Vanmorgen vroeg opgestaan en naar Kuringen. Op de rollenbank zaten alle verschillen ruim onder de norm... Een half uur later in Diest zat de vooras achtereenvolgens op 28, 35, 40(!), 26, 28

Door sneller door te trappen zat-ie opeens op 13 en werd-ie goedgekeurd. Ik ben blij dat de keurmeester zoveel geduld had! Achter en handrem waren nu wel in één keer goed.
Uiteindelijke verklaring: voor de meeste zware voertuigen meten ze alleen bij een remkracht tussen de 7000 en 13000 N. Alleen voor
bussen moet de lijn vanaf 0 N tussen de twee grenzen in liggen. En net in die eerste seconde schoot het verschil even omhoog. Zo snel dat het leek alsof de twee naalden precies synchroon opliepen. Pas met inzoomen op het scherm konden we het bultje zien dat door de 25%-lijn liep.
Nee, Nico, mijn automaten zijn inmiddels alle vier vervangen door vaste hevels. Er waren twee slechte bij (eerst een achter, later een voor) waar de hevel een tandje terugsprong. En dan is het middel natuurlijk erger dan de kwaal!
Over een jaar maar eerst weer even laten testen en nastellen. € 13 per as, maar tot nu toe niet betaald vanwege de garantie.