stabilisator rubbers
-
stabilisator rubbers
Iemand suggesties hoe ik het beste de kleine stabilisator rubbers kan vervangen. Dat zijn dus de buitenste rubbers van de achter stabilisator. Dit zijn rubbers met een metalen bus er in. Ze moeten in een opening die kleiner is dan de ringen aan weerskanten van de rubbers.
Heeft iemand dit bij de hand gehad?
En mag je wd 40 gebruiken op rubber?
Oja de oude zijn er al uit dmv een ratel sleutel verleng stuk en een hamer.
Zou de nieuwe heel blijven als ik hem er op die manier ook in sla?
Heeft iemand dit bij de hand gehad?
En mag je wd 40 gebruiken op rubber?
Oja de oude zijn er al uit dmv een ratel sleutel verleng stuk en een hamer.
Zou de nieuwe heel blijven als ik hem er op die manier ook in sla?
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
406/8 D '69
-
Ik zou het als volgt proberen:
eerst de binnenkant van de bus waar ze in moeten goed renigen, opschuren en kijken of er een schuin kantje aan zit. zo niet dan er eentje aan maken.
Daarna rubbers en/of de bus insmeren met zeep (groene /zachte zeep is het beste)Daarna bij voorkeur het rubber er in persen (bankschroef, lijmtang of ander soortgelijk gereedschap.
Je kan ook even een hulpgereedschapje maken bestaande uit een lange bout met moer en paar grote en kleine ringen waarmee je het rubber er ahw intrekt
Succes
Frank
eerst de binnenkant van de bus waar ze in moeten goed renigen, opschuren en kijken of er een schuin kantje aan zit. zo niet dan er eentje aan maken.
Daarna rubbers en/of de bus insmeren met zeep (groene /zachte zeep is het beste)Daarna bij voorkeur het rubber er in persen (bankschroef, lijmtang of ander soortgelijk gereedschap.
Je kan ook even een hulpgereedschapje maken bestaande uit een lange bout met moer en paar grote en kleine ringen waarmee je het rubber er ahw intrekt
Succes
Frank
-
-
- Bert Steenhuis
- Contacteer:
Rubber vervangen
Hallo Arjan,
Je kunt het beste zuurvrije vaseline gebruiken.
Groeten Bert Steenhuis.
Je kunt het beste zuurvrije vaseline gebruiken.
Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
-
Zo die zitten er in!
met een grote lijm tang, wel ff'n prutsen voor het laatste stukkie maar ok. Met wat zeep er tussen, kwam het redelijk vlot in orde. Ik kon zo even geen vaseline vinden en was te ongeduldig om naar de winkel te gaan maar had wel een sopje bij de hand.
Wel erg jammer : zeep en het houten handvat van een lijmtang is geen fijne combinatie :-)
met een grote lijm tang, wel ff'n prutsen voor het laatste stukkie maar ok. Met wat zeep er tussen, kwam het redelijk vlot in orde. Ik kon zo even geen vaseline vinden en was te ongeduldig om naar de winkel te gaan maar had wel een sopje bij de hand.
Wel erg jammer : zeep en het houten handvat van een lijmtang is geen fijne combinatie :-)
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
406/8 D '69