Nieuw hier op het forum Heiko & Michelle

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heikocramer
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2005, 08:53
Locatie: Voorhout

Nieuw hier op het forum Heiko & Michelle

Bericht door heikocramer »

Hoi wij zijn nieuw hier op het forum maar wel al een tijdje lid bij de club.
Michelle & Ik (heiko) zijn trotse eigenaren van een L409G ex-rijkswachtbus van de zuiderburen. Dit bezineslurpende monstertje heeft ons hart gestolen toen we hem een aantal jaar geleden alweer zagen staan bij een belgische handelaar.

Het duurde dan ook niet lang tot we besloten tot aankoop over te gaan. Na eerst een aantal maanden plannen te hebben gemaakt, en materialen verzameld heb ik de bus in een aantal weken omgebouwd naar campeerwagen. We hebben gekozen voor een indeling waarbij we zelf slapen op de treinzit (dubbele banken tafel) met bedverbreders, daarachter een kast en toilet, achtering een hoogslaper (dwars) voor onze dochter met mogelijkheid tot tweede stapelbed, voor ons jongste zoontje (4maanden). aan de rechter kant geheel keuken met onder en boven kasten.

Afbeelding

De rijkswacht had mooie servogestuurde zoeklichten, eberspacher standkachel en twee dakventilatoren die we allemaal hebben gehandhaafd. Verder het dak voorzien van een witte verflaag en grote dakdrager voor mijn surfspullen, ik mag namelijk graag kitesurfen!

Nou misschien tot de najarsmeeting in zeeland want ook daar zijn we natuurlijk van de partij!

Groet Heiko, Michelle, Nuchi & Tycho
may the wind be always at your back, and may the sun always be upon your face....
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Wat een prachtige bus!
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Hallo Michelle en Heiko en dat jullie ook lezers en Schrijvers zijn, vers bloed doet het altijd goed op het Forum.

Een mooie bus een het is geen rood want er rijden al heel wat van die rode bussen bij de Club
En blauw doet het zeker ook goed

Gaan jullie ook naar de Roompot

In ieder geval welkom op het Dubbellucht Forum

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Unknown User

Bericht door Unknown User »

zeerover schreef:Wat een prachtige bus!
Van welk jaar is ie?
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Mooie bus!

Bericht door De Rooie Reus »

Hele mooie bus, Heiko. Is dit z'n originele kleur want hij is inderdaad prachtig blauw.

Heel veel plezier ermee.

Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Sylvia
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2004, 21:47
Locatie: Großenkneten
Contacteer:

Bericht door Sylvia »

Heel mooie bus! Het valt me op dat jullie de deur achter de bestuurder hebben. Zo hebben wij dat ook gemaakt, maar je ziet dat niet veel. We (Ernst en ik) komen zeker even kijken op de Roompot :D
groetjes, Sylvia
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hallo Heiko & Co.
welkom hier! Mooie bus! (Mooi blauw is niet lelijk, toch?)
Heb al genoten van je vakantieverhaal.
Groeten
Ron, Esther & kids
Gebruikersavatar
heikocramer
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2005, 08:53
Locatie: Voorhout

Re: Mooie bus!

Bericht door heikocramer »

Martin Sanders schreef:Hele mooie bus, Heiko. Is dit z'n originele kleur want hij is inderdaad prachtig blauw.
Allereerst iedereen bedankt voor jullie leuke reacties! Ja het is het orginele rijkswacht blauw. Toen ik hem gekocht heb was het wel wat dof, echter na een dagje met cleaner aan de gang te zijn geweest kwam de glans weer terug. Vervolgens lekker in de was en dit herhaal ik elk voorjaar. De bus is uit het bouwjaar 1975 en dus 30 jaar oud en ziet er inderdaad nog wel oke uit. Hij heeft inmiddels 70.000 km gelopen (bij aankoop 55.000) dus hij is bijna ingereden hahaha.

De reden dat de deur links zit komt doordat bij de ombouw van de rijkswacht de rechter schuifdeur is gedeactiveerd, en wel op zo'n dusdanig wijze dat het niet meer mogelijk was hem te activeren (dicht gelast rondom). Maar goed het went als je hem links hebt zitten.

Hoop jullie te zien op de roompot, groet Heiko, Michelle, Nuchi & Tycho
may the wind be always at your back, and may the sun always be upon your face....
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten