DVIII schreef:Hé dat zijn net van die clipveertjes zoals ook op de versnellings stangetjes zitten , tenminste op een bus met een 616 motor of benzine blok. en dan een bus van na 78, maar dat zijn zowat de meeste bussen die nog rijden.
je herkent de versnellingsbak aan het uitwendige mechanisme !
een beetje dealer die (daar komt íe weer) oud en ervaren , zelfnadenkend personeel heeft bv (rogam bergschenhoek)
had je meteen kunnen helpen.
afijn als je mee mag kijken op de computer ( die geen Nee zegt) kun je die veertjes ook zo aanwijzen !
maar ook op de sloop zit nog volop muziek, oude MB personenauto's hebben ook versnellingsbakken met een uitwendig mechanisme.
Ja, en maar nee, helaas.....volgens mij had ik die ook opgespoord na het overnemen van de pc (is mijn werk, pc's :D ) Die zijn nl 8mm en ik moet volgens mij 10mm hebben :(
Nu heb ik een doos vol met C-borgringen, maar geen een die past helaas. Zoals je ze noemt "clipveertjes" zou ik ze ook omschrijven: dubbelgevouwen, aan 1 kant rondom dicht, aan de andere de twee poten die in de groef vallen.
Zonder die twee ongelofelijk kleine niemendalletjes kan ik straks niet met vakantie :shock: :(
Met chassis nummer kom ik niet verder, alles lijkt veranderd na 1970.....