Effe wat meer uitleg over die koppelingsprobleempjes

. Het is inderdaad een "mechanische" koppeling, dwz. dat het pedaal met trek en drukstaafjes met de echte koppeling is verbonden in plaats van de "modernere" hydraulische oplossing. De bochten gaan over draaipunten en dat zijn de boosdoeners.
De eerste brak twee jaar geleden in Cadiz en werd toen gratis gemaakt door een plaatselijke lasser. De andere kant had het hierdoor zwaar te verduren en brak drie maanden later ook, dit keer in Frankrijk, en werd toen ook weer door een plaatselijk garage gelast.
Vorig jaar brak de eerste las weer af in Fatima, de plaats voor te helen bot

en koppelingsfacturen.
Gelukkig had ik nu twee reserve draaipuntjes bij me, origineel van Mercedes met een verbeterd design.
Deze toen zelf vervangen en twee weken geleden brak de Franse reparatie af en is weer vervangen door een echt Mercedes exemplaar. In theorie kan ik er nu weer een tijdje tegen
Voor de zekerheid toch weer twee bij Mercedes besteld maar vanwege Carnaval wordt daar nu niet meer gewerkt.
Dennis, het skioord heet Pradollano(Sierra Nevada) en is niet te missen. Die € 10 p/d zijn incl. stroom.
Je kunt je Camper ook op sommige plaatsen langs de weg parkeren, maar daar heeft de sneeuwschuiver maling aan. We hebben diverse auto's gezien die ondergesneeuwd waren (en dus helemaal onzichtbaar) en die doodleuk meegemalen waren door die jongens :mrgreen: .
In Cadiz was het een gekkenhuis met carnaval, een soort koninginnedag met enkele 100.000 feestgangers maar dan op 3 km2 (groter is die stad nou eenmaal niet). Iedereen verkleed op 2 na :oops: .
Het is eigenlijk niet leuk meer, veel te druk. Een hoop activiteiten waren dus ook een week later gepland (als alle buitenpoorters weer weg zijn), zoals het gratis

uitdelen van koekjes, eten en drank, en de optochten met de boerenkarren met zanggroepen, net het leukste van die dagen. Volgend jaar gaan we gewoon een week later

.
Mvg. Paul