Geduld zal dan een schone zaak zijn, na vanavond wordt het er niet echt duidelijker op :? , alhoewel... In de veronderstelling dat de RW moter wellicht defect zou zijn, heeft Gerrit Stroomer mij een vervangend exemplaar toegestuurd inclusief schakelaars :D Ik dacht nu is het plug 'n play :mrgreen: Helaas

Alles geprobeerd aan de installatie in de wagen, maar niets kreeg de RW weer in de ruststand. Met de vervangende RW moter op de werkbank en een accu, de zaak andermaal doorgenomen. De draadkleuren zoals Leo ze aangeeft kloppen, echter bruin / zwart is mijnsinziens geen geschakelde min, maar plus

Ik heb de constante plus zw/lila aangesloten op de RW moter en een bruine draad als constante massa. Zwart / lila even aangesloten op de zw/groen draad van de RW moter, dit( speed 1 ) werkt. Als deze plus wordt onderbroken stopt de RWmoter op een willekeurig punt, wat dus NIET de ruststand is :( Om deze stand te krijgen heb ik zw/groen doorverbonden met bruin / zw ( welke Leo de geschakelde min noemt, maar volgens mij de constante plus zw/lila is welke via het binnenwerk van de RW moter wordt doorgesluisd ) de moter draaide nog heel even en stopte toen. Dit is volgens mij dan de ruststand. Alle handelingen ook even losgelaten op de RW moter in mijn bussie, en dat werkte ook naar behoren. Ik denk dat de RW moter & de schakelaars wel OK zijn, maar dat er iets aan de bedrading of het binnenwerk van de RW moter is. Men kan namelijk het tandwiel uit het huis halen en anders op de moterwartel zetten. Hierdoor veranderd denk ik de stand van de sleepcontacten welke ervoor moeten zorgen dat er tijdig constante plus wordt doorgesluisd om de ruststand te verkrijgen. Indien u dit allen nog heeft kunnen volgen, en er nog meer zinnige "doormeettips" zijn, dan graag :D
oh ja, omdat Leo aangaf dat br/zwart de geschakelde min is, en ik dacht dat dit niet werkte, heb ik de draad maar een constante min met de beroemde knopspeld gegeven. via het binnenwerk van de RW moter is dit terechtgekomen op de constante plus met doorgebrande zekeringen als gevolg :shock: