Hallo Jeroen
Ik heb het chassis in stukken van 1 meter gesneden en die stukken 1.4 graad gedraaid zodat 1 zijde van elk volgende stuk ongeveer 1,5 cm hoger ligt dan de de voorgaande.
Het verschil tussen links en rechts is dan 3 cm.De middelpunten van alle stukken liggen dan in lijn.
Deel 2 is dan het stuk waar de achteras onder zit. met de gegevens die ik heb komt er torsie in de vloer van de wooncontainer. Het raam raakt de metalen schaal van de rubbers in deel 1 en 4 en kan niet verder worden ingedrukt.
Als ik de delen zoveel kantel dat er terhoogte van het pendellager aan één kant zo'n 12 á 15 cm ruimte is dan kan het helemaal niet.
Zo'n getordeerd chassis is op de weg of normaal terrein ook niet aan de orde. Vervolgens heb ik het zo verdraaid alsof het rechter voorwiel over een verhoging gaat en de andere drie wielen in het gelijke vlak blijven.
Elk deel is 1 graad over de zijkant gedraaid/gekanteld ook nu is het verschil in hoogte zo'n 1.5 cm bij 1 chassis balk. (Dus 1.5 cm hoger dan rechts)
Ook nu kan het niet > Er is niet genoeg ruimte in de bout en veer om het hoogte verschil te kunnen overbruggen. De steunen van deel 1 en 2 zullen het raam naar beneden trekken waardoor de vloer zal gaan torderen.
Misschien heb ik jou niet goed begrepen. Ik constateer wel dat dit systeem veel gelijkenis vertoont met de vierpunt ophanging van "Langer-und-Bock". Zij passen dit toe op auto's die op de normale weg en ruw terrein rijden en niet op offroad of extreem offroad .
Als het er echt ruw aan toe gaat passen zij de driepunt of ruitlagering toe met twee pendellagers.
Zou je bij deze getekende constructie alleen de steunen aan deel 2 laten staan dan zag het er voor offroad al veel beter uit.
Michael Langer heeft bij unikat gewerkt.
Groet Pieter