vastgeroeste bouten (uitlaat)

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4385
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Hesel (Ostfriesland)
Contacteer:

Re: vastgeroeste bouten (uitlaat)

Bericht door Admin »

Bij mijn 608 zat de pijp aan het spruitstuk vast met stalen tapeinden en koperen moeren. Maar ja, dat was dan ook een Sonderausführung...

Volgens mij was "de" oliecrisis november of december 1973. Wij kwamen toen op Sinterklaasavond terug uit Indonesië via Singapore en we hadden net die autoloze zondag gemist waar iedereen nog over sprak.
[Was trouwens een politiek spel van Den Uyl, want er was zoveel brandstof, dat ze van gekkigheid niet wisten waar ze ermee naartoe moesten. Toen betaalden wij voor een liter rode diesel Hfl 0.10 (€ 0.045) bij afname van 500 l. En nu? :x ]
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: vastgeroeste bouten (uitlaat)

Bericht door winand »

Ha, net weer in m'n huisje en de APK dient zich weer aan :(
Mijn uitlaat is zo lek als een zeef, had het eindstuk na de demper al vervangen, maar in de s-bocht aan de voorkant zat een grote scheur in de lengterichting.
Morgen haal ik de nieuwe s-bocht en demper op bij de technische centrale hier in Eindhoven.
Goed dat ik me even inlees in dit onderwerp, weet ik wat me te wachten staat. 8)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten