Dieselwalz

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Dieselwalz

Dieselwalz

Bericht door Dieselwalz »

Hallo iedereen.

Mijn naam is Yur, 28jr uit Vlaardingen/Rozenburg en ben een trotse bezitter van een Mercedes L406DG 2l uit 1969.
Tevens ben ik ook een trotse papa van 2 kinderen. Priscilla (8jr) en Svenja (3,5wkn).
Ook ben ik trots op mijn geweldige omgetoverde huishond/wolf. Het is een Alaskan Malamute van 6jr. Een Topbeest!!!
Laat ik ook mijn vriendin niet vergeten die ook wel eens lief kan zijn :lol: . Ze is zelf een enorme kattenliefhebster :x . We hebben er 4 en 3 ervan zijn wel lief hoor. Ook zij heeft nog een dochter, Fay (7jr).

Wel dit was het complete gezin. Ow, ik vergeet nog de rat en de konijn die samen in 1 kooi leven :lol: .

Als werk ben ik aan het chauffeuren en rij 3 dagen in de week naar Parijs-Charles de Gaulle. Geweldige baan.

Mijn hobby's zijn: Mijn camper natuurlijk, Muziek (Metal, het luisteren ernaar :) ), Werken, Darts, Films, en Art
En ik zit liever op de weg dan thuis :!:

Verder ben ik lid van Dubbellucht.nl en wil met de tijd de clubweekenden gaan doen. Lijkt me wel gezellig.
Meetings lijkt me ook leuk zolang het maar een beetje in de buurt is, maar helaas is dat vaak niet het geval.

Ik heb me hier geregistreerd omdat ik graag kennis en ervaring op wil doen met de bussen. Ik had gezien dat hier bordevol informatie te vinden is, op Dubbellucht ook wel, maar hier nog veel meer geloof ik. En wat de ene forum niet weet, weet de andere misschien wel weer.
Wie weet tot ziens op een meeting of zo.

Groetjes
Yur, Petra, Priscilla, Fay, Svenja, Balto, Batman, Wicca, Marley, Bailey, Tiny (Lau is helaas dood) & Nijnie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's van de rest heb ik helaas niet, ze staan niet op m'n laptop.
Helaas zijn de foto's door de upload slecht geworden, excuses daarvoor.
Dieselwalz MERCEDES L406DG 2l 1969
Dennis en Nancy

Re: Dieselwalz

Bericht door Dennis en Nancy »

Welkom,...

Flinke familie! :mrgreen:

Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Welkom Yur!

Ik heb al slechtere foto's gezien :roll:

Fikse camper. Moet misschien ook wel. Hangt er van af of Balto, Batman, Wicca, Marley, Bailey, Tiny & Nijnie Duitse doggen zijn of cavia's....
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Dieselwalz

Hahahaha.
Camper is behoorlijk van formaat inderdaad en helaas ook te zwaar voor mijn rijbewijs. Althans ledig is hij 3450. Maar met bepakking zit je fiks over de 3500 natuurlijk.

De diertjes:

Balto: hond
Batman: kat
Wicca: poes
Marley: poes
Bailey: kat
Tiny: rat
nijnie: de konijn
:wink:
dereiziger

Bericht door dereiziger »

Welkom ook van ons ..;).. dan toch maar je groot rijbewijs halen ??
Afbeelding
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Dat rijbewijs halen is , behalve dat het wel leuk is te hebben, m.i een risicoafweging, ik rijd nu 15 jaar met mijn 508D rond met een kentekengewicht van 3250kg, maar weegt naturlijk ook veel meer 8) :lol: .
Hoewel ik BCDE heb is er mioj nog nooit naar gevraagd.
De belangrijkste zorg voor een verzekerde is natuurlijk wel: wat doet de verzekering als er schade is.... :roll: :roll: ?

Frank
Anton

Bericht door Anton »

Hoi Yurie en aanhang,

Welkom hier!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Dieselwalz

Wel, weet je.
Ik wil dolgraag mijn grote rijbewijs.
Ik wil namelijk in de toekomst, zo snel mogelijk het liefst, Convoy Exceptional gaan rijden.
Dus ladingen vervoeren waarvoor men bomen om moeten hakken zodat ik de bocht kan nemen hahaha :lol: .
Maarrr.... Helaas groeit bijna niemand het geld op z'n rug, dus ook niet bij mij en kan de grote rijbewijs niet zelf bekostigen. Althans, rijbewijs wil ik nog wel zelf betalen, maar je zit ook nog met de verplichte studie die je moet hebben of je er nou je beroep van maak of niet.
Dus al zou ik die rijbewijs alleen voor mijn camper willen halen moet ik toch ook die dure klote studie doen. Slaat totaal nergens op!
Uiteraard ben ik wekelijks op zoek naar een uitzendbureau of werkgever ofzo die je de mogelijkheid bied. Er zijn er zat zou je zeggen, maar je wordt er niet snel dr tussen uit gepikt aangezien ik al zeer veel ervaring op de weg heb.

Maar wie weet, ooit........................................................ :wink:
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Welkom Yurie.

Wat uitzendburo's en werkgevers met opleidingen kunnen, dat kun jij ook:
Een beroepsopleiding als rijbewijs C + CCV-B is namelijk gewoon aftrekbaar van je inkomstenbelasting.
Je hoeft er ook niet voor naar school, want CCV-B stelt niet zo heel veel voor.

Dus ff voor de duidelijkheid: Rijbewijs C wordt pas een beroepsopleiding als je het doet in combinatie met CCV-B.

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Dieselwalz

Hoi Leo.

Om af te mogen rijden (examens) moet je in het bezit zijn van een geldig chauffeursdiploma, ten alle tijden.

(of bedoelde je wat anders)

Yur
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

CCV-B is de officiële benaming voor chauffeursdiploma.
CCV-B bestaat uit de "gewone theorie" die je tegenwoordig altijd moet hebben voordat je afrijdt + een extra gedeelte administratie.
De recente boekwerken daarvoor worden op Marktplaats vaak aangeboden voor +/- €70.
Let er wel op dat de boeken recent zijn, want er verandert nog wel eens wat.
Examen voor theorie + CCV-B kun je zelf aanvragen bij het CBR.

Bovenstaande is de manier waarop je zelf het minste geld hoeft voor te schieten.
Je kunt natuurlijk ook gewoon naar een rijschool gaan en daar theorie + CCV-B lessen volgen.
Ook dat hele traject is aftrekbaar van je inkomstenbelasting. (vermits je genoeg belasting betaalt natuurlijk :) )

Op deze manier zit je niet een aantal jaren vast aan een uitzendburo of werkgever die zogenaamd jouw opleidingskosten heeft betaald. Want stel dat het chauffeursleven je niet bevalt, dan moet je dat opleidingsgeld ( wat zíj dus gewoon hebben afgetrokken..) wél aan hen terugbetalen.
Zij verdienen dan dubbel, en jij bent Jan Drieletter.

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Dieselwalz

Leo,

dat is inderdaad geen slecht idee nee.
Maar.... Dan zou ik er nog bijna 2 jaar over doen omdat ik elke maand geen rooie cent over hou :?
Een lening ervoor nemen zou de oplossing zijn, maar die krijg ik niet want heb al 5000 lopen bij visa via de anwb.
Dus voor mij zit er weinig anders op.
Wat ik in ieder geval wel zelf kan bekostigen is inderdaad zo een boek kopen en de examen voor het ccv-b.
Maar de rijlessen en examens daarvan moet ik toch op een ander manier zien te doen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en de tip!
(het chauffeursleven bevalt me nu al ook al rij ik nog klein :D )

Yur
melvin

Bericht door melvin »

wat een vette bus! :)
paulv

Bericht door paulv »

Hallo Yur,

Die kosten voor je rijbewijs vallen reuze mee, Marja was bij "Blom" in Etten Leur inclusief 1x zakken (praktijk) minder dan € 1000,- kwijt, ik, ook inclusief 1x zakken (onterecht natuurlijk :roll: ) € 1500.
De keuze van een rijschool is heel belangrijk, we hadden eerst bij Keybeck in Susteren gelest, maar daar waren we al een vermogen kwijt aan het nutteloos lessen in een 16bak :evil: , terwijl het CBR genoegen neemt met een 6bak (Blom) :lol: .
De theorie is goed thuis te doen en door flink te oefenen op internet (bij twijfel het langste antwoord :wink: ).

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Vinz

Bericht door Vinz »

Mooie bus, had zelf ook zitten kijken maar ben toch echt op zoek naar een 508 anders had ik zeker even gaan kijken naar de bus :)
Mercedes 813
Plaats reactie