stationair verloopt en brandstoflek

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Unknown User

stationair verloopt en brandstoflek

Bericht door Unknown User »

Beste allen

Ik heb een probleem met mijn 608 uit 1974, de gegevens zijn dat er een tank van 90 liter onder gemonteerd zit, deze heeft volgens mij geen slangetje aan de bovenzijde voor de ontluchting en de leidingen zijn zonder slangetje op de tank gemonteerd,

ik heb twee problemen, er lekt ergens diesel uit aan de bovenzijde van de tank/leiding maar niet altijd, maar met name als ik een tijdje flink op de snelweg gereden heb, op het moment dat ik dan stop treed mijn tweede probleem op en dat is dat het torental drastsch zakt en ik bij het gaspedaal het gevoel krijg geen brandstof te krijgen, hij blijft wel lopen met een beetje gas maar niet lekker, na even rustig rijden gaat het probleem weer weg.

kunnen deze problemen met elkaar te maken hebben of zijn ze afzonderlijk bij iemand bekend, verder loopt hij prima

Help, wie o wie

Bedankt alvast
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Is er wel een beluchtigsgaatje voor de tank? Als je de tankdop losdraait op het moment dat het probleem zich voordoet, zuigt er dan lucht in de tank? , zo ja dan zit de beluchting verstopt.
Is het niet de beluchting, dan zit waarschijnlijk het brandstoffilter verstopt.

succes, Bert
Gebruikersavatar
Onze Bus
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 dec 2004, 11:31
Locatie: Lingewaard

Bericht door Onze Bus »

De beluchting vind plaats via de buitenzijde rand van de tankdop. Dit gebeurde vroeger veel maar mag vanwege milieu tegenwoordig niet meer. Lekkage boven op de tank kan dan toch wel mogelijk zijn als ik het verhaal over het reageren van de motor hoor.

Onze Bus
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hallo Bert en onze Bus

Het is zo dat onze originele tankdop bij een benzinestation is blijven liggen
en heb er vervolgens 1 van een 307 op gedraaid, het kan duszijn dat deze niet of niet goed ontlucht, zou er indedaad daardoor ook een brandstofflek ontstaan, ontluchting bovenop heb ik echt niet.

bedankt alkast

rene
Unknown User

Opgelost

Bericht door Unknown User »

Bedankt voor de reacties

heb de tankdop speling gegeven en dus ontluchting van de Tank en beide problemen zijn opgelost

Groet rene
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten