Hier zijn we dan!

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Jurg & Marleen

Hier zijn we dan!

Bericht door Jurg & Marleen »

:D Hallo alle mede-dubbelluchters, hier zijn we dan! Wij zij Jurg en Marleen uit Utrecht samen met dochter Moïs van 5 en Yessin van 3. Na een poos te hebben gespaard hebben wij dan ook eindelijk onze mooie L 508 D uit 1975. De bus zelf is al eerder lid geweest onder de naam Betsy (blauw/grijs met Iran National voorop) en stond 12 jaar bij ons om de hoek totdat hij vorig jaar ineens verkocht was. Toen hij dit jaar (9 mnd. later) weer te koop stond hebben wij `m gekocht. Er was enorm veel werk vooral aan de buitenkant, heel veel roest en al dan niet gapende gaten, maar ook het huish.stroom gedeelte was eruit, kastjes en bankjes aan verbetering en verbouwing toe; kortom klussen en nog eens klussen, geweldig! Ik (Jurg) ben best handig, maar niet zo technisch, maar wel lid van Dubbellucht, dus ik leer steeds bij van (ik wil wel maar zal geen namen noemen) grote dubbellucht-leermeesters en ervaring. Ik vind ieder klusje super-leuk en ben nergens vies van dus we komen er wel.
Heb dus al regelmatig vragen gesteld met bv. onderwerpen als sigarettenaansteker en diodebrug of relais. De bus (geen echte Betsy meer) is nu mat-zwart en of het daar aan ligt weet ik niet maar sindsdien hebben we nooit meer invoeg-problemen; iedereen duikt naar de linkerbaan als ze ons zien! We zijn net terug van een 4000 km-vakantie door Europa en dit was voor ons de vuurdoop; de enorme liefde voor onze bus is alleen maar sterker geworden. Trouwens voor o.a. alle Dusseldorfers; begin inmiddels al een heuse spotter te worden; iedere Dusseldorfer gaat op de foto! Ik zal ook wat foto`s van de bus plaatsen, maar hoop `m op `t najaarsweekend in `t echt te kunnen showen. Ook ben ik dagelijks op `t forum want de bus is nooit af en het is zo leuk allemaal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groeten Jurg en Marleen :D
Laatst gewijzigd door Jurg & Marleen op 13 sep 2007, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
dinand

Bericht door dinand »

Ha Jurg,

Ik heb je verbouwing met interesse gevolgd. Vrij regelmatig een omweg genomen om even te kijken hoe de vorderingen waren.

Tof om te zien dat je zon groot project gewoon midden op straat hebt gedaan, petje af !
Jurg & Marleen

Dank je Dinand, leuk dat je ons hebt gespot! Nu ben ik erg benieuwd of ik jouw bus(sen) ook al eens ontdekt heb, en wellicht al in mijn foto-archiefje heb, ik zal het op `t najaarsweekend misschien weten? Groeten Jurg! :D
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hi Jurg en Marleen,

Mooi zwart is niet lelijk!

Fijn dat alle elektra kennelijk naar behoren werkt. Maar, zoals je zelf al terecht schreef "de bus is nooit af"...

Tot op het Najaarstreffen.
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
dinand

Bericht door dinand »

ben trouwens erg nieuwschierig naar de warmte in je bus nu je hem zwart gemaakt hebt. Zit er veel verschil in met toen hij nog blauw was? heb je uberhaupt last van hitte?

D
Jurg & Marleen

Nee het zou niet veel warmer zijn, ik merk `t niet. Hij is dik geisoleerd, zal het zijn, en het dak is wit (met hier en daar nog wat menie).Iedereen verklaarde ons echt voor gek dat we hem zwart wilden rollen, maar ik raad het dus iedereen aan, gelukkig doet toch niet iedereen het. Als het parkeren niet zo vlot, of zoals we laatst in de Spaanse brandende zon even in de file stonden zet ik mijn mooie dashboard-ventilator even aan. Ben nog wel op zoek naar een orginele dakventilator voor een 508, de mijne heb ik er laatst onder een viaduktje afgereden :oops: Hele koepeltje weg bleek later. Er zit nu een aluminium wok-deksel van 3 Euro op, mooie en erg goedkope oplossing. Groet Jurg.
A_A

Bericht door A_A »

He hoi, fraai interieur!
En die kleur van de buiten kant, super!
Ik heb ook het idee hoe minder gepoetst je auto is, hoe meer ruimte je krijgt. Ik heb ook best wat ruimte op de weg ;-)
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
winand

Bericht door winand »

Ha, eindelijk zien we de bus in volle glorie.
Mooi hoor. Je bus verven met een roller gaat prima, ik spreek uit ervaring. Of ik em ook zwart zou maken is een andere vraag, maar hij ziet er zeker niet verkeerd uit.
Gezellig interieur! En de oplossing met de wok vind ik geweldig! Je hoeft inderdaad niet meteen naar een automaterialenzaak of kampeerwinkel te racen als je het met wat keukengerei op kan lossen, slim :D
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Saskia

Bericht door Saskia »

Hoi Jurg en Marleen. Mooie bus hoor. Gezellig ziet hij eruit vanbinnen. En hij heeft het goed gedaan, wat wil je nog meer? Heel veel plezier er nog mee!

p.s Die onderste foto zou niet misstaan in de rubriek `kids en campers`in de Bijrijdersstoel :wink:
Afbeelding

groetjes van Saskia
Plaats reactie