Borging stuurkolom

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Detlev

Borging stuurkolom

Bericht door Detlev »

Bij mij is de borging van de stuurkolom stuk (2x) (406d, 1969, OM314)
Bij Mercedes truckcentre konden ze me niet verder helpen, sinds 1970 erzatsteile.
Als ik die ga gebruiken moet ik erg veel vervangen.....
Het gaat maar om twee borgingen, wie heeft een tekening met onderdelen nummers?
Of, nog beter, wie heeft ze toevallig liggen?
Iedereen die ik ken heeft een andere bevestiging, die ze dus ook bij Mercedes laten zien. :(
Niet te krijgen dus.

Afbeelding
Mercedes 406 uit 1969
DVIII

Re: Borging stuurkolom

Bericht door DVIII »

Hé dat zijn net van die clipveertjes zoals ook op de versnellings stangetjes zitten , tenminste op een bus met een 616 motor of benzine blok. en dan een bus van na 78, maar dat zijn zowat de meeste bussen die nog rijden.
je herkent de versnellingsbak aan het uitwendige mechanisme !
een beetje dealer die (daar komt íe weer) oud en ervaren , zelfnadenkend personeel heeft bv (rogam bergschenhoek)
had je meteen kunnen helpen.
afijn als je mee mag kijken op de computer ( die geen Nee zegt) kun je die veertjes ook zo aanwijzen !
maar ook op de sloop zit nog volop muziek, oude MB personenauto's hebben ook versnellingsbakken met een uitwendig mechanisme.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Detlev

Bericht door Detlev »

DVIII schreef:Hé dat zijn net van die clipveertjes zoals ook op de versnellings stangetjes zitten , tenminste op een bus met een 616 motor of benzine blok. en dan een bus van na 78, maar dat zijn zowat de meeste bussen die nog rijden.
je herkent de versnellingsbak aan het uitwendige mechanisme !
een beetje dealer die (daar komt íe weer) oud en ervaren , zelfnadenkend personeel heeft bv (rogam bergschenhoek)
had je meteen kunnen helpen.
afijn als je mee mag kijken op de computer ( die geen Nee zegt) kun je die veertjes ook zo aanwijzen !
maar ook op de sloop zit nog volop muziek, oude MB personenauto's hebben ook versnellingsbakken met een uitwendig mechanisme.
Ja, en maar nee, helaas.....volgens mij had ik die ook opgespoord na het overnemen van de pc (is mijn werk, pc's :D ) Die zijn nl 8mm en ik moet volgens mij 10mm hebben :(
Nu heb ik een doos vol met C-borgringen, maar geen een die past helaas. Zoals je ze noemt "clipveertjes" zou ik ze ook omschrijven: dubbelgevouwen, aan 1 kant rondom dicht, aan de andere de twee poten die in de groef vallen.
Zonder die twee ongelofelijk kleine niemendalletjes kan ik straks niet met vakantie :shock: :( :!:
Met chassis nummer kom ik niet verder, alles lijkt veranderd na 1970.....
Mercedes 406 uit 1969
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Vraag in de betere ijzerhandel om "Seegerringen" van 10 mm. Je hebt een speciaal tangetje met twee scherpe punten nodig om de ring te spreiden, maar als je dat niet hebt, kom je met improviseren ook een eind. :roll:
Misschien moet je nog wel een onderlegring toevoegen om de speling wat te verminderen.
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Johannes

Bericht door Johannes »

Ik dacht dat het onderdeelnummer 912002010001 is.
Pieter
Detlev

Bericht door Detlev »

Admin schreef:Vraag in de betere ijzerhandel om "Seegerringen" van 10 mm. Je hebt een speciaal tangetje met twee scherpe punten nodig om de ring te spreiden, maar als je dat niet hebt, kom je met improviseren ook een eind. :roll:
Misschien moet je nog wel een onderlegring toevoegen om de speling wat te verminderen.
Er zitten plastic ringen bij aan de onderkant.
Ga het proberen....
Mercedes 406 uit 1969
Detlev

Bericht door Detlev »

Heb ze waarschijnlijk nu toch nog gevonden, bij de Firma Laman in Utrecht:
http://www.laman.nl/contact/vestigingen
Onwaarschijnlijke service, ze zijn echt heel diep gegaan voor mij.....
Uiteindelijk gevonden in groot verpakking, maar daar had ik natuurlijk niets aan, 200 stuks.
De verkoper heeft de groothandel zo ver gekregen dat ze er twee in een monsterzakje opsturen morgen! 8)
Zeldzame service :!:
En het assortiment is echt enorm.....

Trouwens clipveer was het bijna, het is een borgclip!
Mercedes 406 uit 1969
DVIII

Bericht door DVIII »

laman is een van mijn favorieten , een berg aandrijftechniek en vakkennis op één plek.
gefeliciveert
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie