Nou bij mij is de startmotor ook overleden :(
Ik had van de zomer al een paar keer een probleem met starten, druk op de knop hoor het start relais schakelen maar er gebeurde niets als ik dan even wacht en een paar keer met tussen poses op de startknop drukte deed hij het opeens weer het is nu een paar maanden goed gegaan maar sinds gisteren doet hij alleen maar klik hoor het relais omschakelen hoor ook een klik in de startmotor maar de startmotor draait niet meer.
ik heb hem gisteren avond gedemonteerd en ontleed de koolborstels 4 stuks zagen er redelijk uit wel hier en daar een hoekje afgebrokkeld maar ze maken volgens mij nog goed contact met het anker. Ik meet als ik de startknop indruk ook gewoon 24V op de dikke kabel, er zitten in totaal 3 kabels aangesloten op mijn startmotor
een dikke kabel vanaf het start relais deze zit samen met een dunne rode op een aansluitpunt
daaronder zit ook dunnere gele draad op de startmotor weet iemand waar deze heen gaat ? of waar deze van is
hieronder het type startmotor dat ik heb. ik moet er morgen denk ik maar een gaan halen maar had liever zelf gaan knutselen
om te kijken wat het probleem is . ik heb wel diverse revisie bedrijven gebeld om te vragen wat ik op de spoel van het anker zou moeten meten of iets anders maar geen info word er verstrekt :( nee hoor meneer brengt u de startmotor maar langs testen wij hem voor u kost u dan wel gelijk €25,- excl
ik denk ook dat ik weet waarom de startmotor kapot is gegaan, de startmotor zit namelijk recht onder het uitlaatspruitstuk
welke best wel warm word, ik rijd dagelijks met mijn bus en toen ik van de zomer de startproblemen had was het heel erg warm.nu is het heel erg koud en had ik een stuk karton voor mijn radiateur geplaatst om de motor iets warmer te laten worden dus de helft van mijn radiateur afgedekt maar precies aan de kant waar de startmotor en uitlaatspruitstuk zitten
kan denk ik dat de rede zijn van het stuk gaan ???? 1+1=2 of toch 3 ik weet het niet
maar in het verleden heb ik soort gelijke problemen meer meegemaakt wel met personen auto's maar weet wel dat startmotoren een hekel hebben aan hoge temperaturen.