Gisteren terug van vakantie..
Beetje een bewogen en roerige vakantie.
Ik had op de heen weg nog niet gezegd dat de camper zo fijn reed, of het ding begint te trillen boven de 100.
Dit deed hij de eerste keer dat we er mee weg gingen ook al en was over na het balanceren van de 4 achter wielen.
Vervolgens ruim 1000km gereden en niets meer van gevoeld tot dan aan toe dus..
De oorzaak nog onbekend..?? alle loodjes zitten nog op de wielen en het meest vreemde is dat het op de terug weg op de snelweg weer weg was en ik zonder trillen ruim boven de 100 kon rijden.
Vervolgens bij het rijden van erg kleine bochtjes (maximale stuur uitslag) komt er een schrapend geluid uit de achterzijde.
Banden die aanlopen lijkt me vreemd want die sturen niet achter..
misschien het differentieel..?? kan dat..???
Daarnaast bleek het ding te trillen tijden het remmen, ook van uit achter naar mijn gevoel, dus ook de remmen moeten weer open.
De 2de dag op de camping overlijd er een camping gast terwijl wij zitten te ontbijten recht in ons blik veld.
Vrienden van ons stond ook op die camping en stonden er naast en zij heeft nog samen met een andere buurman geprobeerd hem te reanimeren wat helaas dus niet heeft geholpen.
Pompiers er bij die verder gingen met reanimatie, huisarts er bij, en uiteindelijk zelfs een trauma helikopter er bij die tijdens het landen op de camping bijna alle luifels al opgeruimd had voor de camping gasten.. :?
Uiteindelijk heeft het dus niet mogen baten en is de man dus tijdens zijn vakantie op zijn 73 jarige leeftijd komen te overlijden.
Zijn vrouw is de dag er na met de taxi naar lyon gebracht en van uit daar met het vliegtuig naar schiphol gevlogen.
Wat een drama zeg en geloof me het maakt alles relatief als je het recht voor je ogen ziet gebeuren.
Onze goede vrienden en met name zij was erg van slag, ze hebben zeker 10 minuten de man gereanimeerd in het erg kleine eriba caravantje voordat de pompiers er waren...
Toen we een aantal dagen daarna weer verder reden liep met achteruit een helling opsteken de rechter achter band vast in het spatbord.
Na het legen van de tanks nog steeds bij elke kuil een enorm schraap geluid uit die richting, wat uit eindelijk dus resulteerde in een klapband rechts achter.
Gelukkig dubbel lucht dus ik kon nog een paar honderd meter door rijden.
Ter plaatse het binnen spatbord verwijderd zodat er iets meer ruimte was om te veren en de band verwisseld.
De tom tom hield er ineens meerdere malen mee op en gaf enkel een rood kruis in beeld.
Ik reed te dicht langs een paar bomen en reed bijna de luifel er af, het ding is nu 2 centimeter in zijn rails naar achter geschoven en er ontbreekt een bescherm kap aan de voorzijde, even als het water kapje van een van de schoorsteentjes op het dak.. :shock:
Kilometer teller kabel gebroken op de terug weg...
Bij inschakelen groot licht viel alle andere verlichting inclusief dashboard verlichting uit..
In een heftige regenbui op de snelweg hielden de ruitenwissers het voor gezien, de dag er na het motortje open gemaakt en het geheel weel kunnen maken gelukkig..
De centrale vergrendeling hield er mee op, om het een dag later weer te doen en een paar dagen later er voorgoed mee te stoppen.
Ik heb een paar keer op het punt gestaan ht ding in de fik te steken of bij de verkoper in Duitsland door zijn voorgevel te rijden met hopelijk de man er tussen..!!!
Maar goed nogmaals dat alles valt in het niet na de ervaring op de 2de dag op de camping.. het is maar materiaal en het belangrijkste is dat we samen gezond zijn en elkaar nog hebben.
Wat een drama zeg als je net als die vrouw gaat douchen en terug komt in je caravan en je man is gewoon dood..
Ze had geen rijbewijs ze kon niets..en ze heeft nog 1 nacht in die caravan alleen moeten slapen..
Wij hebben er met onze vrienden echt wel een traantje om gelaten, en we kende de man helemaal niet.
Onze vrienden zijn overigens vorige week maandag nog wel naar zijn crematie in Enschede geweest om het voor hun af te sluiten.