bij een familie vandaan, die em al 15 jaar in bezit had. Zij gingen iederjaar naar zuid-frankrijk.
Er staat bijna 300.000 op de teller.
Hij is volledig ingericht als camper, al is alles wel oud. Gelukkig kan ik aardig klussen en zijn er al genoeg plannen om dit aan te gaan pakken.
Optisch kan die ook wel wat werk gebruiken en ook daar zijn er grootse plannen voor (strak maken en schilderen). Genoeg te doen dus.

Verder hebben ze de achterdeuren (helaas) dichtgemaakt, met plamuur en kit en wellicht wel gelast. moet ik nog achterkomen. Er hangt een LPG tank onder, en een schoonwater tank.

Een aantal punten die me nu al opvallen :
De koppeling komt niet goed omhoog, waarschijnlijk cilinder vervangen
Geluidsisolatie is echt hard nodig ! (noisekillers ?)
En er komt een geweldige resonatie naar binnen bij het gasloslaten en stationair draaien, lijkt wel via de stuurstang. Hier moet ik zeker ook naar kijken wat dat kan zijn.

Nou goed, ik ga dit forum eens doorspitten en kijken wat ik aan info (en onderdelen!) tegen kom.

Tot sprekens !

PS. Foto's volgen !

Bij deze :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ahameter op 23 jun 2007, 10:31, 2 keer totaal gewijzigd.
mfellman
Contacteer:

Bericht door mfellman »

Welkom!

Ik weet niet hoe in het je bussie zit met de zittingen die van gordels zijn voorzien maar hier is te zien hoe wij het hebben opgelost voor onze jongste.

Overigens is bij ons door een vorige eigenaar de binnenkant van de motorkap en motorruimte voorzien van een ongeveer 1,5/2 cm dikke laag schuim. Of dit van noisekiller komt weet ik niet (denk het niet) maar het werkt best wel heel erg aardig.

Marc
F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
Saskia

Bericht door Saskia »

Hallo Arjen en Sytske. Welkom bij de club!!! Nog eventjes en dan heb je helemaal geen tijd meer voor die bus.... Dan heb je wel wat beters te doen. ...
Veel leesplezier op dit forum. Soms is er wat onderling gekissebis, maar het merendeel is best lezenswaardig
Afbeelding

groetjes van Saskia
A_A

Bericht door A_A »

He afdeling noord groeid gestaagd!
hmm die koppelings problemen ken(de) ik. bij mij was het de rubberslang tussen werkcilinder en leiding.
Maar met een touwtje kun je hem vanaf het stuur weer omhoog trekken in geval van nood ;-)
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 14 aug 2007, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
A_A

Bericht door A_A »

Ja Ben met dat touw ben ik naar de najaars meeting in friesland gekomen. 3 a 4 keer trappen voor vrij komen en dan aan het touwtje het pedaal omhoog halen ;-) alleen incombinatie met schakelen en sturen minder :-)
maar had al bedacht om het touwtje aan de enkel te binden ;-)
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
ahameter

Bericht door ahameter »

Bedankt allen voor de reacties !

Die oplossing van dat touwtje klinkt idd erg mooi, misschien met een katrolletje aan het plafond bevestigen dat je eraan kan trekken ofzo....

Ik heb gekozen om een nieuwe koppelingscilinder aan te schaffen, nu alleen nog even plaatsen ;-)
GerardM
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Ben schreef:het schiet mij zo gauw niet te binnen hoe die dingen heten
Toeclips

Jaja, veel van de wielrenners hebben geheugenproblemen de laatste tijd 8) .

Groet,

Gerard
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 14 aug 2007, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
winand

Bericht door winand »

Prachtig bussie! welkom :D
En.. hoe ziet de binnenkant eruit? 8)

Balen dat de achterdeuren er niet meer in zitten / vastgelast zijn.
Een van de eisen bij mijn aanschaf was het aanwezig zijn van die deuren.
Dit ook i.v.m. surfplanken en fietsen (binnenkort heb ik hiervoor een dakrek en een fietsenrek) maar het is natuurlijk ook veel praktischer en leuker. Denk alleen al aan het ontbijten op een camperplaats met de achterdeuren open terwijl de andere campers dan gedwongen binnen zitten..
Overweeg je het open te maken? Er zijn wel wat mogelijkheden hoor. De orginele deuren zijn wellicht weer gangbaar te maken. Vergeet niet dat het ook 1 enkele deur in het midden kan zijn (hangt af van uitvoering)

succes en veel plezier!
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
ahameter

Bericht door ahameter »

winand schreef:Prachtig bussie! welkom :D
En.. hoe ziet de binnenkant eruit? 8)

Balen dat de achterdeuren er niet meer in zitten / vastgelast zijn.
Een van de eisen bij mijn aanschaf was het aanwezig zijn van die deuren.
Dit ook i.v.m. surfplanken en fietsen (binnenkort heb ik hiervoor een dakrek en een fietsenrek) maar het is natuurlijk ook veel praktischer en leuker. Denk alleen al aan het ontbijten op een camperplaats met de achterdeuren open terwijl de andere campers dan gedwongen binnen zitten..
Overweeg je het open te maken? Er zijn wel wat mogelijkheden hoor. De orginele deuren zijn wellicht weer gangbaar te maken. Vergeet niet dat het ook 1 enkele deur in het midden kan zijn (hangt af van uitvoering)

succes en veel plezier!
Ik overweeg idd om de achter deuren weer open te maken, ik weet alleen niet wat voor ellende ik dan allemaal op mn dak krijg .....
Van binnen hebben ze het ook helemaal dicht gemaakt, je kan de deuren niet meer zien. Ik denk dat het een project voor later wordt...
Plaats reactie