Defecte laadomvormer Mastervolt 8770
Defecte laadomvormer Mastervolt 8770
Hallo mede techneuten,
Onze bus heeft een 24V installatie en een 12V huishoudaccu. Deze wordt o.m. geladen door de dynamo 24V, waarbij deze spanning bij draaiende motor, middels een relais de Mastervolt 8770 20A inschakelt. Deze laad dan tijdens het rijden de HH accu, met pakweg 20A minus de verliezen.
Tenminste dat hoorde zo. Echter tijdens de laatste vakantie werd de HH accu steeds leger en er kwam bij draaiende moter helaas niets meer door. Relais deed het prima, maar de 8770 deed het helaas niet meer. Er ging zo'n 27 volt in, maar eruit kwam niks nouja 0,3 volt ipv de vereiste 14,3 V.
Open gemaakt, maar niets bijzonders gezien,enfin nu las ik net dat die dingen nieuw nogal prijzig zijn dus mijn vraag wie zou zo'n ding kunnen repareren? Of waar kan ik dat laten doen?
Groet Piet
Onze bus heeft een 24V installatie en een 12V huishoudaccu. Deze wordt o.m. geladen door de dynamo 24V, waarbij deze spanning bij draaiende motor, middels een relais de Mastervolt 8770 20A inschakelt. Deze laad dan tijdens het rijden de HH accu, met pakweg 20A minus de verliezen.
Tenminste dat hoorde zo. Echter tijdens de laatste vakantie werd de HH accu steeds leger en er kwam bij draaiende moter helaas niets meer door. Relais deed het prima, maar de 8770 deed het helaas niet meer. Er ging zo'n 27 volt in, maar eruit kwam niks nouja 0,3 volt ipv de vereiste 14,3 V.
Open gemaakt, maar niets bijzonders gezien,enfin nu las ik net dat die dingen nieuw nogal prijzig zijn dus mijn vraag wie zou zo'n ding kunnen repareren? Of waar kan ik dat laten doen?
Groet Piet
-
Re: Defecte laadomvormer Mastervolt 8770
Informeer eens naar service/reparatie bij Mastervolt (+31 (0)20 - 342 21 00) of een van hun dealers.
Dat ze duur zijn in aanschaf weet ik, mijn ervaring met hun service binnen de garantietermijn is uitstekend, daarna weet ik het gelukkig niet.
Groeten
FRank
Dat ze duur zijn in aanschaf weet ik, mijn ervaring met hun service binnen de garantietermijn is uitstekend, daarna weet ik het gelukkig niet.
Groeten
FRank
Hoi Frank,
dank voor je advies. De omvormer/lader ligt in Amsterdam, maar moet wel via een dealer weer retour. Tenminste als het een kleinigheid is, anders gaat het weer een berg kosten om een nieuwe aan te schaffen.
Laat resultaat wel even weten.
Groet Piet
dank voor je advies. De omvormer/lader ligt in Amsterdam, maar moet wel via een dealer weer retour. Tenminste als het een kleinigheid is, anders gaat het weer een berg kosten om een nieuwe aan te schaffen.
Laat resultaat wel even weten.
Groet Piet
Tja overleden dus.
Dat wordt een nieuwe Mastervolt Magic 24/12/20 Kosten vallen me uiteindelijk nog mee 298 euro ex.
Dus vooruit maar weer. Toch zonde als je niet de capaciteit van je dynamo kunt gebruiken voor de HH accu. Met dat apparaat kun je trouwens veel meer doen dan met die oude 8770. Via dipswitches kun je laden, dimmen, omvormen, omvormen en laden, kortom er is meer mogelijk.
Groet Piet
Dat wordt een nieuwe Mastervolt Magic 24/12/20 Kosten vallen me uiteindelijk nog mee 298 euro ex.
Dus vooruit maar weer. Toch zonde als je niet de capaciteit van je dynamo kunt gebruiken voor de HH accu. Met dat apparaat kun je trouwens veel meer doen dan met die oude 8770. Via dipswitches kun je laden, dimmen, omvormen, omvormen en laden, kortom er is meer mogelijk.
Groet Piet
- GerardM
- Contacteer:
Ben benieuwd waarom je opnieuw kiest voor dit apparaat, en niet voor een alternatieve laadomvormer van Proosten Electronics bijvoorbeeld. Doen hetzelfde voor de helft van de prijs van Mastervolt. Of mis ik iets ?wesse321 schreef: Dat wordt een nieuwe Mastervolt Magic 24/12/20 Kosten vallen me uiteindelijk nog mee 298 euro ex.
Groet,
Gerard

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Hoi Gerard,
Ik had al wat zitten zoeken op het net, maar eigenlijk qua kwaliteit kwam ik toch bij Mastervolt uit. De omvormer lader van Proosten ken ik eigenlijk niet zo. :oops: Kon ook niet vinden of het laadkarakter net als bij MV in drie fases verloopt. Had ook nog bij Victron gekeken, maar daar kon ik zo'n apparaat niet vinden.
Ik had al wat zitten zoeken op het net, maar eigenlijk qua kwaliteit kwam ik toch bij Mastervolt uit. De omvormer lader van Proosten ken ik eigenlijk niet zo. :oops: Kon ook niet vinden of het laadkarakter net als bij MV in drie fases verloopt. Had ook nog bij Victron gekeken, maar daar kon ik zo'n apparaat niet vinden.
-
Tsja,.....Mastervolt,kost een paar centen maar dan heb je ook wat!!!!!!!!!!!!
Vibdt de prijs meevallen,heb ooit 2x een ding van onbekend merk gehad, was 10A converter 24 naar 12, (niet eens alslader )en die waren na 1 vakantie al verbrand, en die kostten toen!! in guldensookbijna fl 200,=
Frank
Vibdt de prijs meevallen,heb ooit 2x een ding van onbekend merk gehad, was 10A converter 24 naar 12, (niet eens alslader )en die waren na 1 vakantie al verbrand, en die kostten toen!! in guldensookbijna fl 200,=
Frank
- Leo
- Site Admin
Tussen de guldenstijd en de eurotijd zit wbt omvormers nogal een kwaliteitsverschil.
Ontwikkelingen staan niet stil.
Nog niet zo lang geleden was Mastervolt hét merk voor scheepstoepassingen.
Vooral in kwaliteit & toepassingen was het Victron ver vooruit.
Vreemd genoeg is het nu andersom.
Als ik tegenwoordig een defecte omvormer/lader tegenkom is het een Mastervolt.
En dat terwijl de Victrons een stuk goedkoper zijn.
Behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
.
Mvg, Leo.:D
Ontwikkelingen staan niet stil.
Nog niet zo lang geleden was Mastervolt hét merk voor scheepstoepassingen.
Vooral in kwaliteit & toepassingen was het Victron ver vooruit.
Vreemd genoeg is het nu andersom.
Als ik tegenwoordig een defecte omvormer/lader tegenkom is het een Mastervolt.
En dat terwijl de Victrons een stuk goedkoper zijn.
Behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
Geld ook voor onze (Mercedes) busjes...Behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst..

- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
10A converter 24 naar 12, (niet eens als lader) en die waren na 1 vakantie al verbrand, en die kostten toen!! in guldens ook bijna fl 200,=
Uhhhh
Weet je 't zeker? Ik heb voor een seriële omvormer van die capaciteit nooit meer dan fl 40 betaald. En voor een schakelende ca. fl 60...
En zonder overbelasting hebben ze 't eeuwige leven.
http://link.marktplaats.nl/264753364
http://link.marktplaats.nl/267961579
Uhhhh

En zonder overbelasting hebben ze 't eeuwige leven.
http://link.marktplaats.nl/264753364
http://link.marktplaats.nl/267961579
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
hallo Ernst,
Ja als omvormertje lijken mij die op MP prima, maar ik wil mijn HH accu onder het rijden laden en dat gaat dan niet echt. Daarom heb ik toch maar weer voor die "dure" Mastervolt gekozen.
Moet wel even geduld hebben want hij had er al zullen zijn, maar was toch niet meer op voorraad in Amsterdam.
Waarschijnlijk volgende week
Ja als omvormertje lijken mij die op MP prima, maar ik wil mijn HH accu onder het rijden laden en dat gaat dan niet echt. Daarom heb ik toch maar weer voor die "dure" Mastervolt gekozen.
Moet wel even geduld hebben want hij had er al zullen zijn, maar was toch niet meer op voorraad in Amsterdam.
Waarschijnlijk volgende week
Zo eindelijk, hij is binnen. Prijs viel me nog mee, nouja?? 300 euries incl.
Maar goed er wordt weer geladen onder het rijden. Toch wel redelijk geavanceerde oparaten hoor, verschillende mogelijkheden. Nu zo ingesteld, via dipswitch, dat het een drie traps acculader is. Levert dan 13,25-14,25V Er staat geen spanning (24V) op als de hoofdschakelaar uit is. En de laadspanning komt pas op de HH accu als de motor, lees de dynamo, draait. Zie foto oude regelaar en daarna de nieuwe situatie.
[img=http://img12.imageshack.us/img12/1661/l ... oud.th.jpg]
[img=http://img12.imageshack.us/img12/450/la ... euw.th.jpg]
Maar goed er wordt weer geladen onder het rijden. Toch wel redelijk geavanceerde oparaten hoor, verschillende mogelijkheden. Nu zo ingesteld, via dipswitch, dat het een drie traps acculader is. Levert dan 13,25-14,25V Er staat geen spanning (24V) op als de hoofdschakelaar uit is. En de laadspanning komt pas op de HH accu als de motor, lees de dynamo, draait. Zie foto oude regelaar en daarna de nieuwe situatie.
[img=http://img12.imageshack.us/img12/1661/l ... oud.th.jpg]
[img=http://img12.imageshack.us/img12/450/la ... euw.th.jpg]