Verschil tussen 508 D en DG

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
TeKnoID
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 feb 2008, 20:41

Verschil tussen 508 D en DG

Bericht door TeKnoID »

Beste bus freaks,

ik ben al geruime tijd op zoek naar een goede 508, liefst 1x verlengd. Nu kom ik vaak D en DG tegen als toevoeging, ik kan alleen nergens vinden wat het verschil is tussen deze 2 types. Ik hoop dat 1 van jullie mij dit kan vertellen.

alvast bedankt!
dinand
Berichten: 179
Lid geworden op: 10 okt 2005, 14:18

Re: Verschil tussen 508 D en DG

Bericht door dinand »

eerder geschreven, en te vinden met de zoekoptie:
De aanduidingen L508D en L508DG verschillen alleen in de G, die staat voor Grossraumtransporter. Ofwel een grote bus met een gesloten opbouw. Het alternatief is bijvoorbeeld een chassis+cabine met een bakje.
Gebruikersavatar
motohead
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:58
Locatie: Abbekerk

Re: Verschil tussen 508 D en DG

Bericht door motohead »

Ik heb zelf een DG. En dit is een chassis cabine met opbouw.
groet, Sandor
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Re: Verschil tussen 508 D en DG

Bericht door Arnold Smeets »

Dat lijkt de mijne ook te zijn Sandor, tot je heel goed kijkt en ziet dat het toch echt oorspronkelijk een bus geweest is.

Er zijn ombouwers en ombouwers....


Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
TeKnoID
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 feb 2008, 20:41

Re: Verschil tussen 508 D en DG

Bericht door TeKnoID »

Ok, bedankt! Er wordt dus niks over de lengte van het model gezegd.
Gebruikersavatar
motohead
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:58
Locatie: Abbekerk

Re: Verschil tussen 508 D en DG

Bericht door motohead »

Onder die van mij zit echt een los chassis.De bovenbouw kan je er theoretisch zo afschroeven.
Geen afgezaagde bus dus.

groet, Sandor
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Verschil tussen 508 D en DG

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

motohead schreef:De bovenbouw kan je er theoretisch zo afschroeven
Dat kan bij een bestelbus ook :mrgreen:

Waar je ze het makkelijkst aan kunt herkennen (bv volgens mij ook die van Arnold) is aan hoge deuren (een chassis-cabine is er alleen met een laag dak, de deurramen zijn dan vierkant ipv rechthoekig) en soms zitten er nog een stukje met ribbels achter de cabinedeur -de chassis-cabine loopt meteen 'het hoekje om' en heeft die ribbels dus niet. :)

Of ze hebben het chassis van een bestelbus gepakt en daar een losse cabine opgezet, past allemaal ook gewoon. :)

Groeten Jeroen (met een voormalige chassis-cabine)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Re: Verschil tussen 508 D en DG

Bericht door Arnold Smeets »

Jeroen_Hanomaf schreef: Waar je ze het makkelijkst aan kunt herkennen (bv volgens mij ook die van Arnold) is aan hoge deuren (een chassis-cabine is er alleen met een laag dak, de deurramen zijn dan vierkant ipv rechthoekig)


Dat heb ik ook altijd gedacht Jeroen, tot ik een keer in een folder tegenkwam dat ook de chassis cabine uitvoering met hoge cabine leverbaar was. Maar ik heb er nooit één bewust gezien dus of ze ook gemaakt zijn durf ik niet te zeggen.

Het voordeel van de eenvoud van onze bussen is in ieder geval op papier weer bewezen :wink:


Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten