ola
kheb afgelopen week wegens teveel tocht een hele hoop gaten dichtgekit waar kabels doorheen liepen in schutbord en waar geen fatsoenlijk rubber meer aanzat, nu tocht het nog steeds en dan voornamelijk door het gat waar de radio hoort te zitten voel ik het het meest
de vraag:
kan ik dat afsluiten, waar komt die tocht vandaan? door de ventilatorroosters aan de bovenzijde net onder de ruit?
in mijn 407 zaten onder de dash kleppen die je open en dicht kon zetten, maar die kon ik bij de 207 niet 1 2 3 vinden
wie weet raad
gr
joy
tocht
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Is het carrosseriewerk zelfde als een 207D ?? Of de 508 Dusseldorfers??
Als het plaatje klopt zal het wel de TN serie zijn en dan kan de tocht van 2 kanten komen: de motorkap zit niet goed dicht of de afdichting is niet goed meer. Of via de luchtinlaat voor onder de voorruit, dan wel via de kachelunitdie er achter zit.
De inlaatroosters kunnen doorgeroest zijn.
Zoek ze
Frank
Als het plaatje klopt zal het wel de TN serie zijn en dan kan de tocht van 2 kanten komen: de motorkap zit niet goed dicht of de afdichting is niet goed meer. Of via de luchtinlaat voor onder de voorruit, dan wel via de kachelunitdie er achter zit.
De inlaatroosters kunnen doorgeroest zijn.

Zoek ze
Frank
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07
He hoi, ik weet niet of het werkt maar..
Mijn vader installeerde vroeger kachels en luchtbehandelings installaties. Om te testen of de afzuiging goed was had hij rook potjes. Geurloos maar wel wel dikke rook.Je stak ze aan en ze gaven mooie witte rook af. Ik meen dat we ze ook wel zagen bij krakers rellen :-)
Als een pand niet goed geïsoleerd was kon je aan de buiten kant ook meteen zien waar het tochtte.
Ik weet niet of dat in een bus werkbaar is, maar theoretisch zou je dan wel kunnen zien waar de rook uitkomt.
Niet flauw bedoeld hoor, maar de tocht wordt nu eenmaal zichtbaar op deze manier.
Mijn vader installeerde vroeger kachels en luchtbehandelings installaties. Om te testen of de afzuiging goed was had hij rook potjes. Geurloos maar wel wel dikke rook.Je stak ze aan en ze gaven mooie witte rook af. Ik meen dat we ze ook wel zagen bij krakers rellen :-)
Als een pand niet goed geïsoleerd was kon je aan de buiten kant ook meteen zien waar het tochtte.
Ik weet niet of dat in een bus werkbaar is, maar theoretisch zou je dan wel kunnen zien waar de rook uitkomt.
Niet flauw bedoeld hoor, maar de tocht wordt nu eenmaal zichtbaar op deze manier.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
406/8 D '69
okeej, het betrefd een 207d
motorkap?
ueh, als die niet goed afsluit, dan zou ik dat volgens mij niet binnenin cabine hoeven voelen , maar ik ga de rubbers checken
edit,ah motorkap, die van binnen uiteraard, kwartje viel laat
de roosters zijn ietwat verroest maar niet rot, en wellicht dat het meespeelt, ik heb nog stees geen werkende kachelventilator , mischien issie der wel uit gehaald en zit daar nu een groot gat? :shock:
het begint fris te worden nu met deze temperaturen dus ik ga maar eens kijken met van die rookdingen, of gewoon een aansteker
thx iig
motorkap?
ueh, als die niet goed afsluit, dan zou ik dat volgens mij niet binnenin cabine hoeven voelen , maar ik ga de rubbers checken
edit,ah motorkap, die van binnen uiteraard, kwartje viel laat

de roosters zijn ietwat verroest maar niet rot, en wellicht dat het meespeelt, ik heb nog stees geen werkende kachelventilator , mischien issie der wel uit gehaald en zit daar nu een groot gat? :shock:

het begint fris te worden nu met deze temperaturen dus ik ga maar eens kijken met van die rookdingen, of gewoon een aansteker

thx iig
Laatst gewijzigd door joy op 16 nov 2007, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast