Wij zijn Leo en Janet en hebben een vm ambulance 609D uit 1988 aangeschaft. Na een periode van 10jaar camperloos te zijn hebben we er weer zin in. De reden voor de aankoop van deze Mercedes is de charme van een ouder voertuig. Een beestje met karakter dus. Al vanaf 1971 zijn we motorrijders met een passie voor verrereizen, zowel per motor als wel met de camper. De laatste 10jaar dus alleen per motor.
De bedoeling is dit jaar deze Mercedes tot een reisklare bus om te toveren om deze in het volgend jaar te gaan gebruiken.
Maarrrrrr de reden om ons hier aan te melden is dat ik totaal geen knowhow heb van deze bus. Zelfs de banden spanning weet ik niet, of soort olie, ik noem maar iets simpels. Ik hoop hier dan ook in de toekomst hier mijn vragen te kunnen stellen en ook mijn ervaringen te kunnen delen. Ik ben technisch opgeleid en motorfietsen hebben geen geheimen meer, maar auto/dieseltechniek is toch weer wat anders.
Om te beginnen: is er ook ergens een werkplaats CD rom of handboek voor de 609D te verkrijgen?
Ik heb het afgelopen uur genoten van jullie vakantieverslagen! Prachtig (en in sommige stukken ook wel veel herkenning...) Ik zou zo weer naar Gilgit willen, of naar Göreme, of naar...
Veel succes en plezier met jullie Vario! Na de HY zal het wel lekker stevig aanvoelen
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
peter58 schreef:En ook ik toer veel op de motorfiets, een van de twee komt op mijn bus kijk maar in de link hier onder :D
grt peter
Peter, jij durft wel zeg....ik heb de foto's eens op mijn gemak bekeken, wat klus!!! Respect hoor!!
Admin schreef:
................naar Gilgit willen, of naar Göreme, of naar..........
Veel succes en plezier met jullie Vario! Na de HY zal het wel lekker stevig aanvoelen
Ja mooi hè dat Gilgit.. ik geloof niet dat je daar nu moet zijn, alles is daar een tikkie gespannen. En die HY... ja ja veel van geleerd..mooi karretje, heel ontwapenend. Als je aan kwam rijden gingen de grenzen automatisch open.. :mrgreen:
Hallo Leo en Janet,
Hartelijk welkom op dit forum. Zoals jullie al gemerkt hebben en nog meer zullen merken in de toekomst, is dit het forum waar je deskundig antwoord krijgt op je vragen. Ik wens jullie veel plezier met je 609D.
Je vroeg of er werkplaats handboeken zijn voor je 609 D. Jeroen Koen (ook lid van dit forum) heeft voor de Mercedes Hanomag Club Dubbellucht een DVD Rom gemaakt met informatie over de diverse typen Mercedes bussen waaronder ook de 609D. Op de volgende link vindt je onder werkgroepen en het sub item documentatie de gewenste info http://www.dubbellucht.nl/
Met vriendelijke groet,
Wim van 't Verlaat
Ja, dat is leuk Wim, maar dan moeten ze wel eerst lid worden, anders zien ze daar niets!
Leo en Janet zijn natuurlijk van harte uitgenodigd om lid te worden :D
Hallo Leo en Janet,
Ook namens ons, Karin en ikzelf, welkom op dit forum.
Dit forum kan ik het beste omschrijven als:
De club die geen club is..........
Maar wel heel veel behulpzame en vriendelijke mensen.
Groetjes,
Henk
(508 ex ned.ambulance)