Mvg. Paul
Ik vermoed, dat je 2 panelen heb, anders klopt je verhaal niet. En de koelkast zal geen 20Ah verbruiken, want dan heb je kracht stroom nodig. Ik zelf heb een Liebherr AA koelkast met 18 liter 4 sterren vriesvak en het gemiddelde verbruik is 124Kw per jaar. Reken zelf maar uit wat dat per dag is.155Wp paneel met 2x 12v 230Ah accu (samen 24V - 230Ah)
Het paneel geeft met een MPPT regelaar max 6A op 24V. De koelkast heeft ergens rond de 20Ah nodig per dag.
Ik snap wat je wil zeggen Ernst maar niet elke bezoeker heeft een electro of technische achtergrond. Ik ben een beveiliger die nu op een vrachtwagen rijd . Ik heb met veel vragen, bloed, zweet en tranen een camper gebouwd en ben er fier op dat alles functioneerd. Als er dan iemand een vraag steld dan probeer ik zo zorgvuldig mogelijk antwoord te geven. Als het dan niet klopt dan kun je dat zeker aangeven maar de manier waarop dat af en toe gebeurd daar heb ik wat moeite mee. Ik sta niet bekend om mijn goede kennis over de voltjes apmjes en de accu's.Admin schreef:Yoni,
Volt, Ampère, Watt en Ampère-Uur zijn heel verschillende zaken en zeker geen same shit different name!. "Hetzelfde bedoelen" is niet duidelijk genoeg.
Als iedereen de juiste eenheden gebruikt, is er op dat punt geen misverstand mogelijk en stijgt de kwaliteit van wat er gepost wordt.
We moeten nog op zoek gaan, eerst moet ik de omvormer even aan gaan sluiten en luisteren of deze vervelend geluid maakt of niet, aangezien deze onder het bed zit!Dennis en Nancy schreef:Yoni: Welke koelkast ga je gebruiken.
Dennis
Mijn advies: http://www.campertechniek.eueen ietwat socialer en vooral gezelliger plekje te zoeken voor onze vervelende en slecht geformuleerde beginners vragen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten