Het leek even een stuk beter te gaan met het trillen en bonken, echter, nu is het weer (bijna) net zo erg als toen het tussenlager compleet kapot was. (nee, het rubber is nog intact deze keer)
Boven de 70 begint het weer flink te schudden en te bonken. Mijn stuur trilt geheel niet, dus lijkt het van achter te komen, of van onder.. (bij 55 a 60 begin ik het trillen al te voelen)
Ik las dat jan herrie heeft bij een bocht naar rechts: viewtopic.php?f=23&t=4104
Ik heb herrie en een brommend geluid bij bochten naar rechts en naar links, maar vooral linksom bij rotondes enzo.
Ook als ik rem, hoor ik dit brommende, 'wringende' geluid.
Tevens lijkt het echt alsof de motor los op het chassis ligt als ik putjes in de weg tegenkom..
Kortom, Ik verdenk de motorsteunen..
Hoe kan ik deze het beste checken? Ik heb de twee voorste steunen zien zitten en lijken flink uitgedroogd.
Kan ik de motor onder het carter omhoogkrikken en kijken of het rubber kapot is, want een OM314 op en neer duwen met je spierballen lukt niet.
Nog een vraag; waar vind ik nog meer motorsteunen (hoeveel zijn er totaal eigenlijk?) Zal (weer) eens onder mijn bus gaan liggen en echt naar overige steunen zoeken.. Lijkt wel of ze vertopt zitten..

Kunnen kapotte motorsteunen/-rubbers ook de oorzaak zijn van de trillingen/bonken op hogere snelheid?
Dus ook als ik op een mooie strakke asfaltweg rijd? Zijn er mensen die uit ervaring spreken?
Zijn er andere mogelijke boosdoeners?
Kan bijvoorbeeld de cardan-as na het 'kapotte tussenlager euvel' krom zijn?