mercedes 207D 1977 probleempjes in reparatie
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Ha Mike, ik denk dat we met alle forummers er niet uit gaan komen wat jou motor mankeert, het vraag en antwoord systeem werkt niet echt en je hebt de auto nooit goed werkend gekend, dus als observant mis je de juiste ervaring.
het is denk ik ook te hoog gegrepen om alle problemen via het forum op te lossen als een vakman ter plaatse niet eerst een algehele check uitvoert .
geen van de medeforummers is een garage of een anwb achtige instantie. en om jou nu stap voor stap door het diepe te begeleiden is gezien je ervaring nutteloos, en ik denk voor jou niet plezierig.
mijn advies is dan , breng de auto naar een garage en vraag aan hun wat het probleem kan zijn. daarna kan je altijd vragen stellen als bezitter van een rijdende auto , daarmee bedoel ik "goed rijdend".
het is denk ik ook te hoog gegrepen om alle problemen via het forum op te lossen als een vakman ter plaatse niet eerst een algehele check uitvoert .
geen van de medeforummers is een garage of een anwb achtige instantie. en om jou nu stap voor stap door het diepe te begeleiden is gezien je ervaring nutteloos, en ik denk voor jou niet plezierig.
mijn advies is dan , breng de auto naar een garage en vraag aan hun wat het probleem kan zijn. daarna kan je altijd vragen stellen als bezitter van een rijdende auto , daarmee bedoel ik "goed rijdend".
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 23:00
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Hoi Dave en andere,
Nee ik denk ook niet omdat ik zelf verder nog geen stappen heb onder nomen oftwel het ligt ook wel wat aan mij :mrgreen: neem ik aan dus hoop dat jullie na mijn theorie ondernemings verhaal nog verder kunnen helpen :oops: :D
Zoals Leo al schreef:
Verstuivers afpersen, inspuitmoment controleren, kleppen stellen.
Een OM616 kan geheel rookloos draaien.
Morgen ga ik met een dieselparts bij ons uit de buurt contact opnemen over hoe en wat.. dus het eerste onderdeel waar ik mee aan het werk ga is de verstuivers ..en ik denk ook een goeie omdat dat toch aardig wat uitslag geeft neem ik aan van hoe en wat(geen vermogen raar lopen roken enz). Als die niet goed zijn is het al knudde zoals ik nu zn beetje gelezen hebt.
Nu ben ik in het handboek aan zoeken geweest over de verstuivers(dat engels wil me kop nog maar niet in
) maar hoor het liever hier als het kan en mag.
Hoe ga ik nu precies te werk, foto waar je de verstuiver op zietmee eens?
Kan ik gewoon die koppelingen eraf draaien of moet ik oppassen voor lucht in de leiding?
moet ik ze zowel van van de verstuiver als pomp eraf draaien?
foto hoe de verstuiver zit: dit is het plaatje wat ik hier kon vinden
Moet ik dan de gloeipluggen er ook uit hebben of hoeft dat niet?
Zoals ik begrijp zit er geen schroef draad bij de verstuivers?of heb ik dat nu verkeerd.Het plaatje hierboven wel volgens mij.
Als ik hier kijk ..deze zitten niet helemaal zelfde als bij mij maar neem aan dat ze voor de rest redelijk het zelfde zijn zitten ..ze er beetje conisch in dus zouden ze er op 1 of andere manier er uit getikt/draaiend eruit moeten halen met wd40.
klopt mijn theorie nog steeds?
Als ik die er dan uit heb ga ik ermee naar toe om te laten testen en daaruit zal blijken dat ze of verrot zijn(wat Leo al denkt en ik ook wel beetje) of ze zijn goed. Zo niet dan word er rivisie verstuivers en ga ik die er weer in zetten.
ik sluit de boel er weer op aan maar dan zal ik moeten gaan ontluchten neem ik aan... als ik dan slangetje eraf hou en plankgas start totdat de brandstof eruit komt en dan weer op druk doe ik het dan goed?
Dat is dus de eerste doel wat gehaald moet worden om dan verder tekijken..mee eens?
Ja als we garage geld hadden deden we dat ook wel maar vind het zelf juist leuk om te doen
als ik het maar een beetje snap haha.
En Leo nog even over dat stangetje daar kom ik niet helemaal uit..zoals ik begrijp moet je alles wel redleijk precies hebben ander klopt je luchtvermenging niet toch?
Alvast bedankt Groetjes Mike.
Nee ik denk ook niet omdat ik zelf verder nog geen stappen heb onder nomen oftwel het ligt ook wel wat aan mij :mrgreen: neem ik aan dus hoop dat jullie na mijn theorie ondernemings verhaal nog verder kunnen helpen :oops: :D
Zoals Leo al schreef:
Verstuivers afpersen, inspuitmoment controleren, kleppen stellen.
Een OM616 kan geheel rookloos draaien.
Morgen ga ik met een dieselparts bij ons uit de buurt contact opnemen over hoe en wat.. dus het eerste onderdeel waar ik mee aan het werk ga is de verstuivers ..en ik denk ook een goeie omdat dat toch aardig wat uitslag geeft neem ik aan van hoe en wat(geen vermogen raar lopen roken enz). Als die niet goed zijn is het al knudde zoals ik nu zn beetje gelezen hebt.
Nu ben ik in het handboek aan zoeken geweest over de verstuivers(dat engels wil me kop nog maar niet in


Hoe ga ik nu precies te werk, foto waar je de verstuiver op zietmee eens?
Kan ik gewoon die koppelingen eraf draaien of moet ik oppassen voor lucht in de leiding?
moet ik ze zowel van van de verstuiver als pomp eraf draaien?
foto hoe de verstuiver zit: dit is het plaatje wat ik hier kon vinden
Moet ik dan de gloeipluggen er ook uit hebben of hoeft dat niet?
Zoals ik begrijp zit er geen schroef draad bij de verstuivers?of heb ik dat nu verkeerd.Het plaatje hierboven wel volgens mij.
Als ik hier kijk ..deze zitten niet helemaal zelfde als bij mij maar neem aan dat ze voor de rest redelijk het zelfde zijn zitten ..ze er beetje conisch in dus zouden ze er op 1 of andere manier er uit getikt/draaiend eruit moeten halen met wd40.
klopt mijn theorie nog steeds?
Als ik die er dan uit heb ga ik ermee naar toe om te laten testen en daaruit zal blijken dat ze of verrot zijn(wat Leo al denkt en ik ook wel beetje) of ze zijn goed. Zo niet dan word er rivisie verstuivers en ga ik die er weer in zetten.
ik sluit de boel er weer op aan maar dan zal ik moeten gaan ontluchten neem ik aan... als ik dan slangetje eraf hou en plankgas start totdat de brandstof eruit komt en dan weer op druk doe ik het dan goed?
Dat is dus de eerste doel wat gehaald moet worden om dan verder tekijken..mee eens?
Ja als we garage geld hadden deden we dat ook wel maar vind het zelf juist leuk om te doen

En Leo nog even over dat stangetje daar kom ik niet helemaal uit..zoals ik begrijp moet je alles wel redleijk precies hebben ander klopt je luchtvermenging niet toch?
Alvast bedankt Groetjes Mike.
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
DISCLAIMER !
voor de duidelijkheid ! in jip en janneke taal ! de problemen die jij hebt zijn niet eenvoudig en niet op aanwijzingen per wat voor vorm van communicatie aan te pakken.
het vergt speciaal gereedschap , speciale kennis en bovenal monteurs vingers.
en om het dan maar hard te zeggen, dat laatste kun je niet kopen of lenen.
dus alles wat je nu uit elkaar gaat halen heeft het risico dat het alleen door jou uit elkaar kan worden gehaald, en nooit meer in elkaar.
nu begrijp ik dat je een sterk karakter hebt en je niet laat ontmoedigen. daarom doe wat je niet laten kan , maar onze hulp schiet hier tekort. alles wat je gaat ondernemen doe je voor eigen risico.
succes, Dave.
voor de duidelijkheid ! in jip en janneke taal ! de problemen die jij hebt zijn niet eenvoudig en niet op aanwijzingen per wat voor vorm van communicatie aan te pakken.
het vergt speciaal gereedschap , speciale kennis en bovenal monteurs vingers.
en om het dan maar hard te zeggen, dat laatste kun je niet kopen of lenen.
dus alles wat je nu uit elkaar gaat halen heeft het risico dat het alleen door jou uit elkaar kan worden gehaald, en nooit meer in elkaar.
nu begrijp ik dat je een sterk karakter hebt en je niet laat ontmoedigen. daarom doe wat je niet laten kan , maar onze hulp schiet hier tekort. alles wat je gaat ondernemen doe je voor eigen risico.
succes, Dave.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 23:00
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Goeiesmorgens,
:(
meen je dat nou serieu?s dus wat er geschreven is wat er moet gebeuren is dus waarschijnlijk niet zo? Ja ik kom beter uit jip en janneke taal haha sorry
veluwe is plat proaten :D
Ik was zo goed bezig vond ik zelf had alweer stukje gevonden over die verstuivers:
geen monteur vingers..nee daar heb ik niet voor geleerd, maar zet je nu een Astra gsi 2.0 16v voor me neer kom ik al een heel eind :D ook allemaal geleerd dank namens een monteur en het forum er van
Speciaal gereedschap valt redelijk aan tekomen maar vaak kun je met zelf aangepaste gereeddschap een heel eind komen(mijn mening)
Ja ik weet wat ik ga ondernemen dat dat op eigen risico is en daarom vraag ik ook hoe ik dat het beste kan aanpakken... ik kom met uitleg hoe ik te werk wil gaan met tekeningen en tekst(misschien dat we dan een beterede communicatie kunnen krijgen haha) dan moet toch iemand het herkennen van bijvoorbeeld: ja dat kan op die manier maar pas op voor bijvoorbeeld een ring die niet mee komt of...
Maar hoezo schiet jullie hulp tekort dan? alle tips en trucs en meningen moeten we toch heel eind opweg mee komen?
Ik zal heus niet de enigste geweest zijn die er nu zo voor staat :mrgreen:
Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ernaast
En waar een wil is ,is een weg
Dus komen we eruit of niet haha of wou je dat niet horen? :mrgreen:
alvast bedankt groetjes Mike
:(


Ik was zo goed bezig vond ik zelf had alweer stukje gevonden over die verstuivers:
wou kijken of dat ook zo bij mij zat.Zet een passende sleuten op de platte (verticale) zijden van de verstuiver en wrik het ding heen en weer terwijl je er aan trekt.
Als dat niet lukt; gebruik dan in plaats van een sleutel/baco een GRIPTANG , waaronder je dan de schroevendraaier oid onder kan zetten voor de opwaartse kracht.
geen monteur vingers..nee daar heb ik niet voor geleerd, maar zet je nu een Astra gsi 2.0 16v voor me neer kom ik al een heel eind :D ook allemaal geleerd dank namens een monteur en het forum er van

Speciaal gereedschap valt redelijk aan tekomen maar vaak kun je met zelf aangepaste gereeddschap een heel eind komen(mijn mening)
sorry hoor maar ga deze regel even niet snappen..waarom krijg ik het niet meer in elkaar dan :? (of moet ik dit als stap voor stap de zenuwen opschroeven zien :P waar Leo het al over had)dus alles wat je nu uit elkaar gaat halen heeft het risico dat het alleen door jou uit elkaar kan worden gehaald, en nooit meer in elkaar.
Ja ik weet wat ik ga ondernemen dat dat op eigen risico is en daarom vraag ik ook hoe ik dat het beste kan aanpakken... ik kom met uitleg hoe ik te werk wil gaan met tekeningen en tekst(misschien dat we dan een beterede communicatie kunnen krijgen haha) dan moet toch iemand het herkennen van bijvoorbeeld: ja dat kan op die manier maar pas op voor bijvoorbeeld een ring die niet mee komt of...
Maar hoezo schiet jullie hulp tekort dan? alle tips en trucs en meningen moeten we toch heel eind opweg mee komen?
Ik zal heus niet de enigste geweest zijn die er nu zo voor staat :mrgreen:
Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ernaast

En waar een wil is ,is een weg

Dus komen we eruit of niet haha of wou je dat niet horen? :mrgreen:
alvast bedankt groetjes Mike
- Saskia
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
- Locatie: Zuid-Hollandse Klei
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Hoi Mike, ik zit al heel lang op dit forum.
(Vraag niet waarom, want ik ben helemaal niet technisch.)
Maar wat jij daar hebt staan klinkt als een gigantische klus.
De combinatie van jou, als beginnend monteur, en een oude
bus waaraan vanalles mankeert, lijkt me erg lastig.
Je visuele ingesteldheid, je gebrekkige Engels, en lege portemonnee
maken het nog moeilijker.
je te helpen.. ..
Maar het lijkt mij dat je te veel verwacht van dit forum.
Sorry als ik ontmoedigend over kom,
maar je wens om al je kennis en vaardigheid via een forum op te doen,
is niet realistisch, naar mijn mening.
(Vraag niet waarom, want ik ben helemaal niet technisch.)
Maar wat jij daar hebt staan klinkt als een gigantische klus.
De combinatie van jou, als beginnend monteur, en een oude
bus waaraan vanalles mankeert, lijkt me erg lastig.
Zo ernstig als in jouw geval heb ik het hier nooit gezien.mike20 schreef:Ik zal heus niet de enigste geweest zijn die er nu zo voor staat
Je visuele ingesteldheid, je gebrekkige Engels, en lege portemonnee
maken het nog moeilijker.
Wie weet vinden de sleutelaars hier, het een uitdaging ommike20 schreef:En waar een wil is ,is een weg
je te helpen.. ..
Maar het lijkt mij dat je te veel verwacht van dit forum.
Sorry als ik ontmoedigend over kom,
maar je wens om al je kennis en vaardigheid via een forum op te doen,
is niet realistisch, naar mijn mening.
- Detlev
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
- Locatie: De Bilt
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Ik ook nog keertje dan: wordt lid van dubbellucht en doe mee aan sloopweekeinden, ga naar garage sleuteldagen en leer zo een hoop over je motor!
Overigens denk ik zelf dat je er uiteindelijk wel komt hoor......al eens aan een andere motor gedacht?
Overigens denk ik zelf dat je er uiteindelijk wel komt hoor......al eens aan een andere motor gedacht?
Mercedes 406 uit 1969
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 23:00
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Hoi Saskia,
Ja er zit best een klus aan ja dat ben ik zeker wel met je eens maar naar mijn mening een leuke klus omdat ik er veel van kan leren.
Ja klopt is best lastig maar moet goed komen naar mijn mening(positief blijven denken
)
Ja mijn gebrekkig engels kan ik ook niks aan doen.. heb er toen die tijd 4jaar hard voor moeten knokken zonder resultaat helaas en ja lege portomonee ...daar bedoel ik niet mee dat ik niks kan uitgeven maar niet dat het mij direct 500euro gaat kosten als je snapt wat ik bedoel.
Ja misschien verwacht ik teveel van het forum :mrgreen: maar ben van ons opel forum dat dan gewent denk ik.Als mensen het daar niet snappen(niet alleen ik toen in het begin) word het stap voor stap uitgelegt met eventueel tekeningen erbij of voorbeeld plaatjes met cirkels enz en dan kwam het 9 van de 10 keer goed.
Nee tuurlijk je mag je mening er over geven :)
Nou mijn wens is het niet om alle kennis hier uit op tehalen maar wel een stuk ja om met elkaar er over te hebben dan leer je van elkaar toch?
toch leuk dat je ook gereageert hebt.
Groetjes Mike
Ja er zit best een klus aan ja dat ben ik zeker wel met je eens maar naar mijn mening een leuke klus omdat ik er veel van kan leren.
Ja klopt is best lastig maar moet goed komen naar mijn mening(positief blijven denken

sorry hoor maar wat mag dit zijn in jip en janneke taal?visuele ingesteldheid
Ja mijn gebrekkig engels kan ik ook niks aan doen.. heb er toen die tijd 4jaar hard voor moeten knokken zonder resultaat helaas en ja lege portomonee ...daar bedoel ik niet mee dat ik niks kan uitgeven maar niet dat het mij direct 500euro gaat kosten als je snapt wat ik bedoel.
dat had laura ook gehoopt maar denk niet dat dat zo is als ik het zo lees en dat geeft ook niet ik moet er zelf ook uit kunnen komen met hulp van forum.Wie weet vinden de sleutelaars hier, het een uitdaging om
je te helpen
Ja misschien verwacht ik teveel van het forum :mrgreen: maar ben van ons opel forum dat dan gewent denk ik.Als mensen het daar niet snappen(niet alleen ik toen in het begin) word het stap voor stap uitgelegt met eventueel tekeningen erbij of voorbeeld plaatjes met cirkels enz en dan kwam het 9 van de 10 keer goed.
Nee tuurlijk je mag je mening er over geven :)
Nou mijn wens is het niet om alle kennis hier uit op tehalen maar wel een stuk ja om met elkaar er over te hebben dan leer je van elkaar toch?
toch leuk dat je ook gereageert hebt.
Groetjes Mike
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 23:00
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Hoi, ja volgens mij moeten we er ook wel uit komen :mrgreen: blijf het positief in zien dus haha.Detlev schreef:Ik ook nog keertje dan: wordt lid van dubbellucht en doe mee aan sloopweekeinden, ga naar garage sleuteldagen en leer zo een hoop over je motor!
Overigens denk ik zelf dat je er uiteindelijk wel komt hoor......al eens aan een andere motor gedacht?
Oke bedankt voor de tip

Ja andere motor kan maar vind ik persoonlijk te gemakkelijk..je stopt dan het probleem weg en heb er nog niks van geleerd :D toch.
Ik heb trouwens contact gehad met de diesel specialist en het verhaal voor gelegt ook van forum enz. Het kon goed wezen dat daar al een groot probleem in zat en het beste was om ze er vast uit tehalen en er even mee langs te komen konde we ze gelijk testen..
Met de vriendelijke groet,Mike
- Saskia
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
- Locatie: Zuid-Hollandse Klei
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 23:00
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Hoi,
oke dan word het duidelijker(ja gewoon j j taal is vele malen makkelijker haha)...ja sorry ben beter in de pratijk als ik het gezien heb dan theorie daar kan ik ook niks aan veranderen.(heb nu trouwens nu een stukje in het nerderlands en dat maakt het vele malen makkelijker om het te begrijpen vind ik)
Je hebt ook mensen die zijn zo goed in theorie en als het in de praktijk gedaan moeten worden niks weten(vaak genoeg gezien)
toch bedankt voor je uitleg
groetjes Mike
oke dan word het duidelijker(ja gewoon j j taal is vele malen makkelijker haha)...ja sorry ben beter in de pratijk als ik het gezien heb dan theorie daar kan ik ook niks aan veranderen.(heb nu trouwens nu een stukje in het nerderlands en dat maakt het vele malen makkelijker om het te begrijpen vind ik)
Je hebt ook mensen die zijn zo goed in theorie en als het in de praktijk gedaan moeten worden niks weten(vaak genoeg gezien)
toch bedankt voor je uitleg

groetjes Mike
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Hoi Mike, dan ik ook maar ff.
Hoe de techneuten op andere forums het doen moeten zij weten, maar wij proberen altijd de risico's een beetje in te schatten.
Zoals ik al schreef kan ik het alfabet volschrijven met dingen die ik aan jouw motor hoor en zie.
Echter, een filmpje met rottig geluid is nou niet bepaald een betrouwbaar apparaat om goed te analyseren wat er allemaal fout zit.
Voorbeeld: Ik hoor op dat filmpje dus een tik in je motor.
Dat kan een gewone brandstofklop zijn.
Maar óók een verrot drijfstanglager, losse schakel in je distributieketting, kromme klep, kantelende zuiger, ruime zuigerveersponningen enz.
Nou kunnen we je hier een heel eind op weg helpen, maar als op het einde een drijfstang door het carter slaat, is alle moeite van beide partijen voor niks geweest.
Om dat te voorkomen lijkt het me verstandig dat je niet alleen je verstuivers naar die dieselspecialist brengt, maar gewoon met je hele bus naar hem toe gaat.
Als het een vakman is dan kan ie binnen de kortste keren vertellen wat er met die motor aan de hand is. Laat dat een paar tientjes kosten.
Met een beetje geluk en een gezellig praatje heb je kans dat je op zijn terrein het 1 en ander kunt doen.( heb je meteen de specialistische gereedschappen & kennis bij de hand)
Dit lijkt mij het beste advies wat ik je kan geven.
Want niet alleen bovenstaande schrijvers zien het om verschillende redenen niet zitten, maar ook ik brand mijn handen liever niet aan een totaal verwaarloosde motor zónder dat een vakman (of ikzelf) hem in het eggie heeft gehoord/bekeken.
Als laatste:
Van dit soort opmerkingen word ik (héél netjes uitgedrukt) niet blij.
Je mag gerust aan ons vakmanschap twijfelen, maar omkleed dat dan met argumenten.
Óf verspil onze tijd niet langer en zoek een ander forum.
Genoeg adviesen voor vandaag.
Als je ze nou óók nog ff opvolgt wordt alles veel gemakkelijker.
Mvg, Leo.
Hoe de techneuten op andere forums het doen moeten zij weten, maar wij proberen altijd de risico's een beetje in te schatten.
Zoals ik al schreef kan ik het alfabet volschrijven met dingen die ik aan jouw motor hoor en zie.
Echter, een filmpje met rottig geluid is nou niet bepaald een betrouwbaar apparaat om goed te analyseren wat er allemaal fout zit.
Voorbeeld: Ik hoor op dat filmpje dus een tik in je motor.
Dat kan een gewone brandstofklop zijn.
Maar óók een verrot drijfstanglager, losse schakel in je distributieketting, kromme klep, kantelende zuiger, ruime zuigerveersponningen enz.
Nou kunnen we je hier een heel eind op weg helpen, maar als op het einde een drijfstang door het carter slaat, is alle moeite van beide partijen voor niks geweest.
Om dat te voorkomen lijkt het me verstandig dat je niet alleen je verstuivers naar die dieselspecialist brengt, maar gewoon met je hele bus naar hem toe gaat.
Als het een vakman is dan kan ie binnen de kortste keren vertellen wat er met die motor aan de hand is. Laat dat een paar tientjes kosten.
Met een beetje geluk en een gezellig praatje heb je kans dat je op zijn terrein het 1 en ander kunt doen.( heb je meteen de specialistische gereedschappen & kennis bij de hand)
Dit lijkt mij het beste advies wat ik je kan geven.
Want niet alleen bovenstaande schrijvers zien het om verschillende redenen niet zitten, maar ook ik brand mijn handen liever niet aan een totaal verwaarloosde motor zónder dat een vakman (of ikzelf) hem in het eggie heeft gehoord/bekeken.
Als laatste:
Mike20 schreef:dus wat er geschreven is wat er moet gebeuren is dus waarschijnlijk niet zo?
Van dit soort opmerkingen word ik (héél netjes uitgedrukt) niet blij.
Je mag gerust aan ons vakmanschap twijfelen, maar omkleed dat dan met argumenten.
Óf verspil onze tijd niet langer en zoek een ander forum.
Genoeg adviesen voor vandaag.
Als je ze nou óók nog ff opvolgt wordt alles veel gemakkelijker.
Mvg, Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 23:00
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Hoi Leo even een ding uit de wereld helpen.. ik bedoel het niet zo zoals jij het opmerkt uit de quote maar bied bij deze mijn excusses aan als je het wel zo voelde. Ja ik snap dat je(en de rest) geen risico voor schriften gaat geven en dat is ook logisch natuurlijk,maar voelde me een beetje heen en weer geslingert maar dat zal wel aan me zelf liggen :oops: . Maar daarom hoef ik toch niet naar een ander forum toe :D
Ik lees nu net je berichtje na een middagje bezig zijn met zwarte handjes haha :mrgreen: dus heb de boel al los uit elkaar liggen :( sorry.
Eigenlijk stelde dat niks voor dat uit elkaar halen je kunt overal goed bij tot nu toe.Zat alleen even met dop 27 te knooien voor die grote moer van de verstuiver maar dat was ook snel opgelost door een verlengde te maken :) . Ik heb foto's er van gemaakt en zal ze straks even plaatsen.
O oke Leo ik dacht dat ze de zenuwen gingen versnellen door de stap door te zetten om te beginnen dus ben ik ermee begonnen met als eerste de verstuivers omdat je zei dat misschien de tik ook een verrotte verstuiver kon komen.
Ja ik kan naar een garage gaan dat heb je ook goed maar leer ik er zelf weer niet van ...en grote kans dat ze zeggen dat ding is toe aan revisie (ondanks dat er toch nog best wat km mee gemaakt kunnen worden toch zoals ik hier en daar lees op het forum haha) opzich is het wel fijn iemand achter hand te hebben met veel kennis dat klopt.
Ja het zou zonde zijn als de drijfstang er onderuit komt straks en dat heb je ook goed dat we dan allebij er niks aan hadden maar gaan er niet vanuit maar het kan wel
Ja via een filmpje zijn dingen moeilijk te horen en of vervormt omdat mijn tel kwa film gebied niet de beste is.
Haha ja dat gaat een beetje moeilijk er woont er volgens mij niet echt iemand in de buurt en overal binnen door tegaan ben je wel even bezig :mrgreen:
Maar ik zal de foto's zo nog plaatsen..heb ze nu eenmaal toch al gemaakt en hoop dat we gewoon door kunnen kletsen in dit topic en forum
zonder dat we een hekel krijgen aan elkaar want dat is wel het laatste.
Groetjes Mike
Ik lees nu net je berichtje na een middagje bezig zijn met zwarte handjes haha :mrgreen: dus heb de boel al los uit elkaar liggen :( sorry.
Eigenlijk stelde dat niks voor dat uit elkaar halen je kunt overal goed bij tot nu toe.Zat alleen even met dop 27 te knooien voor die grote moer van de verstuiver maar dat was ook snel opgelost door een verlengde te maken :) . Ik heb foto's er van gemaakt en zal ze straks even plaatsen.
O oke Leo ik dacht dat ze de zenuwen gingen versnellen door de stap door te zetten om te beginnen dus ben ik ermee begonnen met als eerste de verstuivers omdat je zei dat misschien de tik ook een verrotte verstuiver kon komen.
Ja ik kan naar een garage gaan dat heb je ook goed maar leer ik er zelf weer niet van ...en grote kans dat ze zeggen dat ding is toe aan revisie (ondanks dat er toch nog best wat km mee gemaakt kunnen worden toch zoals ik hier en daar lees op het forum haha) opzich is het wel fijn iemand achter hand te hebben met veel kennis dat klopt.
Ja het zou zonde zijn als de drijfstang er onderuit komt straks en dat heb je ook goed dat we dan allebij er niks aan hadden maar gaan er niet vanuit maar het kan wel

Ja via een filmpje zijn dingen moeilijk te horen en of vervormt omdat mijn tel kwa film gebied niet de beste is.
Haha ja dat gaat een beetje moeilijk er woont er volgens mij niet echt iemand in de buurt en overal binnen door tegaan ben je wel even bezig :mrgreen:
Maar ik zal de foto's zo nog plaatsen..heb ze nu eenmaal toch al gemaakt en hoop dat we gewoon door kunnen kletsen in dit topic en forum

Groetjes Mike
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 23:00
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Zo de foto's online gezet hier.Als jullie willen mag je een kijkje nemen :)
Wat me opviel was toen ik de verstuiver eruit draaide was dat 1 gaat erg veel smurrie inzat en het andere gat wat olie zat... is te zien op de foto's.
nogmaals ik hoop niet dat jullie nu boos zijn want dat is echt mijn bedoeling niet .
Met vriendelijke groet,Mike
Wat me opviel was toen ik de verstuiver eruit draaide was dat 1 gaat erg veel smurrie inzat en het andere gat wat olie zat... is te zien op de foto's.
nogmaals ik hoop niet dat jullie nu boos zijn want dat is echt mijn bedoeling niet .
Met vriendelijke groet,Mike
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
gaan we toch maar een beetje proberen te helpen. ok de verstuiver gaten zijn vies! dat komt door onzorgvuldig olie bijvullen en evt een niet zo lekker afdichtende klepdekselpakking. om de boel GOED te houden mag je met een oude stofzuiger de boel ECHT schoonmaken om geen nieuwe problemen uit te lokken.
Pas op onderin de schacht ligt een KOPEREN ring , die kan je of vernieuwen of uitgloeien dat laaste is een truuk met een bekertje water een stukkie ijzerdraad en een gasvlam (evt fornuis) , je neemt de ring als het ware in de haak ( die je in het stuk ijzerdraad buigt) losvast bungelend en je houdt de ring in de vlammen van het vuur tot de ring roodgloeiend is . als je de ring in een tang klemt wordt hij NOOIT mooi warm en zeker nooit roodgloeiend. zodra de ring gloeit dompel je hem meteen in een bekertje koud water , de ring schrikt en is weer als nieuw voor gebruik , hoe ? koperen ringen moeten zich vormen om goed af te dichten . een verse ring is nog kneedbaar , een oude ring is hard . als je de schacht en ook de pompaansluitingen goed hebt beschermd tegen vuil kun je de boel na evt revisie monteren met zachte ringen (#)
draai de verstuivers aan op moment en gebruik evt nieuwe lekslang om de lekleiding weer 100% te maken
draai de verstuivers op de pomp aan en laat ze op de verstuivers een beetje loszitten start de motor tot er een of meer verstuivers olie krijgen , draai deze vervolgens dicht tot ze allemaal olie hebben.
missie geslaagd als de motor daarna gewoon aanslaat.
heb je geen moment sleutel , een stok van 0,5 in je pijpsleutel, en met een unster , 10 newton meter is een kg/meter
en omdat je stok 0,5 meter is de waarde maal twee.
Pas op onderin de schacht ligt een KOPEREN ring , die kan je of vernieuwen of uitgloeien dat laaste is een truuk met een bekertje water een stukkie ijzerdraad en een gasvlam (evt fornuis) , je neemt de ring als het ware in de haak ( die je in het stuk ijzerdraad buigt) losvast bungelend en je houdt de ring in de vlammen van het vuur tot de ring roodgloeiend is . als je de ring in een tang klemt wordt hij NOOIT mooi warm en zeker nooit roodgloeiend. zodra de ring gloeit dompel je hem meteen in een bekertje koud water , de ring schrikt en is weer als nieuw voor gebruik , hoe ? koperen ringen moeten zich vormen om goed af te dichten . een verse ring is nog kneedbaar , een oude ring is hard . als je de schacht en ook de pompaansluitingen goed hebt beschermd tegen vuil kun je de boel na evt revisie monteren met zachte ringen (#)
draai de verstuivers aan op moment en gebruik evt nieuwe lekslang om de lekleiding weer 100% te maken
draai de verstuivers op de pomp aan en laat ze op de verstuivers een beetje loszitten start de motor tot er een of meer verstuivers olie krijgen , draai deze vervolgens dicht tot ze allemaal olie hebben.
missie geslaagd als de motor daarna gewoon aanslaat.
heb je geen moment sleutel , een stok van 0,5 in je pijpsleutel, en met een unster , 10 newton meter is een kg/meter
en omdat je stok 0,5 meter is de waarde maal twee.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
En knoop als de donder lapjes om de pompuitgangen. :shock:
1 mini stukje vuil en je nieuwe verstuiver is weer naar de gallemiezen.
Zelfde geldt voor je HD-brandstofleidingen: bind ze af of blaas ze 100% schoon voordat je ze weer monteert.
1 mini stukje vuil en je nieuwe verstuiver is weer naar de gallemiezen.
Zelfde geldt voor je HD-brandstofleidingen: bind ze af of blaas ze 100% schoon voordat je ze weer monteert.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 23:00
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Hallo,,
fieeww valt alweer een last van mij af :D .
Ja die gaten zijn echt vies en bij 1tje zat er olie in..de andere was er meer een smurrie.
Ik kan verder niks zien aan de kleppendekselpakking(ziet er van buitenaf netjes uit)...wat kan ik dan het beste doen nieuwe pakking daar tussen of kan er nog getest worden met eventuele revisie verstuivers?
Ik heb nog wel een stofzuiger er voor staan eventueel
maar bedoel je dat ik de smurrie uit de gaten zuig en er om heen?als het uit de gaten moet moet ik even iets met een pvc pijpje gaan maken omdat me mond stuk er nooit in past. :)
Dat truukje met de ring ken ik (ergens hier gelezen wel bedankt voor de werking uitleg) maar eerst de gaten schoonmaken voordat ik de ringen eruit pier?.. en dat kan ik het best doen met een stukje las draad gebogen en platgestampt(ook ergens gelezen)
Nieuwe lekslang bedoel je die flexiebele mee toch? 1tje daarvan was zo gaar dat ik hem doormidden trok haha. op de laatste verstuiver(meest naar de schakelpook zeg maar) zat er 1 die was afknipt en dicht gemaakt klopt dat?
Moet ik dat per verstuiver doen..wachten tot er olie(dieselolie bedoel je toch) uitkomt en dan dicht draaien,neem aan dat je er geen lucht in mag hebben zitten.
Moment sleutel heb ik liggen dus dat moet goed komen neem ik aan :)
Toch bedankt voor de uitleg schrijf het wel ff in een boekje.
@Leo dat heb ik al lang gedaan hoor
heb foto gemaak en direct dicht gemaakt met kleine doekjes en nog een grote doek er om heen dus.Maar om voor de zekerheid te zijn ..hoe weet ik dat die al helemaal schoon was?of moet dat wel zo zijn omdat die loopt.
HD-brandstofleidingen zijn die van de pomp naar verstuiver lopen toch die ga ik helemaal uit blazen en eventueel reinigen met rem reiniger maar weet niet of dat er door mag?
Heb ik nog een vraagje, moet ik de schroefdraad van de verstuivers nog insmeren met koper vet of iets dergelijks?
Alvast bedankt ,
Groetjes Mike
fieeww valt alweer een last van mij af :D .
Ja die gaten zijn echt vies en bij 1tje zat er olie in..de andere was er meer een smurrie.
Ik kan verder niks zien aan de kleppendekselpakking(ziet er van buitenaf netjes uit)...wat kan ik dan het beste doen nieuwe pakking daar tussen of kan er nog getest worden met eventuele revisie verstuivers?
Ik heb nog wel een stofzuiger er voor staan eventueel

Dat truukje met de ring ken ik (ergens hier gelezen wel bedankt voor de werking uitleg) maar eerst de gaten schoonmaken voordat ik de ringen eruit pier?.. en dat kan ik het best doen met een stukje las draad gebogen en platgestampt(ook ergens gelezen)
Nieuwe lekslang bedoel je die flexiebele mee toch? 1tje daarvan was zo gaar dat ik hem doormidden trok haha. op de laatste verstuiver(meest naar de schakelpook zeg maar) zat er 1 die was afknipt en dicht gemaakt klopt dat?
Moet ik dat per verstuiver doen..wachten tot er olie(dieselolie bedoel je toch) uitkomt en dan dicht draaien,neem aan dat je er geen lucht in mag hebben zitten.
Moment sleutel heb ik liggen dus dat moet goed komen neem ik aan :)
Toch bedankt voor de uitleg schrijf het wel ff in een boekje.
@Leo dat heb ik al lang gedaan hoor

HD-brandstofleidingen zijn die van de pomp naar verstuiver lopen toch die ga ik helemaal uit blazen en eventueel reinigen met rem reiniger maar weet niet of dat er door mag?
Heb ik nog een vraagje, moet ik de schroefdraad van de verstuivers nog insmeren met koper vet of iets dergelijks?
Alvast bedankt ,
Groetjes Mike
Laatst gewijzigd door mike20 op 13 feb 2009, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 10 okt 2005, 14:18
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
op de 2e foto is zon een stangetje afgebonden met wat staaldraad mike. Heb jij dat zelf gedaan of was dat al zo?
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 23:00
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Hoi, dat was al zo :? goedkoop he haha dat ga ik straks allemaal veranderen moet alleen even kijken hoe ik een goede afstelling er tussen krijg want het luchtfilter sluiting word ook niet helemaal los getrokken als ik het zo bekeek.dinand schreef:op de 2e foto is zon een stangetje afgebonden met wat staaldraad mike. Heb jij dat zelf gedaan of was dat al zo?
Groetjes Mike
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
even een tip , REMMENREINIGER is de dood voor rubber en andere kwetsbare onderdelen , dat ze dat spul verkopen is eigenlijk waanzin .
alles wat je ermee (schoon)maakt is meteen aan het roesten, rubber slang verliest zijn eigenschappen en als je petrus wilt zien moet je je handen ermee wassen !
het is slechts geschikt om remschijven en trommels te ontvetten .
alles wat je ermee (schoon)maakt is meteen aan het roesten, rubber slang verliest zijn eigenschappen en als je petrus wilt zien moet je je handen ermee wassen !
het is slechts geschikt om remschijven en trommels te ontvetten .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 23:00
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Oke bedankt voor de tip :mrgreen: Gebruik het vaak voor allerlei dingen maar ga er dan nu wel rekening mee houden
Wat kan ik daar voor in de plaat nemen dan om zeker er van te zijn dat het goed schoon is?
en wil niet door vragen hoor :oops: maar had je toevallig nog een andwoordje op mijn vraagjes van jou bericht?
alvast bedankt en tot morgen
Groetjes Mike

Wat kan ik daar voor in de plaat nemen dan om zeker er van te zijn dat het goed schoon is?
en wil niet door vragen hoor :oops: maar had je toevallig nog een andwoordje op mijn vraagjes van jou bericht?
alvast bedankt en tot morgen

Groetjes Mike
-
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 10 okt 2005, 14:18
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
dan is dat de reden waarom je max 65 kmh haalt dus. Omdat t zo is verbonden draait ie never op zn maximale toerental. Als je t maakt zoals t hoort is dát probleem alvast opgelostmike20 schreef:
Hoi, dat was al zo
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
hoe bedoel je met de luchtfilter sluiting ... als ik denk wat jij ziet .....dat is een essentieel gevalletje.
Vertel.....
Vertel.....
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 23:00
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Oke dat kan best mogelijk zijn..moet nog goed uitzoeken hoe ik dat precies moet afstellen dus..dinand schreef:dan is dat de reden waarom je max 65 kmh haalt dus. Omdat t zo is verbonden draait ie never op zn maximale toerental. Als je t maakt zoals t hoort is dát probleem alvast opgelost
Hoi als je dezefoto bekijkt zie je de klep voor lucht door voer toch?DVIII schreef:hoe bedoel je met de luchtfilter sluiting ... als ik denk wat jij ziet .....dat is een essentieel gevalletje.
Vertel.....
Als er volgas gegeven word via het pedaal komt die klep wel een stuk los maar niet tot het einde..de aanslag zeg maar.Als ik dan de stang van het bedaal afkoppel ziedezefoto..als ik dan wel volgas trek via die hoek bevesteging gaat zowel het gas bij de pomp hoger als de klepbij het lucht filter.
En over dat ijzer draadje zie je ook op de laatste foto..
Groetjes mike
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 23:00
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Hallo allemaal, zoals gezegt heb ik gisteren de verstuivers laten controleren, hier een foto er van.
Hij ging de eerste aansluiten en afpersen maar was niet goed..nummer 2 en 3 kon die niet eens druk opbouwen :? en nummer 4 was ook niet goed dus word allemaal revisie.. dus denk dat straks de meeste rook wel verdwenen is gok ik en hoop ik :mrgreen: . De diesel specialist vertelde mij ook dat ik het zo al had kunnen zien en legde mij uit dat ze ook helemaal ingebrand waren.
Als het mee zat heb ik ze dinsdag weer terug in huis dus allemaal erg spannend :D
Verder zijn gister het grote brandstof filter vervangen en het kleine door kijk filtertje ook. Heb het grote brandstof filter eerst weer helemaal gevult met diesel en toen erweer aan gehangen en de kleine filter ook zo goed als helemaal gevult erweer tussen gehangen dus hopen dat dat goed zit.
Ik heb trouwens de gloeispiralen ook nog getest door het kleine gaatje te kijken en te gloeien..ze deden het alle 4 nog gingen langzaam aan oranje achtig dus. Als alles straks verder goed is komt er waarschijnlijk een snel setje gloeiers op.
Als ik morgen avond tijd heb ga ik de gaten schoon maken en de ringen eruit zien te peuteren.
Verder ga ik dan proberen van de week de verstuivers er weer in te zetten en nieuwe flexiebele slangetjes erop monteren en de olie verversen en dan word het spannend...
:D
Zo dat was het wel weer geloof ik
alvast bedankt groetjes Mike
Hij ging de eerste aansluiten en afpersen maar was niet goed..nummer 2 en 3 kon die niet eens druk opbouwen :? en nummer 4 was ook niet goed dus word allemaal revisie.. dus denk dat straks de meeste rook wel verdwenen is gok ik en hoop ik :mrgreen: . De diesel specialist vertelde mij ook dat ik het zo al had kunnen zien en legde mij uit dat ze ook helemaal ingebrand waren.
Als het mee zat heb ik ze dinsdag weer terug in huis dus allemaal erg spannend :D
Verder zijn gister het grote brandstof filter vervangen en het kleine door kijk filtertje ook. Heb het grote brandstof filter eerst weer helemaal gevult met diesel en toen erweer aan gehangen en de kleine filter ook zo goed als helemaal gevult erweer tussen gehangen dus hopen dat dat goed zit.
Ik heb trouwens de gloeispiralen ook nog getest door het kleine gaatje te kijken en te gloeien..ze deden het alle 4 nog gingen langzaam aan oranje achtig dus. Als alles straks verder goed is komt er waarschijnlijk een snel setje gloeiers op.
Als ik morgen avond tijd heb ga ik de gaten schoon maken en de ringen eruit zien te peuteren.
Verder ga ik dan proberen van de week de verstuivers er weer in te zetten en nieuwe flexiebele slangetjes erop monteren en de olie verversen en dan word het spannend...

Zo dat was het wel weer geloof ik

alvast bedankt groetjes Mike
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
over die klep in je luchtaanvoer ! die is zeer belangrijk , namelijk de motor die in jou auto zit is geregeld in zijn brandstof acceleratie middels vacuum , of te wel onderdruk , die onderdruk "zit" tussen de cilinderkop en de luchtklep. als je de luchtaanvoer knijpt (met die klep) gaat er dus een zuigende kracht door dat slangetje naar het achterste eind van je inspuitpomp . die zuigkracht trekt als het ware je inspuitpomp in het gareel ! , dat betekent dat als je gas minderd met je voet de motor daadwerkelijk minder diesel krijgt , werkt dat hele spul niet dan verbranden je kleppen omdat er altijd maar te veel brandstof wordt doorgelaten ook als je geen extra brandstof wilt bv. bij een verkeerslicht of spoorovergang.
werkt het spul fout dan heb je geen vermogen omdat je inspuitpomp denkt dat je gas terugneemt.
! gaat er nu een belletje rinkelen ! . die stangen moeten corresponderen aan de waarden die je nodig hebt om te kunnen rijden ( accelereren en minderen) met de motor.
dus als je volgas geeft met je voet dan moeten de stangen tegen de maximale aanslag staan , zowel bij de pomp als op het inlaatspruitstuk. let op tegen niet er overheen , dit is erg belangrijk . het stationair stel je af door de luchtklep iets te openen met de stelschroefjes aan de onderzijde van de klep op je inlaatspruitstuk.
met je weer redelijk werkende verstuivers en filters zou je met een goede afstelling van je gasmachanisme een heel eind moeten komen. dat je niet overal antwoord op krijgt is omdat je ook nog zelf wat moet kunnen (leren) Dave.
werkt het spul fout dan heb je geen vermogen omdat je inspuitpomp denkt dat je gas terugneemt.
! gaat er nu een belletje rinkelen ! . die stangen moeten corresponderen aan de waarden die je nodig hebt om te kunnen rijden ( accelereren en minderen) met de motor.
dus als je volgas geeft met je voet dan moeten de stangen tegen de maximale aanslag staan , zowel bij de pomp als op het inlaatspruitstuk. let op tegen niet er overheen , dit is erg belangrijk . het stationair stel je af door de luchtklep iets te openen met de stelschroefjes aan de onderzijde van de klep op je inlaatspruitstuk.
met je weer redelijk werkende verstuivers en filters zou je met een goede afstelling van je gasmachanisme een heel eind moeten komen. dat je niet overal antwoord op krijgt is omdat je ook nog zelf wat moet kunnen (leren) Dave.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten