Kogelgewrichtjes 4 bak van 207

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Bommes
Contacteer:

Kogelgewrichtjes 4 bak van 207

Bericht door Bommes »

Mijn vader zijn camper heeft nu al voor het 2de jaar op een rij problemen gehad met de kogelgewrichtjes die aan de schakel stangetjes zitten van hun 207 (uit '83 meen ik).
Vorige jaar door een hulpdienst monteur in zwitserland geholpen met ijzerdraadjes en weer naar huis kunnen rijden.
Hele reut laten vervangen dit jaar na ruim 5000km gereden te hebben heen door en terug naar Griekenland begeeft het zaakje het weer nabij Eindhoven (hij woont in den bosch dus das lekker dicht bij huis..:wink:
Weer met een ijzerdraadje gerepareerd en rijden en schakelen maar.

Hoe kan het dat die door een garage vernieuwde gewrichten nu weer kapot zijn..??
Bak schakelt niet zwaar volgens mijn vader, soms bij berg af gaan van zijn drie terug naar de 2 wel iets moeilijker.
Hoe kan hij in de toekomst voorkomen dat de dadelijk weer vernieuwde gewrichten weer steeds los schieten..??
Is er iets permanent omheen te doen (t-wrap, slangen klem weet ik veel) dat voor komt dat die dingen weer los schieten..??
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
DVIII

Re: Kogelgewrichtjes 4 bak van 207

Bericht door DVIII »

als het goed is zijn de kappen van kunststof en de kogels van metaal. de kunststof onderdelen gaan net als de kogels jaren mee dus als het nu alweer versleten is ...... is er iets vreemds aan de hand ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

Dat zou een juiste conclusie kunnen zijn..:wink: alleen wat is het dan..??
Mijn vader is een rustige rijder, houd zijn hand niet op de pook tijdens het rijden.

Het schiet niet zomaar los, en het verslijt niet zomaar dus wat zou er aan de hand kunnen zijn..??
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
DVIII

Bericht door DVIII »

al die stangetjes hebben knikjes en bochtjes, zitten die wel op de goede manier op hun plek. Je zou de bij wijze van spreken de juiste stang op de juiste plaats hebben , maar verkeerd om aangeklikt. En een ander punt, staan de afstanden van de oogjes wel spanningvrij in ruststand. je kunt ze eenvoudig verstellen en dan is de kans aanwezig dat ze altijd gespannen staan Ook al heb je maar één stang in gebruik . afijn het blijft kwetsbare materie , dus als je gaat werken aan de stangen ! meet de individueele lengtes op en noteer dat voor je gaat verstellen.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie