Bus kopen bij Domeinen

Heeft u een leuke site gezien die andere bezoekers ook zeker moeten zien? Of een boeiend artikel gelezen in een blad? Post hier in dit topic!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bus kopen bij Domeinen

Bericht door winand »

Regelmatig staan er bij domeinen mooie overheidsbussen te koop, zie
http://www.domeinenrz.nl/

Is het eenvoudig om een bus bij domeinen te kopen en deze op kenteken te zetten?
Heeft iemand hier ervaring mee? (Peter Mercampo?)
En hoe zorg je ervoor dat een handelaar je niet voor is, gewoon wie het eerst komt,.. ?

Afbeelding

Zo zag ik deze brandweerbus bij domeinen in januari voor 5613 euro:
http://tinyurl.com/auj58a

Nu staat ie op marktplaats te koop bij een handelaar op kenteken voor 9000 euro :shock: :
http://link.marktplaats.nl/223053804
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 107
Lid geworden op: 02 sep 2006, 01:12
Locatie: Noord Holland

Re: Bus kopen bij Domeinen

Bericht door Tom »

Over die 5613 euro betaal je nog 15% kosten.
Conformiteits verklaring van Mercedes 60 euro.
Kosten RDW zijn ongeveer 180 euro.
Verder is het gewoon geluk hebben of zo hoog bieden dat je hem zeker hebt.
Er is er ook een verkocht voor net iets onder de 10000 euro daar komen die 15% dus nog bij.
Ik heb eind 2006 zelf 6554 euro geboden en heb er nog steeds geen spijt van.
Zie: viewtopic.php?f=15&t=1963

Groet Tom
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: Bus kopen bij Domeinen

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hallo Winand,

Hier mijn ervaring over het kopen bij de domeinen:
Mijn 508 ex-ambulance heb ik uiteindelijk bij Ron Bolleboom voor 7500 Euro gekocht.
Dit is dan RDW gekeurd met NL kenteken. Ik heb dus niet rechtstreeks bij de Domeinen gekocht.
Bij de domeinen krijgt iedere auto een kavelnummer. Bij grotere partijen, zoals vaak bij de 508 ex-ambu's, krijgt dus b.v. de eerste 508 kavelnumer 1, de tweede nr 2 enz. Tot nummer 9. Kavel nummer 10 is de kavels 1 t/m 9 (clusterkavel). Alle handelaren bieden altijd op zo'n clusterkavel 10. Zij bieden dus op 9 auto's. Als jij er op een bied, moet dat bod voor de Domeinen wel zo interressant zijn, dat ze jou het bod gunnen boven het clusterbod. Bovendien komt daar nog 15% en de BTW bij. Tevens moet je het voertuig binnen 5 werkdagen ophalen. Je hebt dus een autoambulance welke geschikt is voor een 508, of groene kentekenplaten nodig.
In theorie kunnen particulieren wel bij de Domeinen kopen, maar als er sprake is van clusterkavels, is dit in de praktijk wel heel erg moeilijk. Het is dus van belang om te weten of de bus die jij wil hebben tot een clusterkavel behoort.
Ik hoop dat je iets aan deze info hebt. Overigens is wat de informatie voorziening betreft, de Domeinen tot nu toe bij mij zeer behulpzaam geweest. Waag er dus een telefoontje aan.

Groeten,
Henk Warmenhoven
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Bus kopen bij Domeinen

Bericht door Peter MERCAMPO »

Hé Winand,

Ik heb met de aanschaf van mijn bus echt mazzel gehad, hij is ´m mij gegund.
Ik hoorde bij de plaatselijke fietsenmaker dat de materiaalwagen eruit zou gaan, dus ik meteen kontakt opgenomen met de brandweercommandant gemaakt voor een kijk afspraak.
Ik kwam daar met mijn oude 406 rokend bokkend en stotend aan, volledig dicht geduktaped aan de achterzijde, dat was echt nodig anders hielden wij het niet droog.
De plaatselijke bromsnor was toevallig ook daar en stak meteen van wal over hoeveel klachten hij al over mijn bus had ontvangen!
Je moet weten ik woon in een heel net dorp, althans dat pretenderen de meeste!
Ik zij ´tsja... hij is verzekerd en apk gekeurd maar niet moeders mooiste, daarom kom ik ook even bij deze schone dame (de 608) kijken.
Uiteindelijk zeer kort onderhandeld, ik wilde de wagen gewoon hebben, en de prijs was meer dan oké.
Wel bijna een jaar moeten wachten tot dat de nieuwe wagen geleverd maar dat was het wachten meer dan waard!

Soms zit ook wel eens mee :wink:
Groet Peter.
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: Bus kopen bij Domeinen

Bericht door winand »

Thanks mensen, ben weer wat wijzer 8)
Er komt dus nog het een en ander bij kijken.
Maar, wie weet, met een beetje geluk in de toekomst..
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bus kopen bij Domeinen

Bericht door Frank.fjph »

Maar onderhandelen met de brandweer is iets anders als met de domeinen........ :lol: :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten