PPO en OM314
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
- Locatie: Valkenswaard
PPO en OM314
Ik heb me een beetje in zitten lezen over het gebruik van PPO voor mijn 608 met OM314. Nu lees ik dat je eigenlijk een twee-tank systeem zou moeten gebruiken. Waar ik eigenlijk geen info over kan vinden is of het mogelijk is om PPO te mengen met diesel en zo ja welke verhouding zou dan geschikt zijn?
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
- Wim
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
- Locatie: Alkmaar
Re: PPO en OM314
Groeten Wim
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
- Locatie: Valkenswaard
Re: PPO en OM314
Daar heb ik ook gezocht, maar zoek daar maar eens op OM314. Ik kan er niet veel over vinden.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
- Wim
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
- Locatie: Alkmaar
Re: PPO en OM314
Het motortype maakt niet veel uit , maar er staat ook veel over mengen van APO en DINO 

Groeten Wim
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
- Locatie: Valkenswaard
Re: PPO en OM314
Volgens mij maakt motor type juist wel uit. De pomp zou wel geschikt zijn, maar de OM314 is direct ingespoten. De MB's die daar de revue passeren zijn dat namelijk niet.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
- Wim
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
- Locatie: Alkmaar
Re: PPO en OM314
Hier staat al wat http://www.ppo.nu/showthread.php/3362-P ... ight=om314
Hier nog wat http://www.ppo.nu/showthread.php/68-Mer ... ight=om314
Gaat vooral over mengen , er is vast meer te vinden
Dus dan moet je nog ff doorzoeken .
Hier nog wat http://www.ppo.nu/showthread.php/68-Mer ... ight=om314
Gaat vooral over mengen , er is vast meer te vinden

Dus dan moet je nog ff doorzoeken .
Groeten Wim
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
- Locatie: Valkenswaard
Re: PPO en OM314
Die topics had ik zelf ook al gevonden, maar lees ze maar eens. De eerste link is van Winand en gaat helemaal niet over PPO. Bij de tweede link adviseren ze om maar wat te gaan proberen.
Ik zoek gewoon iemand die ervaring heeft met bijmengen bij de OM314.
Ik zoek gewoon iemand die ervaring heeft met bijmengen bij de OM314.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
-
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44
Re: PPO en OM314
in Nederland kan je in de zomer in Principe ppo 80/20% diesel rijden.
Echter toen de prijzen van sla olie nog aantrekkelijk waren zijn we een keer puur op sla olie naar oost duitsland op en neer gereden zonder problemen.
Enige opmerkelijke is wat minder koppel en een frituur lucht.
Met het vervroegen van de pomp zou dit een stuk minder moeten zijn.
Half om half is heel goed te doen ook in het buitenland je hebt een stuk minder stank overlast.
Maar vanwaar deze overweging en moeite het verschil tussen sla en diesel olie is nog geen 25 cent en dan wil je nog gaan mengen..
Of wil je zelf gaan filteren in de schuur?
Gr. Yoni
Echter toen de prijzen van sla olie nog aantrekkelijk waren zijn we een keer puur op sla olie naar oost duitsland op en neer gereden zonder problemen.
Enige opmerkelijke is wat minder koppel en een frituur lucht.
Met het vervroegen van de pomp zou dit een stuk minder moeten zijn.
Half om half is heel goed te doen ook in het buitenland je hebt een stuk minder stank overlast.
Maar vanwaar deze overweging en moeite het verschil tussen sla en diesel olie is nog geen 25 cent en dan wil je nog gaan mengen..
Of wil je zelf gaan filteren in de schuur?
Gr. Yoni
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
- Locatie: Valkenswaard
Re: PPO en OM314
Ik had wat zitten zoeken en had iemand gevonden die PPO kan leveren voor ongeveer 50 cent onder de prijs van diesel. Ik heb een tank van 200 liter, dus ik zou 100 liter diesel kunnen tanken en er 100 liter ppo bij kunnen gooien. Dan heb ik toch 50 euro verdiend.
Maar jij hebt ook een OM314, Yoni?
Maar jij hebt ook een OM314, Yoni?
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Re: PPO en OM314
Heb hier ook eens wat onderzoek naar gedaan, het leek me ook erg interessant.
Je moet blijkbaar wel je injectoren een hoger inspuitdruk laten geven (eg ik dat goed?)
, ook met een tweetank systeem, anders verstoppen ze.
Volgende pagina is wel interessant:
http://www.bayernbusfreaks.de/?q=node/211
Je moet blijkbaar wel je injectoren een hoger inspuitdruk laten geven (eg ik dat goed?)
, ook met een tweetank systeem, anders verstoppen ze.
Volgende pagina is wel interessant:
http://www.bayernbusfreaks.de/?q=node/211
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
-
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44
Re: PPO en OM314
Used to have! Nu een OM364Gino schreef:Ik had wat zitten zoeken en had iemand gevonden die PPO kan leveren voor ongeveer 50 cent onder de prijs van diesel. Ik heb een tank van 200 liter, dus ik zou 100 liter diesel kunnen tanken en er 100 liter ppo bij kunnen gooien. Dan heb ik toch 50 euro verdiend.
Maar jij hebt ook een OM314, Yoni?
Maar wel in 3 verschillende bussen meerdere duizenden kilometers puur gereden in zomers en ze rijden nog steeds rond echter weer op normale diesel omdat het de moeite niet meer loont.
1 van de bussen heeft er 2 jaar op gedraaid en liep nog steeds als een naaimachine in de winter alleen wel goed aan mengen met diesel olie tegen vlok vorming.
- Detlev
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
- Locatie: De Bilt
Re: PPO en OM314
In Frankrijk moderne punks en hippies tegen gekomen die zo dat hele land doorreden. Dat is nogal groot dus dat gaat echt wel goed! Sinds dat zo populair is geworden weten de bakolie fabrikanten wel dat ze die troep voor net zoveel als diesel kunnen verkopen 

Mercedes 406 uit 1969
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
- Locatie: Valkenswaard
Re: PPO en OM314
Ik vind 90 cent per liter tegen de huidige dieselprijs toch wel lonen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
- Detlev
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
- Locatie: De Bilt
Re: PPO en OM314
Dat gaat dan niet over olie uit de supermarkt
Daar had ik het over.
Waar je ook mee moet oppassen is de belasting! Als je controle krijgt is het een economisch delict.

Daar had ik het over.
Waar je ook mee moet oppassen is de belasting! Als je controle krijgt is het een economisch delict.
Mercedes 406 uit 1969
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
- Locatie: Valkenswaard
Re: PPO en OM314
Daar heb ik inderdaad over gelezen. Ik twijfel daarom ook nog.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
- pwaes
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 21 jun 2012, 22:52
- Locatie: Zwollywood
Re: PPO en OM314
Als je niet teveel bijmengt moet dat toch wel meevallen??
Waar haal je dat spul voor 90 ct vandaan?
Waar haal je dat spul voor 90 ct vandaan?
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
- Locatie: Valkenswaard
-
- Berichten: 403
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49
Re: PPO en OM314
mag ik ook een PB? thx
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
- Locatie: Valkenswaard
-
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44
Re: PPO en OM314
Rij je zoveel kilometers met je bus?
Ik rij ook op diesel met mn auto maar ik ga geen ppo in mn commonrail TD gooien?
Maar mocht het in de buurt zijn ben ik ook wel geintereseerd!
Ik rij ook op diesel met mn auto maar ik ga geen ppo in mn commonrail TD gooien?
Maar mocht het in de buurt zijn ben ik ook wel geintereseerd!
-
- Berichten: 403
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49
Re: PPO en OM314
Wie op dit forum heeft al veel ervaring met rijden op PPO met een 508d OM314?
Ik zit er sterk aan te denken eens een paar liter bij mn diesel te gooien als tryout.
Ik zit er sterk aan te denken eens een paar liter bij mn diesel te gooien als tryout.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
- Locatie: Valkenswaard
Re: PPO en OM314
Het adres waar ik PPO zou kunnen halen had niets meer. Alles was op. Verder is het blijkbaar lastig om aan een nieuwe voorraad te komen tegen een gunstige prijs, tenminste dat zei deze persoon.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
-
- Berichten: 403
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49
Re: PPO en OM314
Ik was afgelopen week in duitsland voor een weekendje weg. Daar de Lidl-achtige toko binnengelopen voor prijzencheck.... 1,35 ofzo! p
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
- Locatie: Valkenswaard
Re: PPO en OM314
Hier bij de Jumbo is slaolie 1,21. Ik weet niet of ik dat de moeite wel vind.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
-
- Berichten: 403
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49
Re: PPO en OM314
25ct verschil met diesel. Tja... dat is 1euro per 4 liter verschil met diesel en bij een een volle tank van zeg 60 liter is dat 15euro mits je puur rijdt. Bij een 20% meng is dat nog maar 3euro :z
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten