Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Frank.fjph

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Frank.fjph »

Gefeliciteerd met het resultaat.....komt Leo nou de eerste tijd niet meer acter het stuur.......

Veel veilige voertuigbewegingen gewenst,

Frank

PS Sinds je het rijbewijs hebt zijn jouw postings sterk toegenomen zie ik.. :lol:
paulv

Bericht door paulv »

Hoi Resi,

We gaan het wel proberen. Eerst thuis studeren, dan op voor het theorie-examen en de geslaagde(n) :roll: mogen aansluitend een snelcursus volgen. En dat alles begin Juni.

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Frank.fjph

Wordt het dan een Frans of een Nederlands???
paulv

Bericht door paulv »

Gewoon Nederlands, wat ik daarna misschien omzet naar Frans :roll: .
Het hangt er van af wat ze aan categorieën bijvoegen.

Als je je Nederlandse rijbewijs B omzet naar een Frans krijg je er gratis A1 (tot125cc) bij. Daarna kan je het weer omzetten naar een Nederlands met behoud van A! :lol: . Goedkoper dan les nemen.

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Leo schreef:Resi is zojuist geslaagd voor haar C-rijbewijs. :D

Ik heb al visioenen over een luie bijrijdersstoel.. :P :mrgreen:
Resi,..

Hartelijk gefeliciteerd ! !

:mrgreen:

Groeten Nancy en Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Dennis en Nancy

Ik moest gisteren mijn afzetbakken wisselen in Teteghem en daarna naar Gravelines om te laden. Ik rij de autobaan af richting een provinciale weg en toen,...... WTF. :shock:

Een UPS zoals die van ons, uiteraard in UPS bruin. Enige verschil is dat de eigenaar er een raam had bijgeplaats achterin bovenaan. waarschijnlijk ook een vast bed hoog achterin. Wij hebben getwijfeld over dit raampje maar maar het toch achterwege gelaten.

Het was een rare gewaarwording om eenzelfde camper tegen te komen als die van ons. Zeker omdat we weten dat er maar enkele in particuliere handen zijn.

groeten Dennis

" One Life,.. Live it "
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hi Dennis,

Hier heb ik er al zeker 10 gezien, vrijwel zelfde neusje, maar ca. 2 x zo lang. En er zal wel een 12 l motor inzitten, want dat vinden ze hier heel gewoon :shock:

Ze hebben hier ook aardige "walk thru's". Lijken een beetje op de Hokatex bussen, maar zijn uiteraard weer hoger en langer. De merken van de meeste bedrijfswagens zeggen ons helemaal niets! We hebben bij het Tacoma Dome Amtrak-station een (1) Kurzhauber zien staan. En ja, daar zat een ster voorop. Natuurlijk wel eentje van ca. 2 voet (60 cm!) in diameter :P

Jullie beginnen aan de zondagavond, wij gaan vanmiddag naar een RV-beurs in Seattle kijken.
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Beetje laat, maar gefeliciteerd, Resi!

Ok, totaal off-topic, maar om het knutselen niet af te leren is dit mijn winter-hobby...:

Afbeelding
Dit apparaat met ingebouwde tegenwind is een Gotha G.II, een strategische bommenwerper uit de 1e wereldoorlog. De heren van Mercedes waren toen al aardig actief, hier zitten namelijk 2 stuks achtcilinder lijnmotoren in van 220pk elk. Ook toen was het al een zooitje troep, want de krukassen braken nogal regelmatig. Toch wel lastig, pech in een vliegtuig.
Hij is niet kant-en-klaar (en ook nog niet helemaal klaar trouwens) maar b.v. de bovenvleugel bestaat uit 3 stukken, de ondervleugel uit 4 en daartussen zitten 22 stokjes om het geheel aan elkaar te houden. Het aantal spandraden ben ik de tel van kwijt... elk draadje zit in 2 gaatjes gespannen:
Afbeelding

Een mens moet toch wat te doen hebben, als het veuuuuullll te koud is om te sleutelen?

Wat meer Hanomag-gerelateerd is dat ik het materiaal voor de achterkant via m'n collega besteld heb, dat komt binnenkort dus ook binnen. Ook nog ff een rondje op de motor gecrossed gister, man, wat ben ik toch blij dat ik niet elk dag met de auto langs Hoorn hoef, wat een puinzooi daar in die spits. De Kawa is een off-road, nu weet ik weer waarom. Door de berm en over fietspad gaat het toch een stuk sneller! :mrgreen: (was wel wat brrrrrrr gisteren met dat windje)

Groet'n Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
paulv

Bericht door paulv »

Vorige week wezen skiën in de Sierra Nevada, pal boven Granada, een echte aanrader voor overwinteraars die van mooi weer houden ook nog willen skieën:D .
Het ligt lekker hoog, 3000m, een mooie camperplaats aan de piste (€ 10/dag), veel sneuw (+1.50m op de camperplaats), en alleen Spanjaarden.
Mooie pistes, lekker breed, mooi weer, prettig geprijsd, heerlijk rustig door de week. Vermijd de weekenden :cry: , dan is het er ongelofelijk druk.
Je zit 80 km verderop weer zo aan zee met +20C. S'morgens skieën en s'middags bakken aan de kust het kan daar echt :D .

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

paulv schreef: Het ligt lekker hoog, 3000m
S'morgens skieën en s'middags bakken aan de kust het kan daar echt :D .
Dan is je torretje nu wel lekker schoongebrandt.:P
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Zo, dat was een lange (of juist een korte :?: ) nacht (9 uur tijdverschil), maar we zijn weer thuis.

We zullen nog wel wat plaatjes op onze privé-website zetten, maar hier alvast een paar voor dit forum relevante plaatjes:

Door onze vrijetijdsdeformatie zijn transportmiddelen zo ongeveer het eerste waar we naar kijken :?
Afbeelding
Onder het motto "Back home it's all bigger and better", hier een middelmaat campertje.

Afbeelding
En zonder slide-out heb je natuurlijk geen ruimte voor een gezellige zithoek.

Afbeelding
Speciaal voor Dennis en Nancy: ook de pakjes zijn in de VS vermoedelijk groter...

Afbeelding
... maar de chauffeur moet het met even weinig luxe doen als in Europa.

Afbeelding
En wat dacht je van een fietsendrager voor twee fietsen?
Groeten,

Ernst / Admin

paulv

Bericht door paulv »

Het torretje doet het nog steeds prima, hij is wel verwend met zijn nieuwe radiator :D .
De koppeling was duidelijk jaloers en maandag brak er weer een draaipunt af (de vierde keer :cry: ).
Gelukkig had ik een reserve bij me en voor 40 euri is hij er onder gezet (1.5 uur werk). Het was de slecht kant (moeilijk bereikbaar) ergens achter de chassisbalk, vandaar dat ik dat een "deskundige" heb laten doen.

Van de week naar Cadiz voor het Carnaval :P , wordt vervolgd.

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Dennis en Nancy

De constructie van de UPS bussen zijn zo te zien hetzelfde,.. :mrgreen: . Alleen staan ze op grotere wielen!

Paul,... Kun je me eens het dorpje PB'en waar je was in de Sierra nevada. We plannen een maand of 3 Spanje volgende winter en wilde alvorens via de Alpen (A, CH of F) rijden om te gaan boarden, dat zou dus niet nodig zijn,.....

Wat is een draaipunt van de koppeling? (Een vinger van de drukgroep?)

Dennis

" One Life,.. Live it "
Frank.fjph

Dennis,
ik denk dat hij og een mechanische koppeling heeft ipv hydraulisch

Groeten Frank
Dennis en Nancy

:oops: ,... Ik kan het niet volgen.

Dennis

" One Life,.. Live it "
winand

Bericht door winand »

Lees hier maar es:
viewtopic.php?f=23&t=2731

met 'draaipunt' bedoelt paul waarschijnlijk de bolkopjes aan de stangetjes bij een mechanische koppeling.
In bovenstaand topic staan ook afbeeldingen met deze stangetjes.

Ben laatst ook door de koppeling gegaan en inderdaad, 1 bolkopje had het begeven.
..Maar 4 keer Paul, da's wel heel veel.. of rij je al 25 jaar rond met dat busje?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Alleen staan ze op grotere wielen!

'Tuurlijk, Dennis. Alles is groter aan de overkant :wink:
Groeten,

Ernst / Admin

Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Vanmiddag met mijn campertje van Italiaanse makelij voor de apk geweest en in een keer er door heen.
Dus kan weer 13 maand vooruit!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
paulv

Bericht door paulv »

Effe wat meer uitleg over die koppelingsprobleempjes :cry: . Het is inderdaad een "mechanische" koppeling, dwz. dat het pedaal met trek en drukstaafjes met de echte koppeling is verbonden in plaats van de "modernere" hydraulische oplossing. De bochten gaan over draaipunten en dat zijn de boosdoeners.
De eerste brak twee jaar geleden in Cadiz en werd toen gratis gemaakt door een plaatselijke lasser. De andere kant had het hierdoor zwaar te verduren en brak drie maanden later ook, dit keer in Frankrijk, en werd toen ook weer door een plaatselijk garage gelast.
Vorig jaar brak de eerste las weer af in Fatima, de plaats voor te helen bot :wink: en koppelingsfacturen.
Gelukkig had ik nu twee reserve draaipuntjes bij me, origineel van Mercedes met een verbeterd design.
Deze toen zelf vervangen en twee weken geleden brak de Franse reparatie af en is weer vervangen door een echt Mercedes exemplaar. In theorie kan ik er nu weer een tijdje tegen :roll:
Voor de zekerheid toch weer twee bij Mercedes besteld maar vanwege Carnaval wordt daar nu niet meer gewerkt.

Dennis, het skioord heet Pradollano(Sierra Nevada) en is niet te missen. Die € 10 p/d zijn incl. stroom.
Je kunt je Camper ook op sommige plaatsen langs de weg parkeren, maar daar heeft de sneeuwschuiver maling aan. We hebben diverse auto's gezien die ondergesneeuwd waren (en dus helemaal onzichtbaar) en die doodleuk meegemalen waren door die jongens :mrgreen: .

In Cadiz was het een gekkenhuis met carnaval, een soort koninginnedag met enkele 100.000 feestgangers maar dan op 3 km2 (groter is die stad nou eenmaal niet). Iedereen verkleed op 2 na :oops: .
Het is eigenlijk niet leuk meer, veel te druk. Een hoop activiteiten waren dus ook een week later gepland (als alle buitenpoorters weer weg zijn), zoals het gratis :wink: uitdelen van koekjes, eten en drank, en de optochten met de boerenkarren met zanggroepen, net het leukste van die dagen. Volgend jaar gaan we gewoon een week later :wink: .

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
winand

Bericht door winand »

Sjezus wat een pech Paul!
Ik dacht dat ik me nu ook niet meer zo'n zorgen hoefde te maken, nadat alle koppelingetjes vervangen zijn (eentje gelast), maar wellicht toch ook even 2 reserve halen (linkse en rechtse draad)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
paulv

Bericht door paulv »

Hoi Winand,

Volgens mij zijn die koppelingsstaafdraaipuntjes identiek, ze hebben hetzelfde nummer, links en rechts. Het kan geen kwaad er twee van mee te nemen, die gelaste breekt vast binnekort :mrgreen: .

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Detlev

Bericht door Detlev »

Is mij ook overkomen, ligt nu reserve in de bus! 8)
Mercedes 406 uit 1969
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Vandaag het raam waarin de vulopeningen voor schoon water en PPO moeten komen, gedemonteerd. Dat ging heel makkelijk, alleen een paar honderd schroefjes losdraaien (althans, zo leek het).
Afbeelding

De bestaande sponning gaat er morgen weer in, maar dan met een exact passende plaat zwart gelakt Betonplex i.p.v. de schuiframen.
Op onze website staan meer foto's, voor de liefhebber.
Groeten,

Ernst / Admin

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

... en plotseling heeft Skoolie wat minder van een bus en wat meer van een RV :lol:
Afbeelding
Groeten,

Ernst / Admin

paulv

Bericht door paulv »

We zitten nu in Portugal (Tavira) en eerlijk gezegd valt het ons hier wat tegen :( .

Dat het weer slechter zou zijn weten we wel, maar dat het er nog steeds zo armoedig zou zijn :roll: ., en het grote verschil tussen rijk en arm is er nog steeds.

Het prijspeil is vergelijkbaar met Spanje, maar de horeca is er twee keer zo duur (in de categorie goedkoop maar goed; een biertje €2 tegen €1 (vaak incl. tapa) en voor een 3 gangen menu incl. wijn en koffie €15 tegen € 8.50), de diesel is ook nog eens €0.10 duurder. Het enige wat nog wat nog goedkoop is, zijn kleding en schoenen. Onroerend goed gaat net als in Spanje gierend naar beneden, 30%-50% korting is normaal.

Alle Camperplaatsen zijn daarbij ook nog eens overvol, op diegene die we tot nu toe gezien hebben meer dan 100 glimmende koelkasten per plaats, tjokvol met bejaarden die om zes uur gaan eten en dan alles afsluiten om naar een kwis op de TV te gaan kijken of stiekem hun portapoepie gaan lozen :x .

We gaan de zuid en westkust nog wat verder af en hebben nog wat hoop, misschien is het daar beter :roll: .

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Plaats reactie