Voor de mensen die op zoek zijn naar de door MB voorgeschreven versnellingsbakolie van het type ATF type A suffix A vond ik de volgende olie van het merk Champion genaamd ATF D met als specificaties:
ATF Type A SUFFIX A
DEXRON I
Allison C2/C3
MB 236.2
DIN HLP-D
Dat zou ze dus moeten zijn en voor de hypoide overbrenging heb ik GL5 80w90 gear oil ook van het merk Champion gekocht met volgende specificaties:
CHAMPION GEAR OIL GL 5 is een “hogedrukâ€olie voor tandwielen onder zware werkomstandigheden met name hoge snelheid, hoge belasting, …
CHAMPION GEAR OIL GL 5 is aanbevolen voor alle hypoïde transmissies en kan ook gebruikt worden voor conische tandwielen, met helicoïdale tanden, schroefbruggen en voor de meeste versnellingsbakken.
meer info:
http://www.wolfoil.com/
Wat er in moet komen heb ik dus gevonden voor de overbrenging is er geen probleem nu rest alleen nog de vraag of
ik op de versnellingsbak zomaar mag overschakelen van de bruine olie vermoedelijk gewone versnellingsbakolie (wat op zich niet verkeerd is) naar de ATF D, aangezien ik deze laatste al gekocht heb en het schakelen soms vrij stroef gaat zou ik toch graag de ATF D olie erin willen. Gewoon aflaten en opnieuw vullen of reeds gelezen op het forum aflaten opnieuw vullen met de ATF D olie toertje rijden opnieuw aflaten en opnieuw vullen ? Ga nog wat verder zoeken naar de beste oplossing heb wel degelijk al wa gezocht, daarom nogmaals alle goede raad is welkom !
Greetzz Kula