Ik heb een compressorkoelkast. Koelbox eigenlijk, in een keukenla van de Ikea. Voor mij is het niet zo van belang dus.
Mijn schatting* is dat een koelkast vanaf ca. 25 graden buitentemp. hulp nodig zal hebben, daaronder niet. Dus een modelletje wat bij 25 graden uitschakeld, en dan zo kort mogelijk daarboven inschakeld. In dit geval is dat 35 graden.
deze dus
Maar ze kosten bijna niets, dus je kunt ook de 30/20 graden variant en een 40/30 variant erbij nemen. je kunt ook wat experimenteren met de plaatsing: in de lucht (al dan niet op een metalen plaatje) of direct tegen het oppervlak van de koelkast aan.
Nu moet ik zeggen dat 10 graden hysterese misschien wat veel is. 5 graden is beter als je die kunt vinden.
Houd er ook rekening mee dat de uitschakeltemperatuur ook meteen de buitentemperatuur is waarbij de koelkast altijd aanstaat. (met lucht van 26 graden kun je ventileren wat je wilt, je zult er nooit kouder mee gaan dan 26 graden). Tevens heb ik geen flauw benul wat de temperatuur op de achterkant van een absorptiekoelkast wordt tijdens bedrijf. Dat zou 40 graden kunnen zijn, maar ook net zo goed 60. In dat geval moet je de temperatuurschakelaar ook hoger kiezen.
*gebaseerd op mijn dikke duim.