Defecte laadomvormer Mastervolt 8770

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Plaats reactie
wesse321

Defecte laadomvormer Mastervolt 8770

Bericht door wesse321 »

Hallo mede techneuten,
Onze bus heeft een 24V installatie en een 12V huishoudaccu. Deze wordt o.m. geladen door de dynamo 24V, waarbij deze spanning bij draaiende motor, middels een relais de Mastervolt 8770 20A inschakelt. Deze laad dan tijdens het rijden de HH accu, met pakweg 20A minus de verliezen.

Tenminste dat hoorde zo. Echter tijdens de laatste vakantie werd de HH accu steeds leger en er kwam bij draaiende moter helaas niets meer door. Relais deed het prima, maar de 8770 deed het helaas niet meer. Er ging zo'n 27 volt in, maar eruit kwam niks nouja 0,3 volt ipv de vereiste 14,3 V.

Open gemaakt, maar niets bijzonders gezien,enfin nu las ik net dat die dingen nieuw nogal prijzig zijn dus mijn vraag wie zou zo'n ding kunnen repareren? Of waar kan ik dat laten doen?

Groet Piet
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Defecte laadomvormer Mastervolt 8770

Bericht door Frank.fjph »

Informeer eens naar service/reparatie bij Mastervolt (+31 (0)20 - 342 21 00) of een van hun dealers.
Dat ze duur zijn in aanschaf weet ik, mijn ervaring met hun service binnen de garantietermijn is uitstekend, daarna weet ik het gelukkig niet.

Groeten
FRank
wesse321

Re: Defecte laadomvormer Mastervolt 8770

Bericht door wesse321 »

Hoi Frank,
dank voor je advies. De omvormer/lader ligt in Amsterdam, maar moet wel via een dealer weer retour. Tenminste als het een kleinigheid is, anders gaat het weer een berg kosten om een nieuwe aan te schaffen.
Laat resultaat wel even weten.
Groet Piet
wesse321

Re: Defecte laadomvormer Mastervolt 8770

Bericht door wesse321 »

Tja overleden dus.
Dat wordt een nieuwe Mastervolt Magic 24/12/20 Kosten vallen me uiteindelijk nog mee 298 euro ex.
Dus vooruit maar weer. Toch zonde als je niet de capaciteit van je dynamo kunt gebruiken voor de HH accu. Met dat apparaat kun je trouwens veel meer doen dan met die oude 8770. Via dipswitches kun je laden, dimmen, omvormen, omvormen en laden, kortom er is meer mogelijk.
Groet Piet
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Defecte laadomvormer Mastervolt 8770

Bericht door GerardM »

wesse321 schreef: Dat wordt een nieuwe Mastervolt Magic 24/12/20 Kosten vallen me uiteindelijk nog mee 298 euro ex.
Ben benieuwd waarom je opnieuw kiest voor dit apparaat, en niet voor een alternatieve laadomvormer van Proosten Electronics bijvoorbeeld. Doen hetzelfde voor de helft van de prijs van Mastervolt. Of mis ik iets ?

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
wesse321

Re: Defecte laadomvormer Mastervolt 8770

Bericht door wesse321 »

Hoi Gerard,

Ik had al wat zitten zoeken op het net, maar eigenlijk qua kwaliteit kwam ik toch bij Mastervolt uit. De omvormer lader van Proosten ken ik eigenlijk niet zo. :oops: Kon ook niet vinden of het laadkarakter net als bij MV in drie fases verloopt. Had ook nog bij Victron gekeken, maar daar kon ik zo'n apparaat niet vinden.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Defecte laadomvormer Mastervolt 8770

Bericht door Frank.fjph »

Tsja,.....Mastervolt,kost een paar centen maar dan heb je ook wat!!!!!!!!!!!!

Vibdt de prijs meevallen,heb ooit 2x een ding van onbekend merk gehad, was 10A converter 24 naar 12, (niet eens alslader )en die waren na 1 vakantie al verbrand, en die kostten toen!! in guldensookbijna fl 200,=
Frank
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Defecte laadomvormer Mastervolt 8770

Bericht door Leo »

Tussen de guldenstijd en de eurotijd zit wbt omvormers nogal een kwaliteitsverschil.
Ontwikkelingen staan niet stil.
Nog niet zo lang geleden was Mastervolt hét merk voor scheepstoepassingen.
Vooral in kwaliteit & toepassingen was het Victron ver vooruit.

Vreemd genoeg is het nu andersom.
Als ik tegenwoordig een defecte omvormer/lader tegenkom is het een Mastervolt.
En dat terwijl de Victrons een stuk goedkoper zijn.

Behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.:wink:.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Defecte laadomvormer Mastervolt 8770

Bericht door Frank.fjph »

Behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst..
Geld ook voor onze (Mercedes) busjes... :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4385
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Hesel (Ostfriesland)
Contacteer:

Re: Defecte laadomvormer Mastervolt 8770

Bericht door Admin »

10A converter 24 naar 12, (niet eens als lader) en die waren na 1 vakantie al verbrand, en die kostten toen!! in guldens ook bijna fl 200,=

Uhhhh :roll: Weet je 't zeker? Ik heb voor een seriële omvormer van die capaciteit nooit meer dan fl 40 betaald. En voor een schakelende ca. fl 60...
En zonder overbelasting hebben ze 't eeuwige leven.

http://link.marktplaats.nl/264753364
http://link.marktplaats.nl/267961579
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
wesse321

Re: Defecte laadomvormer Mastervolt 8770

Bericht door wesse321 »

hallo Ernst,
Ja als omvormertje lijken mij die op MP prima, maar ik wil mijn HH accu onder het rijden laden en dat gaat dan niet echt. Daarom heb ik toch maar weer voor die "dure" Mastervolt gekozen.
Moet wel even geduld hebben want hij had er al zullen zijn, maar was toch niet meer op voorraad in Amsterdam.
Waarschijnlijk volgende week
wesse321

Re: Defecte laadomvormer Mastervolt 8770

Bericht door wesse321 »

Zo eindelijk, hij is binnen. Prijs viel me nog mee, nouja?? 300 euries incl.
Maar goed er wordt weer geladen onder het rijden. Toch wel redelijk geavanceerde oparaten hoor, verschillende mogelijkheden. Nu zo ingesteld, via dipswitch, dat het een drie traps acculader is. Levert dan 13,25-14,25V Er staat geen spanning (24V) op als de hoofdschakelaar uit is. En de laadspanning komt pas op de HH accu als de motor, lees de dynamo, draait. Zie foto oude regelaar en daarna de nieuwe situatie.

[img=http://img12.imageshack.us/img12/1661/l ... oud.th.jpg]
[img=http://img12.imageshack.us/img12/450/la ... euw.th.jpg]
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten