eindelijk tijd om even een probleembje hier neer te storten :D
het volgende is gebeurt, vorige maand onze "trots" de 508 laten keuren (apk), of was het alweer 2 maanden geleden? Ach maakt niet zo veel uit. De bus laten keuren bij de Mercedes bedrijfswagen dealer. Alles was goed, dus geen reparaties

Toch wilde ik de banden laten balanceren, voelde ietsje op het stuur en aangezien we over 2 maanden weer voor een maandje of 3 a 4 op vakantie gaan wil ik het gewoon goed hebben. Nu is na het balanceren de wielen niet op de oude plaats terug gezet. Direct daarna net voor de Roemeense grens een klapband :shock: :shock: :shock:
Nu vraag ik me af, is het mogelijk dat de banden een draairichting hebben wat montage betreft? hoe kan ik dat zien?
Als de banden echt een draairichting hebben wil ik ze gelijk gaan vervangen, want dan zal ik wel meer klapbanden gaan krijgen. Even voor de duidelijkheid, de banden zijn zo'n 50%, mijn plan was om met de keuring volgend jaar gelijk 6 nieuwe erop te laten gooien, dacht dat ze deze vakantie nog wel mee konden, maar als het een rommelzooitje wordt vernieuw ik direct.
pffft, wat een lang verhaal, eigenlijk in het kort, kan ik zien dat de banden gemonteerd moeten worden gebaseerd op een draairichting :mrgreen: