PPO en OM314

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

PPO en OM314

Bericht door Gino »

Ik heb me een beetje in zitten lezen over het gebruik van PPO voor mijn 608 met OM314. Nu lees ik dat je eigenlijk een twee-tank systeem zou moeten gebruiken. Waar ik eigenlijk geen info over kan vinden is of het mogelijk is om PPO te mengen met diesel en zo ja welke verhouding zou dan geschikt zijn?
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: PPO en OM314

Bericht door Wim »

www.ppo.nu Ken je deze site al ?
Er is daar veel te leren en lezen :wink:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: PPO en OM314

Bericht door Gino »

Daar heb ik ook gezocht, maar zoek daar maar eens op OM314. Ik kan er niet veel over vinden.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: PPO en OM314

Bericht door Wim »

Het motortype maakt niet veel uit , maar er staat ook veel over mengen van APO en DINO :wink:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: PPO en OM314

Bericht door Gino »

Volgens mij maakt motor type juist wel uit. De pomp zou wel geschikt zijn, maar de OM314 is direct ingespoten. De MB's die daar de revue passeren zijn dat namelijk niet.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: PPO en OM314

Bericht door Wim »

Hier staat al wat http://www.ppo.nu/showthread.php/3362-P ... ight=om314
Hier nog wat http://www.ppo.nu/showthread.php/68-Mer ... ight=om314

Gaat vooral over mengen , er is vast meer te vinden :wink:
Dus dan moet je nog ff doorzoeken .
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: PPO en OM314

Bericht door Gino »

Die topics had ik zelf ook al gevonden, maar lees ze maar eens. De eerste link is van Winand en gaat helemaal niet over PPO. Bij de tweede link adviseren ze om maar wat te gaan proberen.


Ik zoek gewoon iemand die ervaring heeft met bijmengen bij de OM314.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: PPO en OM314

Bericht door Yoni »

in Nederland kan je in de zomer in Principe ppo 80/20% diesel rijden.
Echter toen de prijzen van sla olie nog aantrekkelijk waren zijn we een keer puur op sla olie naar oost duitsland op en neer gereden zonder problemen.
Enige opmerkelijke is wat minder koppel en een frituur lucht.
Met het vervroegen van de pomp zou dit een stuk minder moeten zijn.
Half om half is heel goed te doen ook in het buitenland je hebt een stuk minder stank overlast.

Maar vanwaar deze overweging en moeite het verschil tussen sla en diesel olie is nog geen 25 cent en dan wil je nog gaan mengen..
Of wil je zelf gaan filteren in de schuur?

Gr. Yoni
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: PPO en OM314

Bericht door Gino »

Ik had wat zitten zoeken en had iemand gevonden die PPO kan leveren voor ongeveer 50 cent onder de prijs van diesel. Ik heb een tank van 200 liter, dus ik zou 100 liter diesel kunnen tanken en er 100 liter ppo bij kunnen gooien. Dan heb ik toch 50 euro verdiend.

Maar jij hebt ook een OM314, Yoni?
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: PPO en OM314

Bericht door winand »

Heb hier ook eens wat onderzoek naar gedaan, het leek me ook erg interessant.
Je moet blijkbaar wel je injectoren een hoger inspuitdruk laten geven (eg ik dat goed?)
, ook met een tweetank systeem, anders verstoppen ze.

Volgende pagina is wel interessant:

http://www.bayernbusfreaks.de/?q=node/211
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: PPO en OM314

Bericht door Yoni »

Gino schreef:Ik had wat zitten zoeken en had iemand gevonden die PPO kan leveren voor ongeveer 50 cent onder de prijs van diesel. Ik heb een tank van 200 liter, dus ik zou 100 liter diesel kunnen tanken en er 100 liter ppo bij kunnen gooien. Dan heb ik toch 50 euro verdiend.

Maar jij hebt ook een OM314, Yoni?
Used to have! Nu een OM364

Maar wel in 3 verschillende bussen meerdere duizenden kilometers puur gereden in zomers en ze rijden nog steeds rond echter weer op normale diesel omdat het de moeite niet meer loont.
1 van de bussen heeft er 2 jaar op gedraaid en liep nog steeds als een naaimachine in de winter alleen wel goed aan mengen met diesel olie tegen vlok vorming.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: PPO en OM314

Bericht door Detlev »

In Frankrijk moderne punks en hippies tegen gekomen die zo dat hele land doorreden. Dat is nogal groot dus dat gaat echt wel goed! Sinds dat zo populair is geworden weten de bakolie fabrikanten wel dat ze die troep voor net zoveel als diesel kunnen verkopen :roll:
Mercedes 406 uit 1969
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: PPO en OM314

Bericht door Gino »

Ik vind 90 cent per liter tegen de huidige dieselprijs toch wel lonen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: PPO en OM314

Bericht door Detlev »

Dat gaat dan niet over olie uit de supermarkt :wink:
Daar had ik het over.
Waar je ook mee moet oppassen is de belasting! Als je controle krijgt is het een economisch delict.
Mercedes 406 uit 1969
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: PPO en OM314

Bericht door Gino »

Daar heb ik inderdaad over gelezen. Ik twijfel daarom ook nog.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
pwaes
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 jun 2012, 22:52
Locatie: Zwollywood

Re: PPO en OM314

Bericht door pwaes »

Als je niet teveel bijmengt moet dat toch wel meevallen??

Waar haal je dat spul voor 90 ct vandaan?
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: PPO en OM314

Bericht door Gino »

Je hebt een PB.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: PPO en OM314

Bericht door fuzzyduck »

mag ik ook een PB? thx
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: PPO en OM314

Bericht door Gino »

Bij deze.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: PPO en OM314

Bericht door Yoni »

Rij je zoveel kilometers met je bus?

Ik rij ook op diesel met mn auto maar ik ga geen ppo in mn commonrail TD gooien?

Maar mocht het in de buurt zijn ben ik ook wel geintereseerd!
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: PPO en OM314

Bericht door fuzzyduck »

Wie op dit forum heeft al veel ervaring met rijden op PPO met een 508d OM314?

Ik zit er sterk aan te denken eens een paar liter bij mn diesel te gooien als tryout.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: PPO en OM314

Bericht door Gino »

Het adres waar ik PPO zou kunnen halen had niets meer. Alles was op. Verder is het blijkbaar lastig om aan een nieuwe voorraad te komen tegen een gunstige prijs, tenminste dat zei deze persoon.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: PPO en OM314

Bericht door fuzzyduck »

Ik was afgelopen week in duitsland voor een weekendje weg. Daar de Lidl-achtige toko binnengelopen voor prijzencheck.... 1,35 ofzo! p
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: PPO en OM314

Bericht door Gino »

Hier bij de Jumbo is slaolie 1,21. Ik weet niet of ik dat de moeite wel vind.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: PPO en OM314

Bericht door fuzzyduck »

25ct verschil met diesel. Tja... dat is 1euro per 4 liter verschil met diesel en bij een een volle tank van zeg 60 liter is dat 15euro mits je puur rijdt. Bij een 20% meng is dat nog maar 3euro :z
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten