mercedes 207D 1977 probleempjes in reparatie
-
Re: mercedes 207D 1978 probleempjes snelheid en roken
Leo even een vraagje.. is dat klepje wat ik los moet draaien is dat op blz 376 nummer 88?
en hoe weet ik of er nu wel genoeg olie in de regulateur zit?
alvast bedankt
Groetjes Mike
en hoe weet ik of er nu wel genoeg olie in de regulateur zit?
alvast bedankt
Groetjes Mike
- Leo
- Site Admin
Mmmmm, ff lezen wat er staat Mike.
Ik had het over een rond gedeelte (=regulateur) en niet over een plat afsluitdeksel.
Jij wilt nu gaan sleutelen aan je inspuitpomp, en dat wil ik je toch ten ernstigste afraden.
Dus dan maar ff een foto van jezelf gebruikt:

Zoals eerder beschreven wordt het max oliepeil bewaakt door het overlooppijpje.
Je regulateur zit ver boven dat overlooppijpje.
Als je die bagger nou ff van je inspuitpomp wegspuit, dan zie je 'm vast wel zitten. 8)
Mvg, Leo.:D
Ik had het over een rond gedeelte (=regulateur) en niet over een plat afsluitdeksel.
Jij wilt nu gaan sleutelen aan je inspuitpomp, en dat wil ik je toch ten ernstigste afraden.

Dus dan maar ff een foto van jezelf gebruikt:

Zoals eerder beschreven wordt het max oliepeil bewaakt door het overlooppijpje.
Je regulateur zit ver boven dat overlooppijpje.
Als je die bagger nou ff van je inspuitpomp wegspuit, dan zie je 'm vast wel zitten. 8)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
He die Leo, :oops: ja sorry je hebt gelijk.
Nee wil niet gaan sleutelen aan de pomp maar dacht eerst dat je dat klepje wat ik zei bedoelde :) vandaar dat ik het nogmaals voor de zekerheid gevraagt had..en dat was maar goed ook :mrgreen:
Nou duidelijke taal met plaatje , nu snap ik precies wat je bedoelt en ga daar mee aan de slag.
Oke ja op zich ook wel simpel...voldoende olie is wanneer het er niet uit komt
maar wanneer moet je er wat in gooien dan? kun je dat ergens aan merken of?
Bedankt alvast weer groetjes Mike
Nee wil niet gaan sleutelen aan de pomp maar dacht eerst dat je dat klepje wat ik zei bedoelde :) vandaar dat ik het nogmaals voor de zekerheid gevraagt had..en dat was maar goed ook :mrgreen:
Nou duidelijke taal met plaatje , nu snap ik precies wat je bedoelt en ga daar mee aan de slag.
Oke ja op zich ook wel simpel...voldoende olie is wanneer het er niet uit komt

Bedankt alvast weer groetjes Mike
- Leo
- Site Admin
Geen idee eigenlijk.
Bij onze 200D moet ik iedere 2000km de motorolie bijvullen, de brandstofpomp krijgt dan ook meteen een scheutje.
Maar hoe het officieel moet???? :shock:
Bij onze 200D moet ik iedere 2000km de motorolie bijvullen, de brandstofpomp krijgt dan ook meteen een scheutje.
Maar hoe het officieel moet???? :shock:
-
Oke :mrgreen: ben ik dit keer niet de enigste,maar dan doe ik dat ook gelijk als ik olie moet bij vullen..
bedankt en jullie horen nog
Groetjes Mike
bedankt en jullie horen nog
Groetjes Mike
- Helmut
Hallo Mike,misschien iets voor jou, een 207 sloopbus voor weinig,
http://www.dubbellucht.nl/default.asp?P ... topic=1607
succes, Helmut.
http://www.dubbellucht.nl/default.asp?P ... topic=1607
succes, Helmut.
-
Hallo allemaal, daar was ik weer. sorry dat ik nu pas weer reageer, :oops: ik ben een hele poos uit de running geweest en kon niks meer beginnen, ben nog aan herstellen nu maar kon het vandaag even niet meer laten om de 207 weer in te duiken :D.
Kon wel merken dat ik er een poos niet meer ingeweest was haha de deur deed ik open en moest de spinnen webben weghalen haha.
Heb me gereedschap weer voor de dag gehaalt en de klep(4schroeven paar slagen los gezet) wat leo zei dus ben benieuwd.
Er kwam geen olie uit zetten nu maar misschien komt dat er nog uit straks of morgen dat het dik is?..
Als het een beetje mee zit van het weekend de klep weer dicht en weer eens starten, kijken hoe die dan loopt, ben reuze benieuwt :)
Goed tot zover weer een update voor jullie vanaf mijn kant en nogmaals sorry dat het zo lang duurde.
Alvast bedankt Groetjes Mike
Kon wel merken dat ik er een poos niet meer ingeweest was haha de deur deed ik open en moest de spinnen webben weghalen haha.
Heb me gereedschap weer voor de dag gehaalt en de klep(4schroeven paar slagen los gezet) wat leo zei dus ben benieuwd.
Er kwam geen olie uit zetten nu maar misschien komt dat er nog uit straks of morgen dat het dik is?..
Als het een beetje mee zit van het weekend de klep weer dicht en weer eens starten, kijken hoe die dan loopt, ben reuze benieuwt :)
Goed tot zover weer een update voor jullie vanaf mijn kant en nogmaals sorry dat het zo lang duurde.
Alvast bedankt Groetjes Mike
- Dick
Hup Mike, zet m op, je kunt t
-
Hallo allemaal, gister de klep weer dicht geschroeft en hem gestart, het was vrijwel starten en lopen, moes ff plank gas houden voordat die hem goed pakte maar toen liep die....alleen blijft helaas pingellen :( er was ook nagenoeg niks geen olie tussen uit gelopen..
Leo had het over dat ik misschien de gasstangen niet goed gezet had,maar heb alleen het asje verzet
zie het om cirkelde, dat heb ik als enigste gedaan dat de zowel de pomp als lucht allebij meer krijgen.
Wat is nu het volgende om te doen? Heb er nog niet een stukje mee gereden maar neem aan dat dan het gepingel niet over gaat toch?
Goed we horen nog wel , alvast bedankt
Groetjes Mike.
ps Dick ik doe me best
Leo had het over dat ik misschien de gasstangen niet goed gezet had,maar heb alleen het asje verzet

Wat is nu het volgende om te doen? Heb er nog niet een stukje mee gereden maar neem aan dat dan het gepingel niet over gaat toch?
Goed we horen nog wel , alvast bedankt
Groetjes Mike.
ps Dick ik doe me best

- Anton
Hoi Mike,
Wat je hoort is waarschijnlijk dieselklop van een koude motor, net of er een knikker boven de zuiger zit
Als ie warm word zal dat een stuk minder zijn.
En ja waarom niet een stukje rijden?
Je hebt er nu goede verstuivers inzitten dus hij moet en zal aanmerkelijk beter lopen.
Succes
Groet Anton
Wat je hoort is waarschijnlijk dieselklop van een koude motor, net of er een knikker boven de zuiger zit
Als ie warm word zal dat een stuk minder zijn.
En ja waarom niet een stukje rijden?
Je hebt er nu goede verstuivers inzitten dus hij moet en zal aanmerkelijk beter lopen.
Succes
Groet Anton
-
He die Anton,
Nou dieselkop zal er ook wel bij in zitten hoor maar hij pingelt echt,ik moet die stel schroef hoog genoeg hebben anders valt die uit.
Nee heb hem nog niet warm gereden omdat het na mijn mening niet lekker klonk en als ik ergens halve wege sta en hij stopt haha :mrgreen: maar goed daar mogen we niet vanuit gaan maar vandaar dat ik dus ook nog geen ritje geprobeert hebt.
Ja die verstuivers moeten goed zijn ,dus gewoon eerst eens tuk gaan rijden en kijken wat die doet? ben wel erg benieuwt want er moet nu al zeker verschil in zitten en dan kunnen we ook zien of die rook eenstuk afgenomen is. Gister met de start was de rook nog lang niet om me hoofd verdwenen :D blauwige rook maar als het goed is moet dat na een goeie rit ook over zijn of althans ene stuk minder want de buurtjes vindne het niet prettig.
Goed we horen nog wel ,
alvast bedankt
Groetjes
Nou dieselkop zal er ook wel bij in zitten hoor maar hij pingelt echt,ik moet die stel schroef hoog genoeg hebben anders valt die uit.
Nee heb hem nog niet warm gereden omdat het na mijn mening niet lekker klonk en als ik ergens halve wege sta en hij stopt haha :mrgreen: maar goed daar mogen we niet vanuit gaan maar vandaar dat ik dus ook nog geen ritje geprobeert hebt.
Ja die verstuivers moeten goed zijn ,dus gewoon eerst eens tuk gaan rijden en kijken wat die doet? ben wel erg benieuwt want er moet nu al zeker verschil in zitten en dan kunnen we ook zien of die rook eenstuk afgenomen is. Gister met de start was de rook nog lang niet om me hoofd verdwenen :D blauwige rook maar als het goed is moet dat na een goeie rit ook over zijn of althans ene stuk minder want de buurtjes vindne het niet prettig.
Goed we horen nog wel ,
alvast bedankt
Groetjes
Laatst gewijzigd door mike20 op 27 mei 2009, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leo
- Site Admin
Heb je die gasstangen nu al afgesteld zoals in het boek staat?
(en de stopknop zoals DVIII op 15 feb schreef?)
Is de (vacuum)slang die van de regulateur naar de inlaat loopt nergens geknikt of beschadigd?
Op je laatste foto is dat de zwarte slang die over je motor heen loopt.
(en de stopknop zoals DVIII op 15 feb schreef?)
Is de (vacuum)slang die van de regulateur naar de inlaat loopt nergens geknikt of beschadigd?
Op je laatste foto is dat de zwarte slang die over je motor heen loopt.
-
He die leo,
Ik heb de stang tussen de pomp en lucht niet verandert maar alleen wat ik aan gegeven heb.
Ik kom er gewoonweg niet uit met dat boek. heb het al tig keer over gekeken uit geprint vliegtuigjes van gevouwt enz ,vandaar dat ik dus alleen bij het pedaal verandert heb en klein beetje hoopte dat de rest goed stond :(
De start stop knop heb ik toen der tijd ook gezegt dat er vrije speling op zit op de kabel dus niet geknepen word dan is dat toch goed?
nee de slang is niet geknikt en of beschadigt zover ik gezien heb.
Alvast bedankt groetjes
Ik heb de stang tussen de pomp en lucht niet verandert maar alleen wat ik aan gegeven heb.
Ik kom er gewoonweg niet uit met dat boek. heb het al tig keer over gekeken uit geprint vliegtuigjes van gevouwt enz ,vandaar dat ik dus alleen bij het pedaal verandert heb en klein beetje hoopte dat de rest goed stond :(
De start stop knop heb ik toen der tijd ook gezegt dat er vrije speling op zit op de kabel dus niet geknepen word dan is dat toch goed?
nee de slang is niet geknikt en of beschadigt zover ik gezien heb.
Alvast bedankt groetjes
- Leo
- Site Admin
Hoi Mike,
ik vraag natuurlijk niet voor JanL*l of je die stangen goed hebt afgesteld he? :?
Wanneer die stangen namelijk goed staan afgesteld dan blijft er nog maar 1 ding over:Een kapot membraam. En als je die stangen al niet snapt, kun je een membraamwisseling wel helemáál vergeten.
Mij zou het niks verbazen wanneer het gewoon de stang-afstelling is.
Ondanks dat je er niks aan veranderd hebt, kan een verkeerde afstelling voor problemen zorgen nu je verstuivers goed zijn.
Met slechte verstuivers reageerde die motor amper op gasgeven, maar nu dus wel.
Dat heien (dus niet pingelen, want dat is iets totaal anders) gebeurt op héél weinig brandstof, vandaar dat het stangenwerk zo gevoelig is.
Je stopkabeltje kan wel mooi ontspannen staan, maar als het binnenste handel op de brandstofpomp verkeerd staat vanwege je stangen dan maakt dat ook geen moer uit.
Wat je kan proberen is het volgende:
Je start die kar en dan haal je het stangetje wat aan de brandstofpomp zit los van het stangenstelsel.
Dat kun je het gemakkelijkst aan de bovenkant van die bewuste stang doen, want bij de pomp heb je een beetje weinig ruimte.
Vervolgens beweeg je het handeltje kalm an op en neer.
Wanneer je een stand vindt dat de motor normaal gaat lopen pas je de lengte van dat losgedraaide stangetje aan zodat het handeltje bij de stationaire stand van het gaspedaal in de correcte stand komt te staan.
Dan heb je grofweg de juiste stand te pakken.
(Waarschijnlijk moet ie een klein stukje naar beneden)
Het gaat dus om dit handeltje:
Je stangetje kun je het beste bij het onderste pijltje losnemen.
Als het je interesseert: Dat bewuste handeltje bedient oa de stationair-hulpveer.
Dat is een extra (bewegingsdempend) veertje wat er voor zorgt dat de motor niet gaat heien.
Het moge je dan duidelijk zijn dat het handeltje bij stationair precies in de juiste stand moet staan om je motor rustig te laten draaien.
De afstelling is dan ook milimeterwerk.
Owww, nog 1 tip: Kijk eerst ff of je gaspedaal wel omhoog blijft staan wanneer je dat stangetje loshaalt.
Anders slaat je motor op hol zodra je 'm loshaalt.
ik vraag natuurlijk niet voor JanL*l of je die stangen goed hebt afgesteld he? :?
Wanneer die stangen namelijk goed staan afgesteld dan blijft er nog maar 1 ding over:Een kapot membraam. En als je die stangen al niet snapt, kun je een membraamwisseling wel helemáál vergeten.
Mij zou het niks verbazen wanneer het gewoon de stang-afstelling is.
Ondanks dat je er niks aan veranderd hebt, kan een verkeerde afstelling voor problemen zorgen nu je verstuivers goed zijn.
Met slechte verstuivers reageerde die motor amper op gasgeven, maar nu dus wel.
Dat heien (dus niet pingelen, want dat is iets totaal anders) gebeurt op héél weinig brandstof, vandaar dat het stangenwerk zo gevoelig is.
Je stopkabeltje kan wel mooi ontspannen staan, maar als het binnenste handel op de brandstofpomp verkeerd staat vanwege je stangen dan maakt dat ook geen moer uit.
Wat je kan proberen is het volgende:
Je start die kar en dan haal je het stangetje wat aan de brandstofpomp zit los van het stangenstelsel.
Dat kun je het gemakkelijkst aan de bovenkant van die bewuste stang doen, want bij de pomp heb je een beetje weinig ruimte.
Vervolgens beweeg je het handeltje kalm an op en neer.
Wanneer je een stand vindt dat de motor normaal gaat lopen pas je de lengte van dat losgedraaide stangetje aan zodat het handeltje bij de stationaire stand van het gaspedaal in de correcte stand komt te staan.
Dan heb je grofweg de juiste stand te pakken.
(Waarschijnlijk moet ie een klein stukje naar beneden)
Het gaat dus om dit handeltje:
Je stangetje kun je het beste bij het onderste pijltje losnemen.
Als het je interesseert: Dat bewuste handeltje bedient oa de stationair-hulpveer.
Dat is een extra (bewegingsdempend) veertje wat er voor zorgt dat de motor niet gaat heien.
Het moge je dan duidelijk zijn dat het handeltje bij stationair precies in de juiste stand moet staan om je motor rustig te laten draaien.
De afstelling is dan ook milimeterwerk.
Owww, nog 1 tip: Kijk eerst ff of je gaspedaal wel omhoog blijft staan wanneer je dat stangetje loshaalt.
Anders slaat je motor op hol zodra je 'm loshaalt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
He Leo,
Kijk duidelijk taal met aan wijzingen waar ik goed mee aan de slag kan toppie bedank,ja zeker interesant om dat te weten Leo zo leer ik steeds wat bij. schrijf die punten op waar ik later misschien altijd weer wat aan heb.
Ik hoop van de week savonds nog keer tijd te hebben dat ik dat kan gaan proberen want nu is het duidelijk uitgelegt en hoop dat dat het mag wezen en niet het membraam.
Die afstelling is dat beter met warme of gewoon koude motor.
Ja goeie tip van het pedaal zal daar op letten.
Over dat stop kabeltje,

Ik zal nog eens dat stukje post door lezen en het nogmaals keer bekijken bij de pomp en knop, maar eerst stangen doen of knop nakijken? niet dat ik straks 2 dingen tegelijk doe en niet weet wat er straks fout zit
nogmaals super bedankt voor de goede uitleg Leo, en we horen het nog wel.
Groetjes,
Kijk duidelijk taal met aan wijzingen waar ik goed mee aan de slag kan toppie bedank,ja zeker interesant om dat te weten Leo zo leer ik steeds wat bij. schrijf die punten op waar ik later misschien altijd weer wat aan heb.
Ik hoop van de week savonds nog keer tijd te hebben dat ik dat kan gaan proberen want nu is het duidelijk uitgelegt en hoop dat dat het mag wezen en niet het membraam.
Die afstelling is dat beter met warme of gewoon koude motor.
Ja goeie tip van het pedaal zal daar op letten.
Over dat stop kabeltje,
bedoel je dan dat hendeltje waar die kabel aan zit zie foto:maar als het binnenste handel op de brandstofpomp verkeerd staat

Ik zal nog eens dat stukje post door lezen en het nogmaals keer bekijken bij de pomp en knop, maar eerst stangen doen of knop nakijken? niet dat ik straks 2 dingen tegelijk doe en niet weet wat er straks fout zit

nogmaals super bedankt voor de goede uitleg Leo, en we horen het nog wel.
Groetjes,
-
Hallo allemaal,
Ik heb de stang los gehaald zoals je zei leo en kalm an op en neer bewogen en inderdaad de motor ging goed lopen, hij moest veel verder uit elkaar gedraait worden(pomp hendeltje naar beneden) bijna tot aan het einde aan weers kanten dus dat ging goed, hij loopt dan ook al een stuk rustiger geen gehei meer haha. Toen kwam het volgende een stuk rijden... wind mee 65 a 70 km/h tegen de wind in 50km/h in zn 4 dus dat is nog niet echt voorruit gang geboekt,wel dat die op zich wat vlotter is kwa optrekken in zn 1 en 2.
Na een stuk gereden te hebben eens gekeken hoe het met de rook stond..is wel wat minder geworden maar hij blijft nog pittig roken vind ik, niet als je rijd dan valt het mee maar statonair nog wel..
heb ook de afstelling met het pennetje eens bekeken en aan het pennetje geschoven om het effect er van te zien maar die staat dus goed.
Goed we horen nog wel
Alvast bedankt Groetjes
Ik heb de stang los gehaald zoals je zei leo en kalm an op en neer bewogen en inderdaad de motor ging goed lopen, hij moest veel verder uit elkaar gedraait worden(pomp hendeltje naar beneden) bijna tot aan het einde aan weers kanten dus dat ging goed, hij loopt dan ook al een stuk rustiger geen gehei meer haha. Toen kwam het volgende een stuk rijden... wind mee 65 a 70 km/h tegen de wind in 50km/h in zn 4 dus dat is nog niet echt voorruit gang geboekt,wel dat die op zich wat vlotter is kwa optrekken in zn 1 en 2.
Na een stuk gereden te hebben eens gekeken hoe het met de rook stond..is wel wat minder geworden maar hij blijft nog pittig roken vind ik, niet als je rijd dan valt het mee maar statonair nog wel..
heb ook de afstelling met het pennetje eens bekeken en aan het pennetje geschoven om het effect er van te zien maar die staat dus goed.
Goed we horen nog wel
Alvast bedankt Groetjes
- Leo
- Site Admin
Welk pennetje?
-
Voor de startknop, als je pennetje zelf beweegt kun je heel mooi zien en horen dat dat die brandstof gaat smoren dat bedoelde ik
Groetjes
Groetjes
- Leo
- Site Admin
Maar dat pennetje heeft op de brandstofpomp dus wel een beetje speling? (het gele circeltje op jouw foto)
Anders ben je constant die pomp aan het knijpen en loopt hij ook voor geen meter.
Anders ben je constant die pomp aan het knijpen en loopt hij ook voor geen meter.
-
Hoi Leo, ja die heeft iets speling, al je hem naar je toe trekt(het pennetje)hoor je hem dat je hem knijpt en anders staat die neutraal zeg maar.
Groetjes
Groetjes
- Leo
- Site Admin
Ok.
Heb je ook gecontroleerd of je luchtklep in de inlaat nu nog steeds geheel open komt te staan wanneer je volgas geeft?
Heb je ook gecontroleerd of je luchtklep in de inlaat nu nog steeds geheel open komt te staan wanneer je volgas geeft?
-
Hoi Leo, dat kan ik het beste meten door voorop de buis eraf te halen of niet?
Als ik volgas geef dan tikt hij ergens tegen aan met een boutje volgens mij.
Groetjes
Als ik volgas geef dan tikt hij ergens tegen aan met een boutje volgens mij.
Groetjes
- Leo
- Site Admin
Daar valt nu niets te meten Mike.
Gewoon de inlaatslang eraf halen en kijken of die klep helemaal opent bij volgas.
Op dit moment kun je niets meer "aannemen dat het zo goed zit".
De dingen die je tot nu toe moest stellen bewijzen dat er een enorme klojo aan die motor geprutst heeft.
Dus kun je er eigenlijk vanuit gaan dat er nergens geen moer meer van klopt.
En dan blijft er maar 1 ding over, en dat is met je eigen ogen bekijken of het goed zit.
Te beginnen dus met die luchtklep.
Gewoon de inlaatslang eraf halen en kijken of die klep helemaal opent bij volgas.
Op dit moment kun je niets meer "aannemen dat het zo goed zit".
De dingen die je tot nu toe moest stellen bewijzen dat er een enorme klojo aan die motor geprutst heeft.
Dus kun je er eigenlijk vanuit gaan dat er nergens geen moer meer van klopt.
En dan blijft er maar 1 ding over, en dat is met je eigen ogen bekijken of het goed zit.
Te beginnen dus met die luchtklep.
-
Hey Leo, oke ik zal eens kijken morgen.
Als dit nu niet zo is moet ik dan de stang(vanaf de klep tot die L opblok) zover aanpassen dat die helemaal open gaat of kan het ook wezen met de boutjes dat ik daar nog wat moet doen?
Stel de klep gaat niet helemaal open en ik kan hem afregelen met die tussen stang dan moet bij de pomp ook weer alles opnieuw afstellen of niet?
Alvast bedankt
groetjes
Als dit nu niet zo is moet ik dan de stang(vanaf de klep tot die L opblok) zover aanpassen dat die helemaal open gaat of kan het ook wezen met de boutjes dat ik daar nog wat moet doen?
Stel de klep gaat niet helemaal open en ik kan hem afregelen met die tussen stang dan moet bij de pomp ook weer alles opnieuw afstellen of niet?
Alvast bedankt
groetjes
-
Kon het niet laten om het nu ff snel te bekijken dus de buis eraf gehaald en zo zag het eruit:
Stationair
Volgas
zo staat nu de stand van de pomp volgas
Als ik het zelf zo bekijk lijkt het erwel op dat bij de pomp hij nog veel hoger moet....maar dat kan volgens mij niet want dan gaat die weer heien neem ik aan.
groetjes
Stationair
Volgas
zo staat nu de stand van de pomp volgas
Als ik het zelf zo bekijk lijkt het erwel op dat bij de pomp hij nog veel hoger moet....maar dat kan volgens mij niet want dan gaat die weer heien neem ik aan.
groetjes