waterstof

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
paulv

Re: waterstof

Bericht door paulv »

Ha die Leo,

Ik sta ook maar te putten uit kennis die ik in een ver verleden tot mij heb gekregen, fouten kunnen er dus wel instaan :? . Dan neem ik daar op mijn beurt mijn alpinopet voor af :lol: .

De verhouding waterstofgas en zuurstofgas is echt 2 op 1. Al die andere getallen geven dus ook de betrouwbaarheid van die beweringen aan :mrgreen: .

Kijk maar eens op http://www.nl.wikipedia.org/wiki/knalgas. Dit is een relatief betrouwbaarder site.

Bij thermodynamica kun je ook lezen dat je nog geen energie uit niks(kosmos?) kunt krijgen :mrgreen: . Alle energie(=diesel) die je in een systeem(=dieselmotor) stop komt er op een af andere manier weer uit, als arbeid en warmte. Niet meer en ook niet minder (eerste hoofdwet). Het enige wat je kunt doen is die verhouding zo gunstig mogelijk te maken.
Volgens Kelvin bestaat er ook geen proces dat warmte(=diesel) volledig omzet in arbeid, dus bij elke omzetting (diesel in stroom, water in waterstof en zuurstof en dan weer terug) heb je een verlies.

Nou heb ik begrepen dat die lui en die theorieen allemaal gesponserd worden door de oliemaffia, maar voorlopig hou ik hier toch aan vast :mrgreen: .

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Hoi Paul,

ben het met je eens. :wink:
Het kennispeil van uitvinders is niet altijd even hoog, dat had ik bij het LPG-verhaal al gezien. (Daar kwam op magische wijze, zonder onderdruk, de lucht in de cilinders weet je nog?)
Maar Wiki is ook niet altijd te vertrouwen.. :(

En nu ff helemaal de negatieve jongen uithangen:
Uitgaande van de natuurwetten én de praktijk is het zelf maken van knalgas om het vervolgens te verbranden in een dieselmotor idd totale onzin.
De dynamo heeft een rendement van 70% en de motor gooit ook nog eens 2/3 weg.
Blijft over van het gebruikte vermogen: 23% op de krukas.
Als er nog een accu als tussenpaus gebruikt wordt, dan is het helemaal erg: Dan hou je nog maar 16% over... :(

Ger had het nog over een apparaat op wisselstroom wat een veel groter rendement had, maar dan moet het wel héél erg goed zijn, want het verlies in een gewone diesel is voorlopig nog niet opgelost.

@DVIII: Natuurlijk komen de beste uitvindingen voort uit eigenwijsheid, maar een perpetuüm mobile blijft een droom zo lang de aarde zwaartekracht & een dampkring heeft.
Alleen het knutselen is wel nuttig want dat houdt je uit de kroeg én het is leuk om te doen. :)

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
G.W.

Bericht door G.W. »

Goeden middag, even ter korrektie!

de verhouding 1/9 stond voor: uit 9 kilo water kan 1 kilo waterstof en 8 kilo zuurstof halen en stond niet voor de verhouding van de moleculen, die blijf 1/2.

Groetjes.
Met vriendelijke groet, Ger :-)
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Jep, ik zie het Ger.
Foutje bedankt. :oops:

Dan zijn mijn berekeningen tóch correct wbt de hoeveelheid water die er verstookt moet worden.
Alleen die hoeveelheid stoom moet ik nog een keer bekijken.

DVIII

Bericht door DVIII »

ja meester , maarre , stoom heb je in verschillende kwaliteiten , dus de hoeveelheid stoom is ten eerste afhankelijk van de druk en verzadiging en temperatuur en , en , en
en het perpetuum is natuurlijk niet haalbaar , maar het gaat om de heilige graal toch ??
is er al een idee wat te doen met al die overschot warmte , daar is iets te halen
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

quote="DVIII" ja meester , maarre , stoom heb je in verschillende kwaliteiten , dus de hoeveelheid stoom is ten eerste afhankelijk van de druk en verzadiging en temperatuur en , en , en
Weet ik leerbeest, maar het meest belangrijke is hoeveel water er verdampt wordt.
Daar zit een bepaalde hoeveelheid energie in, en dat veranderd niet wanneer de stoom verzadigd, oververhit of onder druk gezet wordt, want dié benodigde energie komt weer ergens anders vandaan.
Die verschillende kwaliteiten stoom worden gemaakt omdat bv een turbine uit elkaar klapt wanneer je er te koude stoom op loslaat, niet omdat er opeens meer energie vrijkomt.

en het perpetuum is natuurlijk niet haalbaar , maar het gaat om de heilige graal toch ??
Jep. :lol:
Maar dat betekent nog niet dat je maar moet stoppen met logisch & kritisch denken?
Op internet wordt zó veel bullshit verkondigd, dat ik in eerste instantie niks meer geloof van wondermiddeltjes.
Eerst nuchter nadenken, dán pas dromen.
Dat LPG-gebeuren was een hele goede leerschool..:wink:

is er al een idee wat te doen met al die overschot warmte , daar is iets te halen
Jah, wat dacht je van een dynamo die aangedreven wordt door een uitlaatgassenturbo?
Het is toch van de gekke dat men brandstof blijft verstoken voor de elec terwijl er een enorme lading energie de pijp uitgaat?
En daar er steeds meer elecpower gevraagd wordt tegenwoordig, denk ik dat het wel lonend wordt om zoiets te gaan plaatsen.
Tis maar 1 van die ideetjes..:P

DVIII

Bericht door DVIII »

daar heb je zoiets , een dynamo met een uitlaatgasturbine , ok er gaat energie verloren in de reductie( hoog toeren > laag toeren ) , maar dan houd je denk ik nog genoeg over om de accu's te laden, of je de 4 a 500 watt haalt van een aangedreven dynamo ,( die overigens dik het drie dubbele aanspreekt om te mogen functioneren.)
hoeveel bypassed een normale turbo diesel in normaal gebruik ?
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Reductie is niet nodig als je een turbo met bredere schoepen neemt.
Die geeft zijn power bij een lager toerental.
Daar koppel je een (goed gelagerde) tweespoels wisselstroomdynamo aan.

33% rendement voor een moderne autodynamo is volgens mij echt een te lage aanname.
Die ouwe gelijkstroombakken met hun aangehangen ellende waren idd niet al te best, maar nu zitten ze al een heel tijdje dik boven de 60% voor zover ik weet.

Hoeveelheid bypass is afhankelijk van hoe zwaar de motor geblazen is.
Is dus geen antwoord op te geven.
Niet alle elec kan uit die turbo-dynamo komen, want bv in de file doet zo'n ding natuurlijk niks.
Maar men zou kunnen volstaan met een kleinere mechanisch aangedreven dynamo die automatisch gekoppelt wordt wanneer hij nodig is.
Voor de rest van de tijd moet dat ding natuurlijk stilstaan, anders draait er constant een koelvin nodeloos rond en dat vreet energie.

Misschien een idee om hier een eigen topic van te maken?
Kan deze berichten wel wegsplitsen.
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Het is al twee dagen stil in deze thread. Is er dan echt niemand die het perpetuum mobile gaat uitvinden :?: Ik wacht al een hele poos op de eerste :wink:
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Anton

Bericht door Anton »

Hoi Ernst,

Ik wacht ook al heel lang, doet het ergste vermoeden.............

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
jooph

Bericht door jooph »

Maakt dit bericht nog wat nieuwe gedachtes los? t.w.:

http://core.tweakers.net/nieuws/52576/m ... rstof.html

Heb er zelf geen verstand van!!

Joop
paulv

Bericht door paulv »

Nee, dat er waterstof motoren bestaan en steeds verder ontwikkeld worden geloof ik best en ik geloof ook dat er steeds betere manieren bedacht worden om van water waterstof te maken.

Waar ik en gevestigde de wetenschap niet in geloven is dat je met een diesel een dynamo kunt aandrijven, met de hiermee geproduceerde stroom water kunt splitsen en die weer terug aan die diesel kunt voeren en dat dan energiebesparing oplevert.

Het is echt het verhaal van de fietser met de ingeschakelde dynamo die denkt daarmee een electromotor te kunnen aandrijven en die op zijn beurt weer zijn achterwiel kan aandrijven.
Hij denkt dat hij nu een fiets heeft ontwikkeld met electrohulpaandrijving en dat dat lichter fietst :mrgreen: .

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
beatrix18

Bericht door beatrix18 »

Ik ben er uit!
Ga een bi- of multi fuel brander maken en water verwarmen in een ketel (Heel schoon dus) :P .
Na even wachten wordt dit water stoom.
Met deze stoom (=druk) laat ik mijn zuigers naar beneden drukken.
Dit klinkt gek (loco) maar het beweegt (motion)!
Ik noem het dan ook "locomotief".
Mijn 508 gaat een revolutie (industrieel!) ontketenen :idea: .
Kan alleen niet harder dan 80 km/u daar er een aanhanger met kolen/turf/plantaardige olie/waterstof/etc. en water achter moet :cry: .
Je moet je grenzen kennen!
Ik heb al een werkend schaalmodel maar moet nog testen met de OM 314.

Peter
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hi Peter,

Proficiat! Briljant! Vergeet niet dat je je uitvinding in eerste instantie moet gebruiken om water uit een kolenmijn te pompen.
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
DVIII

Bericht door DVIII »

binnenkort krijgt elke sleutelaar het stoomwezen in de auto op bezoek , afdeling calorische machines,
al eens gezocht naar calorique dat is een soort flogiston , ook een belangrijk element
beatrix18

Bericht door beatrix18 »

@ Ernst:
Dan ben ik op één adres klaar :P !

@ DVIII:
De flogistontheorie zal ik helaas moeten tegenspreken :shock: .
Heeft te maken met een wetmatigheid tot behoud van massa, maar dat weet nog niemand :wink: .
G.W.

Bericht door G.W. »

Nee, ik ben er uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Diesel+waterstof+zuurstof maakt LACHGAS :P

Morgen naar naar het ziekenhuis voor een kleine ingreep, nee, geen lobotomie, spatader. Staandend werk :( en als het weer het eindelijk toelaat de rest inbouwen en testrijden.

En ik ben ook benieuwd, hoor :?:

Jullie horen nog van me!

Groetjes, Ger.
Met vriendelijke groet, Ger :-)
beatrix18

Bericht door beatrix18 »

Succes Ger!!!
DVIII

Bericht door DVIII »

waterstofgas , binnenkort kun je dit tanken in frankrijk , ik kwam een tankplaats in aanbouw tegen bij Amiens, kunnen we nu weer met de waterstof bijmenging aan de slag !
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Dit topic maar weer eens omhoog halen want ik ben wel benieuwd.

Heb je al getest Ger (of Jan)?

jan
Contacteer:

Bericht door jan »

Niet verder gekomen met testen en dat komt mede door de mislukte proef van de Hoge school Zeeland die een installatie in een oude sleepboot hadden gebouwd. De test vertoonde alleen negatieve resultaten, zoals verhoogde co2 uitstoot.
Ik heb mijn installatie kant en klaar liggen en is te koop en klaar voor gebruik. :roll:
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

:shock: Is bovenstaande nou sarcastisch bedoeld of is het écht mislukt Jan?

Afgezien van http://www.bootjesgek.nl/index.php?page ... 20injectie kan ik niks over dat project vinden. Heb jij nog een andere link voor me?

jan
Contacteer:

Bericht door jan »

Nee dat klopt Leo, Ik heb persoonlijk contact gezocht met de organisatie achter deze sleepboot. Ik heb ze toen nog wel op het gasinjectiesysteem gewezen.

Zelf ben ik niet gekomen tot het plaatsen van het systeem in de 407. Als je ziet hoe weinig waterstof mijn overigens correct gebouwde generator produceert met de daarbij genomen negatieve resultaten bij eerder genoemde sleper, heb ik het geloof een beetje verloren.

groet,

Jan.
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Ok Jan, da's dan duidelijk.

Maarreh, je vind vast wel weer wat anders om uit te proberen toch? :)

jan
Contacteer:

Bericht door jan »

Natuurlijk hou ik oren en ogen open.
O ja, een andere vrouw probeer ik toch maar niet, daar heb ik al te veel ellende van gezien. :lol:
Plaats reactie