Stoffering: Bestuurdersstoel en bijrijdersstoel bekleden

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Merijn Nuijten

Stoffering: Bestuurdersstoel en bijrijdersstoel bekleden

Bericht door Merijn Nuijten »

Hallo allemaal!

Het verbouwen van Bertha is aardig aan het vlotten en ik ben inmiddels toe aan de bestuurdersstoel en de bijrijdersstoel. Ik heb twee hele comfortabele gevonden, maar ze zijn echt oerlelijk. Nu zou ik het leuk vinden om ze te bekleden met een koeienprint, maar echt handig ben ik daar niet mee. Is er iemand die me hiermee zou willen helpen? Betaling of wederdienst is natuurlijk geen probleem.

Groetjes,

Merijn en Bertha
winand

Bericht door winand »

Een snelle optie en wellicht ook goedkoper is om kant en klare stoelhoezen te kopen, maar wellicht heb je daar zelf ook al aan gedacht:

http://www.pimtensen.nl/shop_details.ph ... cur_id=243

en dan hoort een koeientoeter er ook bij
:wink:

Misschien Ook iets voor Arjan? die heeft immers een Nissan micra met koeienprint..
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Merijn Nuijten

Bericht door Merijn Nuijten »

Dankjewel voor het meedenken Winand. Het probleem is dat ik een kuipstoel heb en ik geloof niet dat deze 'universele' stoelhoezen daaromheen passen.
A_A

Bericht door A_A »

Zowiezo vind ik stoelhoezen nooit strak zitten.
Als je de kans hebt, of mogelijkheid ga voor iets wat echt goed vastzit. Ben een keer half uit de bus gevallen/sprongen omdat ik met 1 voet heel gek achter een lus van de stoel bleef hangen.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
demooiste

Bericht door demooiste »

Toevallig ben ik daar ook mee bezig
Ik vond stoelhoezen ook niet een geweldige oplossing ,ik heb trouwens voor leer gekozen
En dat idee heb ik weer aangepast ,ik heb een tweede hands koeienhuid op de kop getild en ga trachten daar de bekleding van te maken
Ik heb een oude naaimachine opo de kop getild en daar gaat een leernaald in
Leer kan ik er wel mee naaien ,ik weet alleen niet of een koeiehuid ook te naaien valt,anders heb ik nog een tweede optie bedacht
Met een gaatjes tang gaatjes prikken en dan een leren feter er door heen rijgen ,dat deed men in de ijzeren eeuw ook
de timmerman die niet zingen kan
Plaats reactie