Groeten, Paul
Nogmaals prachtige tekeningen maar ik ben het totaal oneens met de gekozen draagpunten, namelijk de traverses.Johannes schreef:Nog een mogelijkheid voor het 409 chassis. De vaste lagering zit nu achter de cabine. Dat heeft als nadeel dat je meer ruimte boven de achterwielen moet houden, het hulpchassis kan daar nu bewegen . Het voordeel is dat er niet zo,n groot verschil komt met de cabine.
Ik wil eigenlijk niets veranderen aan het bestaande chassis. Op deze manier hoeft dat dan ook niet, er is net genoeg rechte buis dat er een klem op kan. Met een goede afschuining in de kunststof bus moet het zo kunnen. Er kan hier in ieder geval niets wringen in het hulpchassis.
Het beweegbare lager kan ik zo met twee klemmen aan de dwarsverbinding monteren. Wellicht zou het ook direct op de buis in het midden kunnen , maar ik heb de last liever weggeleid naar de chassisbalken. Beetje overdreven misschien maar zo lig ik er niet wakker van.
Of het er van komt is nog maar de vraag het was een leerzame en leuke studie om eens te zien hoe een torsievrij opbouw op een standaard chassis is te realiseren zonder ingrepen aan dat chassis.
Groet Pieter
Is dat zo, het gaat om de zich al of niet verwacht voordoende situatie, niet om de frequentie ervan. Nog geen half jaar geleden stond ik op een plek op deze wereld waar welgeteld 18 auto's bij elkaar stonden die onafhankelijk van elkaar onderweg waren. Slechts 2 hadden geen chassis of andere ophangings of onderstel problemen. Een aantal had een door torsie gescheurde of niet meer lekvrije opbouw. For you to know, ik was een van de 2.Johannes schreef:Als ik alleen op de weg zou rijden zou ik er uberhaupt geen tijd aan spenderen!
Maar of je dit zou willen met een L409 is weer een heel ander verhaal. Er is natuurlijk wel een onderscheid tussen extreem offroad en gewoon in b.v. noord scandinavie van de weg af.
Admin schreef:
We zijn allemaal benieuwd voor welke constructie Gerard besluit!
Gerard Exis schreef: Natuurlijk zal ik hier foto's etc... plaatsen zodra ik hieraan gaat beginnen, wordt wel na de winter, Roxanna heeft de planning overgenomen, staat heel veel "huis afbouwen" in de agenda en eigenlijk heel weinig "denken aan de 1017" in
Dat zou ik wel willen doen, maar mijn Engels (laat staan Roemeens) is qua schrijven niets. Dus dat zal je zelf moeten doen :mrgreen:Gerard Exis schreef:Okay Peter, je hebt mij overtuigd, overtuig jij nu even Roxana
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten